Shopping

Jag skrev ju i det förra inlägget att jag skulle tilll stan en sväng å kika omkring om jag fick mammsen med mig, å jag fick faktiskt med mig mammsen trots att hon inte mådde så bra, så de va snällt! Jag ville så gärna ha en kappa men är kräsen, den får inte vara si och så med en massa krims krams m.m. Men så köpte faktiskt mormor en kappa på kappahl i valbo för 3 veckor sedan och det var ju såklart en sådan modell som jag länge letat efter. Vi åker iaf till stan och jag kikar på kappahl där, utan resultat. Kikar runt på resten av butikerna, även dom utan resultat. Jag frågar mamma lite snällt med hundögon om vi inte kan åka till valbo en snabbis å kolla om det fanns några kvar på kappahl där. Väl framme så kikar vi för fullt och jag ser ingen, nähepp tänker jag. MEN av en slump så tittar jag bort på andra sidan där herr jackorna hänger å ser att kragen på jackan sticker upp å den verkar bekant, går dit direkt å ser att det är kappan som jag letat efter! Men ni vet, när man väl hittar det man letar efter så är det ju alltid i fel storlek, så jag hoppades innerligt på att det skulle vara en i Small men vågade knappt kolla, med min tur så stod det väl Large eller så, men den var i Small och jag provade den och älskade den ännu mer! Så nu har jag äntligen en kappa :) Å inte nog med turen att det fanns en jacka kvar i min storlek, det var dessutom halva priset på den, kanon :) Någon måste ju ha försökt att gömma jackan bland herrjackorna eller så, men de hjälper inte när jag är ute å letar efter nå ;) Hihih. Som alltid så köpte jag lite nya kläder till Aurora oxå fast jag nyss gjorde det, går ju inte att motstå. Nu vart det nya jeans, ny tröja, tröja å byxor som det står "My DAD rocks", lite gulligt sådär :)

Nu har Micke nyss nattat Aurora och det gick galant. Det här var första gången på snart 10 månader som jag inte nattade henne, att sluta amma känns verkligen skönt! Även om jag kommer att sakna det oxå, för det är ju mysigt på sitt vis, men nu är hon stora tjejen å klarar sig utan :)

Nu blir det film, Narniaaaa :)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

de e snyggt med kappa =)

2008-11-01 @ 11:41:29
Postat av: jennie

fuskt sån tur vill ja oxå ha ;) fast för min del e d knappst nån idé att köpa kläder nu =)

2008-11-01 @ 16:36:08
URL: http://jennieholmberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja jo det är sant, men nu gör det inte lika ont längre som tur är :)

2008-11-01 @ 17:14:37
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: johanna

Hade ni henne i er säng fram tills för nån vecka sedan? eller hur hade ni?

Ida sov i sin säng sedan hon bara var någon månad och i eget rum sedan 3 månader.



Utan problem sover hon jättebra med.

Aldrig behövd övervakning så som babyvakt mm.

=) naturliga instinkten och hörseln tycker jag är bäst =)

Allt går så bra. Är så nöjd =)

Kram

2008-11-02 @ 00:16:18
Postat av: Madelene

Johanna ~ Japp hon har legat emellan oss i våran säng, blev så då hon vaknade på nätterna och jag ammade, för att få någon sömn i överhuvhudtaget så fick hon ligga där än att man ska hämta å flytta över henne till sängen hela tiden. Men nu sover hon i sin säng i sitt rum UTAN amning, så det känns riktigt bra! Oj eget rum från redan 3 månader, de va tidigt. Men man gör ju som man vill såklart. Nä jag har heller aldrig behövt någon babyvakt osv, har inte alls varit orolig å därmed inte behövt någon.

2008-11-02 @ 09:13:28
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

ja de är ju skillnad om barnet sover på en annan våning o man vill ha en babyvakt. Eller om de ligger inne o sover o man själv är ute i trädgården en sen sommarkväll o grillar eller så.. de KAN vara bra o ha när de e väldigt små.. för man behöver inte ha de intill sig hela tiden.. men har inte heller haft någon,, men de e bra att de finns

2008-11-04 @ 07:48:59
Postat av: Malin

Javisst är dom fina! Älskar dom! På b-young för 189:-

2008-11-04 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback