All Night

Det var så otroligt skönt att ha fptt sovit hela natten och sov till kl 9!
Så nu är man utvilad och full med ny energi :)

Mamma ringde nyss. Aurora sov såklart heeeela natten, från 20:30 - 08!
Varför kan hon inte göra det hemma med?!? Men det sägs ju att dom brukar sova bra borta och hon har alltid sovit bra hos mamma, knepigt det där, hehe. Mamma sa igår kväl lnär jag prata med henne att hon var svår att lägga och tog över 30 minuter, hon bara ropa mamma mamma mamma hela tiden, men till slut så insåg hon att jag inte va där o då somnade hon direkt, lillsnuttan!

Haha måste erkänna att jag faktiskt ligger kvar i sängen och har därför laptopen här, min underbara Älskling kom in med den och sa "Nu kan du läsa och skriva blogg" haha. Han e bara för söt ibland :)


Mamma ringde nu så jag ska snart åka in och hämta Aurora, det var full fart på henne så mamma var alldeles svettig, haha. Hon fick väl oxå full energi av att ha sovit en hel natt hon med. Så ska kliva upp ur sängne snart, äta frukost å göra mig iordning och åka in. Tänkte nog ta en promenad från mamma till stan sen och kika lite, så får Aurora sova lunch i vagnen och få luft, jag får promenaden, låter kanon. Ska nämnligen joina Micke nu med nyttiga veckan, äter han nyttigt så kan jag göra det oxå, orkar inte att laga 2 middagar varje dag, så jag äter okryddat mat och så från idag med, men det gör mig ingenting, bara nyttigt :) Kanske jag går ned mina 3 kg som jag gick upp direkt när jag sluta amma *muttrar*.


Aurora & Mikael är mitt allt, Älskar er sååå mycket !!



Kommentarer
Postat av: crazyangel

Jäkla skitunge skulle ja tänka :P haha. Men skönt att du fick sova ut :)

2008-12-08 @ 11:58:39
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Kimmizz

Jag menade de att lämna bort dom för en natt är jobbigt vare sig dom är 4 mån eller 3 år.. Sen måste man faktiskt få vila ut som förälder. HAr du prövat göra ordning välling en extra flaska vid kvällen? Barn som inte sover kan vara omedvetet hungrig.. Emil äter 500ml välling, samt en tallrik mat innan han lägger sig...

2008-12-08 @ 13:55:04
Postat av: Madelene

Kimmizz - 500 ml välling?? Jisses, hehe. Riktigt så mycket välling får inte Aurora. Hon äter gröt vid 19 tiden ca 1,5 - 2 dl. Sen får hon 200 ml fullkornavälling som hon oftats äter upp. Mer än så kan hon intwe få. Viaat vaknar hon vid 00-01 tiden så självklart får hon 200 ml välling till då.

2008-12-08 @ 17:37:10
Postat av: johanna

Varför kan hon inte få mera välling om hon vill ha? eller någon extra sked?

2008-12-08 @ 21:58:13
Postat av: Nina

Jobbigt att ha värkar så länge.. Hade också värkar sammanlagt 37 timmar innan Eya bestämde sig för att komma ut :) Men otroligt nog så klarar man av det!



Vi kommer nog inte skaffa nästa förrän om ett par år. Ska försöka komma in på sjuksköterskeutbildning efter sommaren så vi måste planera lite hur det blir bäst.

Har ni planer för fler de närmsta åren?

2008-12-09 @ 13:59:26
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna ~ För att hon inte vill ha eller orkar mera välling än 200 ml? Hon får fullkornsvälling och det mättar ganska bra. Behöver inge mera

2008-12-09 @ 14:28:43
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så busig hon är Aurora, men snart så sover hon hela nätter hon med.. Kan inte tycka att 500ml välling och en matskål gör susen för bra sömn, snarare magvärk (förlåt kim).. Freya har precis lärt sig dricka 200ml på kvällen, och då är hon proppfull! (8månader gammal)

Freya vaknar också på natten, men är nog inte hungrig bara hålla sig uppdaterad att vi är kvar och så.. Det kommer snart! Melwin var en riktig liten bökstök han med. Sånt som man kan se tillbaks på sen :) Kram!

2008-12-09 @ 20:45:22
URL: http://jessicana.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jessica ~ Håller med. 500 ml välling är alldeles för mycket, jag skulle inte ens ha tanken att ge så mycket. Hon vaknar inte för att hon är hungrig, då skulle hon ju inte sova hela nätter hos mamma. Utan som du säger, hon vaknar för att hon vill ha uppdatering om att jag e nära. Hos mamma märker hon ju att jag inte ens är där, o då sover hon. Var till bvc idag å prata om sömnen och dom sa att det e för mycket mamma, alltid jag till 90 % som tar och har tagit henne på nätterna, så om micke tar henne på nätterna å inte jag kommer i nbärheten så kommer hon att börja sova hela nätter enligt dom, å jag tycker det låter logiskt å vettigt. Ja dom små är riktiga busar, men sååå söta :) Känns som din lilla flicka kommer ikapp min snart, hehe. Kram!

2008-12-09 @ 22:41:48
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback