Golv

Yepp, idag har vi hållit på med Auroras rum igen, tänk att det kliar så i fingrarna :)
Vi hade ju precis målat klart och köpt möbler och fått allt på plats, så var det bara att tömma rummet igår kväll då vi fick för oss att vi skulle lägga nytt golv, har man gjort iordning rummet fint med målning osv så vill man ju endå ta allt på en gång. Så jag åkte in till Rusta igår och köpte ljust parkettgolv som micke la idag, jättefint vart det! Det enda som saknas nu är nya lister och det ska vi åka in och köpa imorgon, sen så är ALLT färdigt i hennes rum, hehe.

Men nu ska vi börja med hallen, här ligger man inte på latsidan inte :D
Vi kom fram till att eftersom hallen e så stor så ska vi skärma av den lite, så vi ska in och köpa virke imorrn och så ska vi slå upp e vägg och sedan göra en portal i mitten av den, kommer bli skitfint! Vill ha morgondagen nu så man får åka och handla och sen hem å börja! Sen blir det att lägga klinker i första delen av hallen och i den andra parkett golv. Sedan så blir det antingen att måla eller tapetsera, får se, men tror att jag vill tapetsera i hallen iaf så man får något motiv, sovrummen målar jag gärna för där vill jag inte riktigt ha nå motiv, där ska det vara stilrent å enkelt typ.

Har iaf kommit på hur jag vill göra i sovrummet nu, jag vill måla alla väggar i nån härlig mörkare röd färg, sedan så vill jag måla fondväggen svart och göra lite blom schablooner på den, då röda så de matchar.
Det tror jag kommer bli tufft, men det projektet får jag ta tag i efter att vi gjort hallen & badrummet, badrummet blir det efter hallen för den är det Prio på så man får använda det. Inte för att jag klagar på att duscha nere i relaxrummet nu i källaren, men för att man endå vill ha ett riktigt badrum.


Nä nu ska jag ta och ringa upp mammsen och sedan blir det att slappa lite på soffan =)


På återseende !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej.

Oj vad ni håller på.

Blir det inte dyrt att det första man gör är att bygga och måla om?

eller det kanske behövs =)

Vi ska måla om i Ida´s rum

var tänkt i januari men det gick ju inte så om 2 veckor är rummet klart =)

2008-07-10 @ 22:23:24
Postat av: Sabina

Ja, klart att det lär blir fler ggr! :D Kom och hälsa på ni också =) Mm, Jimmy fick som han vela ;p Puss

2008-07-10 @ 22:43:34
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna ~ Det behövs inte, det enda som behövs göra är badrummet.. Det är inte gjort något sen huset byggdes 1958. Men resten av huset e fräsch nytt å fint. Men man vill ju endå måla & bygga om så man får som man vill ha det. Så varför vänta när man har tid å lust att göra det nu? Varför gick det inte att måla om erat rum i januari, gör ni inte det själv??

2008-07-10 @ 23:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback