Nyårsafton

Ja det blir nog den roligaste nyårsaftonen hittills (ironisk).
Jag sover alla gånger innan 12 slaget, så gott nytt år på er!

Fast så illa blev den inte endå. Fick supergod mat hos min mormor & morbror och där var även mamma, pappa, lillebror & storebror. Sen blev det mormors hemmagjorda ris a la malta med även hemmagjord saftsoppa, mycke gott!
Lite trist endå att vi inte firade med Emma & Peter men det har sina anledningar, kommer dessutom fler gånger.

Det är nämnligen så att Madelene krockade bilen igår, ja mycket riktigt ni läste rätt.
Då blev ju karln i huset mindre glad.
Jag skulle åka ut en sväng igår kväll och skulle som vanligt starta bilen och ned med kopplingen, bara det att kopplingen inte tog som den skulle tyckte jag, men när jag starta bilen gången efter det (efter att bilen for in i garage porten) så fungerade kopplingen igen, jag märkte då ingen skillnad den gången, men det kan ju faktisktha blivit nå luft tjaffs eller nå just då, sånt kan hända. Men min kära sambo tror inte på de, men varför skulle jag ljuga om det?
Jag körde in i garage porten så det blev skador på både bil & garageport, å jag står för det utan problem. Det var mitt fel och olyckor händer!! MEN det finns ju faktiskt försäkringar med som täcker allting och dessutom så är det döda ting som gått sönder, sådant går alltid att reparera. Visst det blir en helt onödig utgift med en självrisk på några tusen, men så blire när dole olyckan har vart framme. Jag klarade mig ju, men men.

Så jag & Aurora sover hos mamma inatt.
Kom nyss hit från mormor & morbror. Mamma & lillebror är däremot kvar hos mormor, å jag sa att dom kunde stanna där utan dåligt samvete för jag tänker iaf gå och lägga mig snart å då behöver dom inte sitta här och uggla när lillebror vill smälla bomber med morbror, då äre bättre att dom gör det. Jag lära gå hem för att Aurora ska sova och det vart 40 min senare i säng än vanligt, men hon somna på 2 röda. Hon ligger nu inne i mammas sovrum för mamma ville ha henne där så jag skulle få sova en hel natt, vilket jag icke tackar nej till! Så jag intar brors rum :)


HAPPY NEW YEAR!

Kommentarer
Postat av: johanna

GOTT NYTT ÅR

2008-12-31 @ 21:31:51
Postat av: Elisabet

vad gör mikke då?? gott nytt år

2008-12-31 @ 22:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback