Första dagen

Första dagen på schemat är avklarad och jag längtar redan dit!
Jag trivs verkligen som fisken i vattnet och har aldrig känt såhär på något av alla mina tidigare ställen som jag varit på genom åren. Visst har jag trivts på dom med, men aboslut inte såhär. Tänk om man bara kunde få en tjänst på ett sånt här ställe där allt känns kanon, men den risken är väl ungefär lika stor som att hitta en myra i en myrstack, suck! Typiskt min tur.. Men jag tänker då inte sluta att hålla tummarna iaf. I morgon jobbar jag kväll, ledig onsdag & torsdag och jobbar sedan kväll igen på fredag och sen resten av helgen, å veckan med för den delen. Kommer nu att jobba fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag.. Varav 2 dubbelpass som är på 7 - 21 och så är även lördag 7 - 21 men då är jag iaf ledig i 3 timmar mitt på dagen. Så jag vet vad jag har att göra i mina 7 dagar på raken =) I love it.

Idag har vi ringt och beställt en massa ved, får väl en sisådär 15 kubik ved dumpad på tomten nästa vecka :) Så har ni ingenting för er och känner att ni vill hjälpa till med att stapla så är ni varmt välkomna, för det lär ju ta ett tag :) Men å andra sidan så räcker det ett tag oxå, har värme så vi klarar oss hela vintern å ett bra tag till, och det kostade inte allt för många penningar, några tusen bara och då är det kluvet och klart :) Så nu ska vi bara beställa en ackumulatortank samt en ladomat så är vi redo för den kommande vintern samt den minskade elräkningen som blir, i hope! Vi var först inne på att vi skulle dessa apparater begagnade men kom ganska snabbt fram till att vi vill ha det helt nytt så man får det fräscht å nytt på en gång, dessutom så var dom inte så dyra heller så man kan lika gärna köpa det nytt, då har vi bra värmesystem bra många år framöver, effektivt är det oxå.

Från det ena till det andra så har jag fått enorma många myggbett på exempelvi ryggen, den är full av nykläckta bett, stora som jag vet inte vad, å kliar så jag blir tokig snart! Var ute på gården bara en stund så Aurora skulle få leka lite, men vi fick ganska snabbt gå in igen för det var för mycket mygg och vill inte att lilltjejen ska få onödiga bett.

Bjuder iaf på en bild på ryggen som är full av både gamla samt nya myggbett :(

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ser ju mera ut som bromsbett... ajajaj

TACK för hjälpen med telenr..

Det fanns inga badblöjor på det nya willys..

Men barnens hus hade 11 pack för typ 100 kr



Kram o ha en bra dag på jobbet

2009-06-23 @ 11:36:10
Postat av: ankan

shit de såg inte bra ut=(

vart är du jobbar nu?

jag trvis kanon på de stället jag är =) lite konstigt att jobba dag när man är van med nätter'

dock är sjukskriven denna vecka ut =(

skulle ha jobbat hela veckan + hlgen.

hör av dig sen då så kan ni komma hit =) är de fint väder så kan ni ta med badkläder till lillan.

2009-06-23 @ 12:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback