Allt möjligt

Jag kan börja med att skriva att dagen kunde ju ha börjat bättre!
Morgonen började med att vi först sov över, vaknade ca 6:20 och det är den tiden som jag i vanliga fall lämnar Aurora på dagis för att hinna till jobbet kl 7, så vi låg ju något efter schemat och jag insåg direkt att jag skulle komma något försent till jobbet. Så jag skickade sms till tjejen som jag skulle jobba med och sa att jag blir lite sen. När jag & Aurora väl är påklädda och går till bilen, sätter fast henne i bilstolen som vanligt och ska starta bilen, så är den helt DÖD. Det var inge liv i den alls och fick inte ens en liten gnista när jag föröskte starta, startmotorn slog inte ens runt.. Ut med Aurora ur bilen och gick in å väckte micke, första gången någponsin som han vaknat så fort och var ur sängen påklädd och klar inom 1 minut ;) Satt tillbaka Aurora i bilstolen och knuffade ut bilen till gatan där vi föröskta springa igång den för då brukar dom ju kanske kunna starta, men icke sa nicke, inte ens det hjälpte. Klockan var typ 7:10 nu och jag tog vagnen och gick till dagis och lämnade Aurora. Micke tog någon kabel och provade att ladda på batteriet ett sväng, när jag väl kom tillbaka från dagis så var bilen igång, underbart! Så jag slapp åka buss in till jobbet och bli ännu mer försenad, tog bilen direkt jag kom tillbaka och åkte in. Var på jobbet ombytt och klar 1 timme senare, bättre sent än aldrig hehe.

Så kan det gå. Vi tror att batteriet är dåligt och nu laddas batteriet över natten så den iaf startar tills det är dax att åka till jobbet i morgon då jag jobbar dag då oxå och börjar kl 7. Sen lär vi köpa nytt batteri!



I övrigt så funderar jag på om jag någonsin kommer att bli frisk?
Jag är nu inne på 3 e veckan som sjuker, men jobbar endå. Var dock hemma 3 dagar förra då jag mådde som sämst och varken luft eller röst. Går på astma medicin nu sen 1 vecka tillbaka men den hjälper sådär, den häjlper säkert men då jag hostar halvt ihjäl mig på kvällar/nätter så blir det endå tungt att andas. Jag hostar så mycket varje natt så micke säger att han sover på en studsmatta och ingen av oss sover :(  Hoppas verkligen att det går över snart för nu orkar jag inte längre.. Inte roligt att först hosta ihjäl sig och sen att inte få sova mer än max 2 timmar varje natt, helt slut! Hade det inte varit för jag tagit vaccin mot svin sjukan så hada jag fan trott att jag fått den, aldrig i mitt liv har jag mått såhär. Jag börjar tom fundera över om jag fått den endå, då man faktiskt kan det, vaccinet skyddar till 90 %. Det lär man s'äkert få fundera på ett tag till..

Det har tom hunnuit bli att december månad, julmånaden, underbart!
MEN VART ÄR SNÖN????
Vill ha snö nu så man får lite julstämning och kan åka pulka med damen, hon älskade det förra året och kommer att älska det mera i år, ska bli kul!


Sen som ni allra flesta av er vet så har Äntligen Familjen lundin/soumela flyttat hit, roooligt :) Har redan varit dit flera ggr och flöera lär det bli, men dom lär ju få komma iorndign först oxå hihi.


Nu vill Micke Picke låna datorn då hans är på lagning, hans 25 000 dator brann upp, höhöh. Dom dyra är inte alltid bäst :D Dock så användes den ju flitigt då det även är hans arbetsdator och stod igång dygnen runt så inte så konstigt heller, tur han hade garanti kvar iaf så han blir inte datorlös, bara under lagnigns tiden eller om han får en ny, det får han veta nästa vecka :D


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja vi har hunnit med promenader och sen kväll :) he he och flera lär de bli :) . Trevligt och ha så många trevliga grannar.



Jag hoppas du blir bättre snart. Fortsätt med näsdroppar. . Vem vet de kämpe hjälper. . Och noskapin. Kram

2009-12-01 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback