Poker

Ja det har vi spelat i några dagar nu, just för att det går väldigt bra! :)
Har faktiskt vunnit 2000 kr som vi plockat hem, o då gick vi in med 200 kr. Vilket betyder att vi gått 1800 + Men dom behövdes denna månad kan jag säga, värsta månaden jag varit med om, faktiskt. Å jag törs skriva de, alla månader är inte glamorösa månader hehe. Micke har inte fått igång sin föräldrapeng å inte heller sin sjukpenning. Så det kommer några månader retroaktivt på det sen, de tackar vi för. Men hade inte skadat om det kom i tid någon gång. Själv så stämplar jag ju nu och fick bara stämpling för 10 dagar då jag började att stämpla i slutet av december, så jag får för 3 - 4 kassa kort nästa månad istället, men de hjälper ju inte denna månad hehe. Så jag längtar tills nästa månad istället då man inte behöver leva så snålt som man lär denna månad. Vi klarar oss ju såklart och har betalat alla räkningar och Aurora har allt hon behöver. Men sen vare det här med att man kanske vill göra något, köpa något osv. Men 1 månad står man ut, hehe.

Jag tycker så synd om min lilla Prinsessa, hon har såå ont nu med tänderna å jag bara önskar att jag kunde ta bort det onda på henne. Det är 3e dagen irad som hon har riktigt ont, hon kan inte ens sova ordentligt, hon vaknar flera flera gånger på kvällarna å bara gråter och är svår tröstad, lilltufflan. Varför kan inte tänderna bara komma upp smärtfritt?? På dagarna så tar hon handen o håller den mot kinden och sedan blåser hon på handen å för den till kinden, lillgumman, så liten men förstår så mycket, det är imponerande, jag blir iaf imponerad. Jag kan säga att gå till ditt rum å hämta dockan, doris eller bengt (gosedjur), då går hon dit och hämtar de, vart finns kakorna (majskrok, smörgåsrån eller marie kex) då går hon till skafferiet o pekar med pekfingret och säger "Däääär" haha det e så sött så jag bara smälter varje gång. Älskar min lilla ögonsten å hennes pappa över allt annat!


Nä nu blir det sängen, borde ha blivit det för länge sen då damen har svårt att sova pga tänderna så fick man så snällt kliva upp kl 6:20 med ett leende på läpparna ;) Hon var iaf snäll på morgonen och satt i min famn i morgonrocken å myste framför bolibompa i hela 40 minuter, så still har hon aldrig suttit förut framför tv, men hon var nog skit trött men kunde inte sova. Gick sedan ut på en promenad och hann knappt gatan upp fören hon bara lutade huvudet fram för hon tvärsomna, så jag fick bära henne hem å säga "kolla hunden" så hon skulle hålla sig vaken så hon kunde äta sin lunch och sen sova lunch i sin säng, ska hon sova ute i vagnen så sover hon inte ordentligt och inte heller så länge som hon behöver så det var bäst att försöka hålla henne vaken och hålla sig till rutinerna som vi har här hemma.  Allting gick bra iaf och hon åt snällt upp sin lunch och micke la henne sedan för att sova och hon somna på 2 röda.

Nu babblade jag på en massa iaf men nu måste jag sova, Natti på er!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

IP: 140.174.9.13

2009-01-28 @ 06:49:26
Postat av: Elisabet

Råkade radera din kommentar om ip-nr.. skriv den igen hos mig ;)

2009-01-28 @ 06:50:26
Postat av: Elisabet

jaaa dessa tänder.. men de behövs senare - men måste de göra såå ont??

2009-01-28 @ 06:55:06
Postat av: sabina

Jo, men precis. Typ som henne vill jag också ha, inte för kort & inte för långt.



Jag betalade veckorevyn räkningen :p

2009-01-28 @ 14:34:03
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Marie

Dax för uppdatering nu va =))))

2009-01-31 @ 17:01:19
URL: http://krumeluris.blogg.se/
Postat av: Madelene

Marie ~ Den har kommit :)

2009-02-01 @ 10:54:12
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja nu ja =))) Men inte då =)

2009-02-01 @ 20:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback