Färdigt !

Nu är äntligen Auroras rum färdigt :-)

Jag vart såå nöjd med rummet, den nya bokhyllan som jag köpte på ikea igår passa in skitbra!
Bokhyllan ska ju egentligen stå rätt upp, men jag ville ha den på den andra ledden så jag vände på den och det funkade skitbra, blir den inte så hög heller så hon når sina leksaker själv i framtiden. Very nice!
Bilder kommer imorrn när jag fått tebax digital kameran av mammsen, blir inga bra bilder med mobilen (provat).

Det enda som jag funderar på nu är om jag ska göra någon chamblon (tror det stavas så?) på fondväggen.
Tänkte i så fall skriva hennes namn där i fina bokstäver och i en båge och måla dom i den ljusrosa färgen som dom andra 3 väggarna har, jag tror det kan bli tufft & riktigt fint! Ska nog göra så :) Jag är inte rädd för att prova saker.
Blir det inge bra så är det inte svårare än så än att måla över det igen, det som e skönt med målning, värre med tapet.

Det här med att rusta å göra fint var ju roligt, så jag funderar på om vi ska ta vårat sovrum när man endå är i farten.
Där inne har vi pratat om att vi vill ha röda väggar (porrigt va?) haha, nä inte därför, vi vill ha mörkt i sovrummet för man sover skönast då, sen så är det snyggt med röd om man får till en riktig fin rödfärg. Den rosa/lila färgen som Aurora har på sin fondvägg bad jag färghandeln att blanda iorndning, o dom skulle blanda iordning den röda färgen som jag ville ha med isf, så det e bra med färghandel :)
Jag vet dock inte vilken färg det blir till fondväggen, vad passar till rött? Kom med förslag! hehe.
Hmm, jag får klura lite på det.
Fondvägg vill jag ha iaf då jag tycker det e riktigt snyggt och bryter av!

Nästa stora projekt blir att rusta badrummet, men det tar vi efter sommaren då grannen är hemkommen från sin semester, han jobbade med sånt, det tackar vi för :) Å trevliga grannar har vi oxå !
Dom har tom Välkomnat oss till kolarvägen, jag vart lite småpaff men det ger ett bra intryck iaf.
Måste säga att jag trivs riktigt bra här i skitskär, mycket bättre än vad jag gjorde sist vi bodde här.
Och jag saknar faktiskt inte stan alls, trot eller ej, men jag gör inte det.
Kanske för vi bor i eget hus nu, samt så har jag ändrat inställning till livet sen jag fick barn.
Aurora kommer först och det kommer hon alltid att göra, jag kommer att göra allt för att hon ska få det bra!
Älskar min lilla ögonsten och sambo över allt annat!!


Nä nu ska jag sätta igång med chamblon väggen så får vi se hur det slutar, spännande?!


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack :)

Jag har ingen aning om i vilken vecka jag är i, men ska till barnmorskan på måndag och få reda på det :)

Jag ska hälsa tillbaka från Alex :)

2008-07-01 @ 18:33:39
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: crazyangel

jo vi känner två som bor där. Båda med anknytningar till bland annat Niklas ex samt annat folk som inte gillr oss. Ska ut å kika sen om de är fest nånstans ;)

2008-08-16 @ 20:32:37
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback