Sova själv

Vi försöker för fullt med att få Aurora att somna själv på kvällen, utan att någon av oss sitter brevid henne, smeker över ryggen, hår osv. Igår tog det ca 2,5 timme tills hon somna.
Det var en del gråt och skrik från hennes sida men vi gick in och tala om att mamma & pappa finns här, men att vi inte sitter brevid dig. Så hon somnade inte fören ca 22:30 tiden igår kväll vilket resulterade i att hon tog en sovmorgon, hon var väl helt slut :D Hon vaknade kl 10, kollade på filmen slatkråkan och när den sluta så gick vi upp och åt frukost, sisådär 11:30 :) Aldrig hänt förut men var faktiskt skönt!

Efter vi gjort oss i ordning så åkte vi in till stan för vi tänkte gå på julskyltning, men det var visst bara på första advent som det var, märkte vi när vi kom dit, så det blev en liten besvikelse :D Men å andra sidan så var vi till furuvik igår och det var värt vartenda krona som dom tog i inträde (60 kr), värt blöta sturmpor & skor med frusna fötter. Aurora var så glad över att få åka karusell några gånger med mamma och klart att man står ut med allt så länge den lilla blir glader. Men det var även skönt att komma hem med nya torra strumpor och lägga skorna på torkning, hehe. Vi köpte en häftig sak i duruvik, det är en snögubbe som står på ett par slidor, den går, sjunger och till sist så lutar den sig framåt och tar världens fart och så hoppar den rätt upp i luften en bra bit för att sedan landa på skidorna igen och så gör den om och om och om igen :D


Ikväll tog det ca 30 min för damen att somna själv, så det går framåt! :) Iofs så sov hon ingen lunch idag då vi vaknade så sent men dom första dagarna är ju dom värsta, sen vet dom vad som gäller.
Det roliga är bara att hon lägger sig själv på dagis, fick vi veta på utvecklings samtalet som vi hade i veckan. Efter maten där så hämtar hon pippi dockan och går till madrassen å lägger sig och kort därefter så sover hon.
Det kändes då som att vi ska göra så hemma oxå, vi har pratat om det länge men gruvat oss lite men nu biter vi i det sura äpplet och hittills har det gått relativt bra, lite gråt & skrik får man nog ta i början när hon är van att mamma eller pappa sitter brevid och ibland smeker över rygg & hår.
Utvecklings samtalet som vi hade på dagis gick bara bra, på alla punkt & prickar.
Fick åter beröm för att hon är så duktig på att prata och före sin ålder med det. Hon pratar meningar och även långa. Så det var bara roligt att få höra även om vi är medvetna om det hehe.

Det blev ett till inlägg då jag glömde att skriva detta i förra för att paradise hotell började, å det vägrar jag att missa! hehe


Förresten så var jag på julfest i torsdag med jobbet. Det var mycket trevligt!
Maten var kanon god och det var även trevligt att få träffa arbets kamraterna utanför jobbet.
Det var meningen att iaf vi från min avdlening skulle gå ut på krogen men när kvällen gick så var jag fakitkst inte så sugen, så redan kl 23 var jag hemma hos mamma igen, där jag skulle sova över natten så man slapp jaga skjuts och så hem.

Jag skulle dessutom äntligen få sova ut!
Å jag kände hellre för att sova än att åka til krogen då man aldrig sover ut..
Krogen hinner jag med när som helst annars typ.
Sova ut kan man säga att jag gjorde oxå, jag vaknade kl 11 på fredagen då Micke ringde å väckte mig!
Längesen man vaknade så pigg & utvilad, mycket skönt!


Nu blir det snart sängen, jobb som väntas i morgon.
Jobbar dock kväll hela veckan så slipper tidig morgon, skönt :)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

:) ses i morgon. . Något sent men skönt och ha sällskap hem!



Ja ibland är de bara bita i äpplet så löser de sig snart.



Hoppas vi kan leka snart igen kram

2009-12-13 @ 22:53:33
Postat av: Johanna

Vad skönt att det går framåt. Kan ju vara tufft i början men snart lär hon sig och då kan även ni koppla av på annat sätt. Lill gumman då..

2009-12-14 @ 11:11:02
Postat av: Madelene

Johanna ~ Ja det är lite tufft i början men tycker att det går bättre än förväntat. Fast man brukar ju förvänta sig det värsta oxå hehe.

2009-12-14 @ 23:05:14
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback