7 år !

Igår hade vi 7 års dag !!
Damn vad tiden springer iväg, dock en helt underbar tid :)

Vi hade en helmysig dag iaf. Började med att vi först fick sovmorgon för Aurora sov enda till kl 9 trots en bra natt, så tack & bock! Efter hon sovit sin lunch så gjorde vi oss iorndning och åkte till älvkarleby marknaden, var dock inte mycket alls att se men kom iväg på en liten tripp iaf, det enda som vi inhandlade var en varsin munk, haha. Mot eftermiddagen började magen att kurrikurra så då vart det kinamat!! Biff med wokade grönsaker åt mig, supergott! Sen vart det en helmysig kväll med film, bastu å lite gotti gotta.


Idag vart jag & Aurora utkastad hemifrån, hehe. Nä men micke skulle slipa hela hallen och det är inte direkt lämpligt att vara hemma med Aurora då så vi åkte hem till mammsen och va där hela eftermiddagen istället så pappa micke hann att slipa och städa efter sig :D Å när vi kom hem så hade han städat så fint, var renare än innan vi åkte och det e alltid skönt! Så nu har jag nyss blandat lite tapetklister men det ska ju stå i dryga 30 minuter innan det e klart, men om 10 minuter så är de färdigt och jag kan äntligen tapetsera hall nr 2 =)
Sen kom jag på nu ikväl att jag vill göra om köket så jag talade om för micke hur jag ville göra och han tyckte det lät bra, så nu vill jag bli klar med alla prio jobb före så jag får börja med köket ! Köket i sig är väldigt fräscht å nytt så man behöver inte gör något åt det, MEN jag tål först inte dom blåa tapeterna som sitter där nu o så är panelen 30 cm för hög och målad i en gråaktik färg.. Varför målar man ens en panel?? Den ska ju vara i trä, supersnyggt då juh!
Så efter att vi har renoverat badrummet så ska vi göra iordning köket, bir alltså att lägga en ny panel i TRÄ och den ska inte vara längre än 1 meter, sätta upp nya tapeter som inte ska vara blåa samt lägga nytt golv och det blir klinker, gärna svart eller mörk mörk grå. Kommer bli supersnyggt! För min smak så passar det sig inte att ha en blå tapet i ett kök när luckorna redan är blåa, man lär ju bryta av med något!  Roligt som tusan är det iaf att göra om och få det precis som man själv vill ha det,


Nä nu kliar det i fingrarna så jag ska gå å tapetsera, hann att skriva en halv novell iaf : ) haha


Tjo & Tjim!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det gjorde faktiskt väldigt ont.. Min kompis filmade när jag gjorde den, tyvärr är den filmen borta annars hade du kunnat få se den ;) Tror att det kom nåra tårar också.. Men jag va mest rädd för att nålen skulle sticka in i lederna (?). Men han sa att det inte va nån fara! Dock frågar alla om det är en Goya stämpel, hehe :)

2008-08-03 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback