Fullt upp

Ja såhär dagarna innan jul har nog dom flesta fullt upp, hehe. Iaf så har jag haft det, så därför har det blivit lite dåligt på uppdaterings fronten, men jag skriver litegrann nu :D

Igår hade vi mest en hemma dag och pysslade lite, bl a så städade vi, jag slog in alla julklappar och la dom under granen, så slipper det att se så tomt ut, hehe. Vi gjorde även iornding julskinkan igår, vilket tog typ hela kvälllen. Den skulle ju först å främst kokas i några timmar, nästan 3 timmar för att vara exakt, sedan så ska allt fett skäras bort, ska fan inte ha nå fett på min skinka, fy så äckligt. Sen vid 23:30 vart det äntligne dax för griljering. Men kan upplysa er om att skinka blev superduper god, tog en skinkmacka med senap till frukost, mums!!!

Aurora mådde visst inte så bra igår kväll :( Hon fick välling vid 20 tiden och somnade som en klubbad säl, hon sov i ca 30 minuter sen vaknade hon, somnade om och vaknade och innan kl var 21 så hade hon vaknat en 4-5 ggr så jag tog upp henne då så fick hon göra skinka och kolla på film med oss, hon låg mig och kika på filmen och nästan somnade, var sååå mysigt! Så har hon inte legat sedan hon var liten liten bebis, hehe. Sen gjorde hon världens bajsblöja, kort efter det så kräkte hon ner både mig å henne. 1,5 timme efter det så hade hon precis somnar i sin säng å jag var påväg ut och jag hör vilken monster kräka det kommer, över hela henne, sängen och ja allt, stackars lillgumman. Så hon fick mysa lite till med mig i soffan och sedan var hon så trött vid en 00:30 och då gick vi å la oss. Hon fick då sova mellan oss i sängen så man hade koll utifall hon skulle kräkas nå mera, tur var så gjorde hon inte det, och hon sov hela natten då! Hon sov enda till halv tio!! Så jag å micke vaknade tom för henne, hehe. Det var såå skönt att få sova ut, tyckte nog Aurora oxå!


Idag har vi varit på vift hela dagen känns de som, åkte vid 11 tiden och var inte hemma fören vid 16 tiden typ, har varit i både valbo och på stan och julhandla de sista. Hade kvar att köpa julklapp till lillebror men nu så är det gjort. Sen behövde jag även köpa strumpbyxor till Aurora som hon kan ha på julafton, hon har typ bara rosa, gråa och bruna, ingen av dom passar till tomteklänningen. Så då köpte jag vita strumpbyxor med hjärtan på, sen när jag kommer hem så ser jag att det är hjärtan på tomteklänningens förkläde, haha så de passar ju kanon!
Sedan vid 17 tiden så fick vi besök av mammsen, lillebror, morbror och en vän sanna, mycket skoj :)



Nä nu ska jag göra mitt peppakaks hus så man kan äta upp det efter julafton :)
Det är dock första gången som jag ska göra ett peppakaks hus så vi får väl se hur det går, annars äter jag upp delarna hahah. Har redan tjuvätit från non stop påsen (Oooops) Bäst att öpnna den innan Micke ser, haha =)


Vill önska mina läsare en riktig
GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: johanna

säger bara en sak-

Vinterkräksjukan.

2008-12-22 @ 21:31:11
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller med förgående .. Var sjukt noga med hygien.. Det smittar som pesten!! Både jag och gubben min spenderade jul och nyår på toa förra året!! (Fick det av Melwin som hade det några dagar innan).. Fy och usch! :)

2008-12-22 @ 22:23:41
URL: http://jessicana.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna/Jessica ~ Tror dock inte att hon åkt på det, tror nämnligen att hon drack vällingen för fort. Men det visar sig.



Jojjo ~ Jag hoppas verkligen att ni var riktigt friska när sanna var till er igår, för hon var nämnligen hit idag. Så vi inte får någon vinterkräksjuka!

2008-12-22 @ 23:10:10
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Ingen av oss hade symtom eller haft illamående kärkningar diarré eller så.

Så vi är frisk, men det kan ta om, man vet aldrig, men vi mår bra.



Även om ni får den är det ej säkert att vi är skyldiga till den, eller hur.

över 300.000 har den ju så...

Vi är bara en droppe i havet, dem du möter dagligen kan bära på den, så blir ni sjuk så skyll då INTE på oss.

För när hon var hit var vi symtomfri och friskförklarad.

2008-12-22 @ 23:15:02
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: johanna

Så som rora kräktes gjorde Ida med.

Så ni har nog kräksjukan hos er.

Började med Ida, sen henke och sen jag.



Säger bara en sak nu igen.

Lycka till.

Samt drick vatten, ni lär behöva det om ni har v-kräksj.

Din morbror,mamma och sanna samt dem i valbo,

roran har smittat dem och ni ligger snart med.

Ida började exakt lika.

Jätte jobbigt. för denna sjuka är påfrestande för kroppen.



Hoppas det går bra.

Kram

2008-12-22 @ 23:20:27
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna - skärp dig!

För det första så behöver du fan inte ta åt dig av allt, om vi hade blivit smittade av sanna som varit hos er så har vi väl fan inte lagt skulden på dig, eller hur. Och vi har INTE vinterkräksjukan! Aurora kräktes av helt andra anledningar, hion åt vällingen för fort, när hon gör sådant då kräks hon. Dessutom så kräktes hon bara 2 ggr, vid kräksjukan så kräks man mera! Helda dagen igår mådde hon bara bra, så det ör ingen kräksjuka. Å jag vet att man kan få den i valbo, på kö på affären å överallt. Fan vad du ska ta åt dig av alltingnen jämt å tro att man ska anklaga dig fölr allt, hur är det med självkänslan & självförtroendet egentligen??

2008-12-23 @ 09:48:16
Postat av: Sabina

God jul & gott nytt år! Hälsa familjen! :) Puss!

2008-12-23 @ 14:01:23
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: johanna

Men snälla lilla du.

Ida kräktes en gång och hade diarré

Man behöver inte ha lika som alla för att ha kräksjukan. Den kan yttra sig på många vis det borde väl du som är uska veta eller hur.



Du skrev ju att du hoppas att vi inte har kräksj eftersom sanna var hos oss och hälsade på.

Då syftar du PÅ att om ni blir sjuk så kommer den ifrån sanna som vart hos oss.

Dvs du menar att vi är smittbärarna skyldiga med andra ord.

Du som skrev.

DETTA HAR INGET MED SJÄLVKÄNSLA ELLER SJÄLVFÖRTROENDET ATT GÖRA. När kom det med in i bilden av kräksjuka?

Hmm..

jag skrev bara att så som du beskrev roran började Ida´s. Så..



Du skrev. om vi hade blivit smittade av sanna som varit hos er så har vi väl fan inte lagt skulden på dig, eller hur.

SVAR: Du skrev ju som jag sa i min blogg att du hoppas vi ej är sjuk. då antyder du på att vi isf smittat dig.

Finns ingen annan förklarning, eller hur.

Jag tar åt mig av det som är riktat mot mig eller familjen. Skyddar mig och oss vad som än krävs.

Så. Ge upp va.

Du som är rädd att bli sjuk`? varför är du då ute och ränner när du vet att du kan bli liggandes?

2008-12-23 @ 15:50:12
Postat av: Elisabet

god jul

2008-12-23 @ 19:04:44
Postat av: Madelene

Johanna ~ vem fan har sagt att jag är rädd fär att bli sjuk? Visst det e fan inge roligt att vara sjuk, men jag e då inte rädd för att bli det å det har aldrig framkommit här heller så. Sen så äre inte jag som ska lägga ned, du ska lägga ned. Du tar åt dig av precis allt. Å när man tar åt sig av allt så brukar man för det mesta ha dåligt självförtroende/självkänsla, därav som jag skrev det. Kolla bara på det här med chokladen, jag sa att jag tyckte det var idiotiskt, du tar åt dig å säger anmäl oss då och sen tar du bort inlägget på bloggen, då du kanske upptäckte att fler tyckte de va idiotiskt. Då jag är uska så vet jag oxå att Aurora inte har vinterkräksjukan, därav som jag skrivit det snart hundra ggr till dig men du verkar inte kunna förstå, hon kräktes för att hon åt vällingen för fort, hon gör så då, de har hänt förr. Och om sanna hade fått vintersjukan av er och sedan vi i vår tur av henne så är det ju ganska rimligt logiskt sätt att den kom fårn er, eller hur? Men för det så innebär inte det att jag anklagar er, sånt som händer å ingen fara med det.

God Jul!

2008-12-23 @ 20:41:29
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Orkar ej tjaffsa.

Ni gör som ni vill och vi som vi vill.

Ingen skall komentera mer i fortsättningen ok.

Självförtroende är bra.

Tar åt mig eftersom du tycker att allt är fel och dummt så länge inte det sker på dina villkor,

för i din värld så är väl bara ni perfekt eller hur.

Gisses, tänk den dagen roron gör fel och ni blir arg, vill inte ens tänka.

Tänk om hon äter godis innan mammma ger "tillstånd"

heheh.. hon kommer att göra mkt mot dig.

Men du kan ju försöka hålla allt.

Du vet att i vatten finns det även saker som är skadligt, du kan ej hindra allt,

din dotter växer och hon blir större.

Lycka till.

Det behövs.

2008-12-23 @ 22:31:34
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: johanna

GOD JUL

2008-12-24 @ 20:24:23
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna ~ Vad håller du på med? Ingen är väl för fan perfekt för det första. Allt är inte fel å dumt, men att ge chocklad till en 11 månaders bebis är för mig dumt å fel, men det är vad JAG tycker, å alla tycker OLIKA, tur e väl fan det! Å vad skulle vi göra mot Aurora menar du om vi lbir arg för att hon gör fel? Mer än att vi kommer tala om/visa henne hur man istället gör rätt. Äter hon godis innan mitt tillstånd så gör hon det, då har hon iaf inte fått det utav MIG. Dessutom så skulle hon inte äta godis utan mitt tillsåt¨nd, vart skulle hon först å främst få tag på det?? Tänk efter först å tala sen. Vad ska jag hålla allt, om jag inte vill ge mitt barn godis förens hon är några år, tex 3-5 år så blir det så, vad skulle problemet vara?

2008-12-27 @ 23:31:49
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback