Bali Garden

Där har jag nyss varit, är såå mätt! Kunde magsäcken spricka så har den nog gjort det, hehe.
Åt friterad kycklingfile med ris och sallad och det var kanon gott, inte nog med att man blev propp mätt på maten, man måste ju såklart klämma i sig en friterad banan med glass oxå! Tur att man äter ute sådär så sällan så att det inte gör något om det blev en aningen friterat idag, gott vare iaf! Hela familjen gick ut och åt, enda som saknades var mina darlingar :( Men dom var hemma och busade istället och så fick dom ha egen tid tillsammans å jag fick ha egen tid med, sånt behövs oxå =)

Har inte haft tid att uppdatera nu på ett tag, haft lite fullt upp och när kvällen kommit så har man legat på soffan och kikat på film, så mysigt! Igår  så åkte jag & Aurora hem till en gammal vän som jag inte umgåtts med på evigheter men endå haft kontakt med lite då och då, det är oxå ett ex till bror så är genom den vägen som vi känner varann-, hon har oxå barn, 2 pojkar på 3 år och 1,5 år så där vare full rulle, men dom lekte så bra ihop oxå. Aurora lekte kanon bra med dom och dom busade i timmar, sen så fikade vi och så oxå. Barnen fick yougurt å smörgåsrån :)
Efter några timmar så tickade klockan på och det var dax att röra sig hemåt, han precis att komma hem så kom Emma & Peter över med deras Savannah så barnen fick leka, så det var oxå skoj! Alltid roligt att umgås med dom och dom kommer även hit på nyårsafton vilket jag ser fram emot! Då blire tacos m.m. mums mums!
Efter allt busande igår så slocknade lilltjejen bums och sov faktiskt i sin säng i sitt rum enda till kl 05, sen ville hon komma in och sova mellan oss till kl 09. Hon sover iaf hela nätter och det e superskönt, sen gör det inte oss något om hon sover hos oss dom sista timmarna, sover hon hela natten så, så får hon sova så. Vill hon ha trygghet och vara nära så självklart får hon det.

Ikväll gör vi faktiskt ett test. När hon har sovit hos mamma så har hon alltid sovit hela nätter fast hon inte gjort det här hemma, men då har mamma alltid haft resesängen i hennes sovrum, asså så har mamma sovit i samma rum. Här har hon ju sovit i sitt rum fårn 9 månader med springandes fram å tillbaka för min del på nätterna. Sen kom det 4 dagar här som hon sov hela nätter i sin säng i sitt rum, men sen ville hon inge mer, men i samma veva så upptäckte vi att hon fick 3 st hörntänder (2 uppe och 1 nere) så inte så konstigt att hon va kinkig i några dagar, MEN hon fortsatte att sova hela nätter, OM hon fick sova emellan oss i vårat sovrum. Så hon fick somna i sin säng vid 20 tiden och sedan när hon vakna mellan 24 - 02 så fick hon sova emellan oss till ca kl 08-09 då hon vaknar, så har vi gjort i snart 2 veckor. MEN ikväll gör vi som sagt ett test, vi har burit in hennes säng i vårat sovrum, på min sida där jag sover. Det har vi gjort för att se om hon vill sova hela natten i sin säng då, för är ju det som hon gjort när hon sovit hos mamma. Så det ska verkligne bli roligt att se hur hon sover inatt, om hon vill ha oss i närheten. Jag har till 80 % trott att det e därför som hon vaknar, för att kolla att vi är fortfarande är i närheten. För när jag kommer in i hennes rum så behöver jag oftats bara säga "lägg dig ned" och smeka lite på ryggen så somnar hon. Sen samma visa igen när hon vaknar nästa gång. Visar det sig att hon sover hela nätter i sin säng i vårat sovrum så får hon sova då, självklart ska hon få känna sig trygg, det här med att sova i eget rum kommer en dag det oxå. Tänker inte stressa på henne något, utan vill hon ha oss nära så får hon det. Men jag vill helst att hon ska sova i egen säng iaf. Å hon somnar ju där utan problem, bara det att hon vaknar å somnar inte om förens jag kommit in å visat att "mamma e här".

Detta blev visst en novell, men kan bli så när man inte uppdaterat på ett tag, hehe.

Iaf så går lilltjejen för fullt nu hela hela tiden, jag tror hon är den nya duracell kaninen :)
Men hon tycker att det e skitkul att gå själv, å de syns!


Nä nu ska jag inte pina er nå mera, blir drygt å läsa när det blir för mycket, i know.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

så roligt o se när de e stolta över sig själva o de lyser lycka i deras ögon över att de går fram själv.. hehe

2008-12-29 @ 21:09:58
Postat av: Anonym

Hoppas testet går bra i natt då :D

2008-12-29 @ 21:10:52
URL: http://shamai.blogg.se/
Postat av: Elisabet

ja man kan unna sig då o då =) det är ju inte så man äter det varje dag

2008-12-29 @ 21:20:21
Postat av: niki

så söt dotter

2008-12-29 @ 21:25:59
URL: http://niczue.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-29 @ 21:26:13
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback