Barnledig

Yepp vi är barnlediga tills imorrn.
Mamma ringde vid lunch och ville ha Aurora så vi kunde få sova ut en hel natt.
Vi har typ inte sovit något alls på 1 vecka så måste erkänna att vi är rätt så trötta, skönt att mamma ställer upp så vi får sova och hämta nya krafter! :) Går ingen nöd på Aurora då hon har det bara bra hos mormor =) Bättre för Aurora om vi är pigga och utvilade så vi kan mysa och leka en massa imorrn när hon kommer hem =) Lääängtar redan såå mycket efter snuttan och då har jag hittills varit ifrån henne i 2 timmar, hehe.

Idag chockade hon oss ganska bra när vi satt vid matbordet. Hon har ju nå köksleksaker i plast i typ tallrikar, kaffemuggar osv. Micke tog fram 2 utav muggarna + kattens boll som hon älskar. Han la bollen under ena muggen och sen bytte han plats på dom några gånger, sedan så sa vi till Aurora "vart är bollen", hon funderade ett tag och sedan lyfte hon på muggen där bollen var, vi trodde att det var väl en engångs händelse å lite tur så vi gjorde dte flera gånger och bytte plats så det inte skulle vara lika, men hon tog rätt 8 av 10 gånger!  Våran lilla smarta tjej som dessutom pratar en massa och hon har visat oss varenda lampa i huset "titta, ampa" och så pekar hon med pekfingret, så sött!

Nu tänkte vi passa på att städa hela källaren nu när gillestugan är iordning gjord samt basta, det kan vi inte göra tillsammans annars då det inte hörs ned till källaren om Aurora vaknar och vi vill såklart inte chansa. Så det ska bli skönt att basta och få värma upp kroppen och sen ta en dusch utan att skynda sig, hehe. Det är så fint i källaren nu när vi gjorde iordning gillestugan, satt upp tv på väggen och har fixat dvd, musik med högtalare m.m. Bara surrond ljudet som ska kopplas i sen så kan vi inviga mys stugan med en film  :)

Idag lägger jag in en bild på Aurora & Morfar, han läser nämnligen min blogg :)
Han kanske inte är så förtjust i att jag lägger ut en bild, (ni vet ju hur föräldrar är).
Men busig som jag är så lägger jag in en bild på dom iaf!



Här är i lägenheten på söder och jag tror att Aurora var runt  ca 4 månader

Kommentarer
Postat av: Emma

Passa på o mysa o vila ut er nu :D

2008-12-07 @ 23:06:53
Postat av: Kimmizz

Vad söta dom var tillsammans.. Så underbart att ni tar chansen att sova. Ja lover de är skit jobbigt vare sig dom är 4 mån eller 3 år.. Saknar mina till tusen nu. Börjar tom grina för ja saknar dom... Usch.. men de behövs tyvärr..Ha de bra Kram

2008-12-08 @ 00:02:28
Postat av: Madelene

Kimmizz ~ Vad menar du med jobbigt vare sig dom e 4 månader eller 3 år? Asså om hon sov hela nätter eller åminstone vaknade 1 gång så hade det inte varit jobbigt alls, då fick man ju sova på natten som man ska. Men just nu sover vi ju inget alls på nätterna i stort sett då hon vaknar hela hela tiden. Det blir jobbigt.

2008-12-08 @ 09:54:38
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback