Furuvik

Idag var vi som sagt till furuvik med Elisabet, ludde & barnen!
Det var mycket trevligt och helt underbart att det kommit så mycket snö, mysfaktor!
Men det var faktiskt kallt oxå, endå så var jag fan påpälsad från topp till tå..
Hade 2 par strumpor, 2 par byxor, tjock å varm tröja, mössa & vantar och endå så var jag såå fryssen, men det var det helt klart värt. Aurora fick åka karusell, hon fick köpa en stor tomte ballong samt typ fiskdamm med ett gosedjur i påsen och till sist så fick hon såklart åka karusell.
Kan lova att hon är hel nöjd med dagen och när jag skulle lägga henne så tog det max 3 min innan hon sov. Jag la ned henne i sängen och sa godnatt och gav en puss, sen vände jag mig om och gick ut från rumemt då hon numer somnar själv, men innan jag ens kommit ut fårn rummet så sov hon.
Jag kommer nog att bära över henne till oss när vi lägger oss för att hon suckar, drömmer och låter täppt i näsan. Då känns det betydligt tryggare att ha henne hos oss.


Äntligen så har vi tätskikt i badrummet!
Grannen har varit här flera timmar både lördag & söndag för att lägga in tätskiktet som består av en våtrumsmatta på golv & vägg typ. Det är den senaste & säkraste metoden då det endast blir en skarv.
Då vi tidigare har gjort allt i badrummet själv så är det jätte viktigt att just tätskiktet är exemplariskt, annars gäller inga försäkringar. Så är det iofs för alla som renoverar badrum. Så vi har turen att grannen arbetar med just sånt dagligen :) Nu är det gjort iaf och han kommer i morgon och gör det sista, ska dit med en tröskel och svetsa och finputsa lite. Sen så är det dax för kakel & klinker sen färdigt, äntligen!

Ska bli så himla skönt att snart ha ett riktigt badrum!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tack för en trevlig "date" på furuvik :) men duu nästa gång får bli i sommar :D hehe det var verkligen kallt.. kram

2009-12-21 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback