Värdering

I torsdags så var mäklaren hit och värderade om huset på våran begäran, vi var lite smått nyfikna på om huset hade ökat något i värde på den rust som vi hittills har gjort. Det första mäklaren sa när hon kom in var "ooj" här har det hänt saker och mycket fint blev de, tack o bock :) Hon gick omkring och kollade på vad vi hade gjort och hörde sig för på vad vi ville göra, så vi berättade våra planer och hon skulle åka til kontoret och räkna lite och höra av sig när hon var klar med det. På fredag morgon så kom hon och lämnade värderingen och jag säger bara en sak, Ooooooj! Huset är i nuläget värderad till 950.000 kronor, måste då skriva att vi gav 750.000 kr för det och flyttade in för 2,5 månad sen :) Men det var i nuläget det! Efter att vi har rustat det vi ska så hamnade värderingen på 1,2 miljoner : ) Niiiiiiiiiice säger jag =) Så mycket hade vi absolut inte räknat med, eller ens vågat hoppats på.. Jag hade tippat på en ökning till ca 900.000 efter all rust, men tur att man har fel ibland, hehe.

Så nu blir det rust för hela slanten =) Badrummet ska vi ta när som helst, letar firma för fullt. Sen blir det att göra om oljetank rummet till en ny gillestuga där vi ska ha biljardbordet och bygga en bar med stolar. I den andra gillestugan har vi faktiskt gjort iordning idag till mysrum  med en bekväm soffa, soffbord, tv och alla tv spelen som x-box, playstation m.m. Sedan hade vi två små svarta bord som vi ställde på vardera sida av soffan med en duk å lampa på, tjusigt värre =) Sen så ska vi flytta tvättstugan till pannrummet och göra tvättstugan till något annat, vad vet vi inte ännu men kanske gästrum? Kan vara bra att ha sådant oxå. Sen ska det bli skönt att ha pannrum å tvättstuga samlat i ett rum. Sen ska vi fixa vårat sovrum med nya tapeter å lister och så är det nya tapeter i köket, ny panel samt nytt golv. Sen är vi klar med allt inne i huset och då fram mot våren så blir det att fixa i trädgården, måste ju även skaffa grind till infarten så inte Aurora springer ut i vägen i sommar så hon säkert har full fart i benen ;) Så ligger det till, nog om det nu hehe.

I torsdags sov vi även hos mamma, fast inte fick jag sova nå mera för det. hehe. Har inte samvete att gå ut till mamma och lämna Aurora när hon vaknar fast mamma sa bestämt att jag skulle göra det då mamma e vaken mestadels iaf, men de kunde jag inte göra. Mamma fick ta henne 1,5 timme på morgonen istället så sov jag ikapp lite då :) Var iaf superskönt att få sova hos mammsen, man blir ompyssad på ett annat sätt, som man vart när man bodde hemma, skön känsla sådär efter att inte ha sovit hemma sen jag flyttade hemifrån, å det var ju samma dag som jag fyllde 18 år, asså 6 år sedan!! Hua vad tiden går.

Idag hjälpte micke sin pappa att flytta, så nu bor även han i skutskär, kanoners :) Sedan åkte vi alla in till min mormor så jag kunde städa där, micke & aurora tog en promenad under tiden. Sedan åkte vi förbi mAx driven och köpte mat och åkte hem och mumsade, gott var det och mätt vart man =)

Nä nu orkar jag inte att skriva mera, hehe. Har redan skrivit en novell, blir lätt så när man inte skrivit på ett par dagar men har ju haft fullt upp, men nu gott folk så är ni uppdaterade!


Hej Svejs!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe ja det är alltid gott med max ;P Själv då?

2008-08-23 @ 22:07:07
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Elin

Okej, men ska höra med honom om det :) Tack för erbjudandet iaf :)

2008-08-23 @ 22:52:20
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: crazyangel

heej, jo det går bra :) han är så snäll så. skriker lite på natten pga magont men i det stora hela ska man inte klaga över dom få skrik timmarna. men jobbar på å försöka vända dom till dagen iställe. åh ska köpa magdroppar imon å se om de blir nån skillnad.

jo nog kan de va smart å vänta med jeans... har redan gått ner 5 av min 6 kg å då sitter nog de sista kilot på brösten nu.

2008-08-24 @ 20:39:14
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Härligt o få upp värderingen på huset =) Så ni kan fixa upp resten med.. skönt o få ordning.. Längtar lite tills vi hittat ett hus med.. he he

2008-08-25 @ 15:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback