Hos Mamma :)

Är hos mamma och har det bra :)
Jag & Aurora åkte till mamma igår eftermiddag för att sedan stanna över natten. Det är så skönt att få sova hos mamma ibland. Ibland funderar jag även på varför man egentligen hade så bråttom med att flytta hemifrån när man var tonåring?? Nu såhär i efterhand så hade jag nog gärna bott hemma hos mamma längre än vad gjorde, men då när jag flyttade så tyckte man ju att det var skönt, skönt att slippa mammas (tjat) hehe. Jag flyttade hemifrån på min 18 årsdag, flyttade då ihop med Mikael i andersberg, å nu 7 år senare så är vi tillsammans å sambo ännu :) Varje gång jag å mamma bråkade om någonting när jag bodde hemma så sa jag alltid att jag skulle flytta hemifrån så fort jag fyllde 18 år, för då kunde hon inte neka mig då jag blev myndig. Men det var ju mest bara tomma ord, då jag ännu gick i skolan när jag var 18 och inte hade råd, menar, man fick ju bara det ynka studiebidraget som då var på 950 kr. Men Micke frågade innan om jag inte ville flytta in till honom och såklart att jag ville det, men jag sa att jag måste fylla 18 först för mamma släpper mig inte innan, hehe. Så därav blev det att jag flyttade hemifårn & flyttade ihop med micke på min 18 års dag, lite kul å tänka på nu i efterhand :) Det gick iaf bra med pengar endå, visst att jag levde en del på micke, men jag gjorde mitt bästa för att få egna pengar å kunna hjälpa till hemma, jag fick studiebidraget på 950 kr, sen underhållet av pappa tills jag blev 20 år på 1173 kr, sen så började jag att jobba på call-up.. Skit jobb är det, men hellre det än inget alls, för jag ville ju inte leva helt & hållet på micke, så genom call up fick jag ju iaf in någon enstaka tusenlapp, men de räckte. Å jag hann med att gå i skolan på dagarna å sen jobba 3 kvällar i veckan. Man måste ju ge & ta i ett förhållande. Sen så hjälpte mamma å pappa till med att köpa hem mat osv med. Sen fick jag in en fot inom vården och där är jag å stampar ännu å trivs med det. Tycker om att hjälpa människor som behöver det.

Det här blogginlägget blev lite mera som en "historia" hehe. Men iaf skönt att sova hos mamma ibland och bli ompysslad på ett annat sätt. Igår kväll kikade vi på tv och åt grillad kyckling med potatissallad, gurka, körsbärstomater och baguett, mumsigt :) Nu sover Aurora lunch i sin resesäng, dom är kanon vid sånna här tillfällen då man inte sover hemma. När hon vaknar så ska vi ut på lite äventyr. Tänkte ta mig en tur till Lotta & Gunilla på gävle blommor och hälsa på, längesedan vi var dit. Sen tänkte jag även ta en tur på stan å kika runt lite, ska föröska få med mig mamma oxå :) Sen mot eftermiddagen så åker vi hem till pappsen igen :)


Ha en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: sabina

Jag har inte magkatarr, jag hade bara en dålig dag. Alvedon tar jag jämt när jag har mensvärk & det funkar alldeles utmärkt. Sen har jag ju haft magkatarr förut, och då fick jag medicin. Så jag vet ;)

2008-10-31 @ 12:22:40
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

ibland brinner de på tangenterna he he o de blir längre än man tänkt men men skönt o skriva av sig med.. ibland går de inte o skriva något kort utan deblir lite längre.. trevlig helg

2008-10-31 @ 15:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback