Människa ~ Zombie ?

Jag är så himla duper super ~ mycket ~ mega ~ skit ~ fucking ~~~TRÖTT.

Jag känner mig inte som en människa längre, för människor sover. Eller hur?

Så jag kallar mig numera för zombie .. för dom sover inte. Å det gör inte jag heller, så jag borde vara van, kroppen borde ha blivit van, men nix. Trots flera flera månader så är man inte van, why?


MEN, livet som mamma är verkligen heelt underbart för det, så tro inge annat! Älskar min lilla prinsessa såå mycket! Att se henne utvecklas dag för dag är en fantastisk upplevelse, hennes leende å skratt får mig verkligen att smälta!
Dock så hade inte lite mer regelbunden sömn om natten varit skadligt, snarare tvärtom. Jag kan säga att jag inte har sovit mer än 3 timmar i rad på ca 3 månader.. Normalt får jag sova 1 - 1,5 timme åt gången, så pågår hela nätterna. Mamma erbjuder sig hela tiden att ta Aurora en natt så jag/vi får sova ut, men jag vägrar, finns inte en chans. Hon är för det första alldeles för liten för att jag ska kunna lämna bort henne över natten, för det andra så skulle jag sova mindre om hon var borta och för det tredje så är det sånt som tillhör att skaffa barn. Det är dessutom övergående, i hope.  

Undra när hon ska lära sig att sova hela nätter igen som hon gjorde ett bra tag, kommer väl tids nog, men jag skulle behöva det nu, om inte annat, så behöver Aurora det. Blir ju jobbigt för lillgumman oxå att vakna så ofta om nätterna, hon får ju inte heller någon regelbunden sömn, mammas lilla sötnos.


Nä nu är det dax för hopplådan och hoppas hoppas att man får sova :)

Gonatt på er gott folk !

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja sova behöver man ju - hoppas ni båda får göra de snart !! Klas brukar sova nätterna peppar peppar men inatt vakna han o somna om men ja kunde inte somna om.. Har så svårt för de.. de e såå drygt..

Men men barnen är värt allt =) De e såå underbara!! De gör livet värt o leva..

2008-09-04 @ 08:26:46
Postat av: Johanna

Hej.

Så roris har inte sovit en hel natt på flera månader utan att vakna?

2008-09-04 @ 19:28:51
Postat av: Anonym

Johanna ~ Nix, det har hon inte.

2008-09-04 @ 23:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback