Auroras klänning :)

Här kommer det en fram å bak bild på den fina klänningen som Aurora ska ha på brölloppet :)
Visst är den superfin?

Fast den e såklart mycket finare i verkligheten, bilden är lite orättvis. Den är såklart i rosa, vad annars? Mormor ville fixa hennes klänning och klart hon fick fixa/köpa den, å klart att hon visste att jag älskar rosa så helt perfekt att hon hittade en sådan fin kläninng i min favoritfärg, det medföljde även ett hårband med en rosa rosett som hon ska ha, eller rätt sagt meningen är att hon ska ha det, men känner jag min lilla Aurora rätt så kommer hon att slita av det innan jag ens fått det på plats, hehe. Men hoppas hoppas att hon vill ha det runt huvhudet för det var så fint. Klänningen är då i flera lager, den har sånt här undertyg med som brudklänningar å näbbklänningar brukar ha, sen så är det typ blommor i mönster samt paljetter, riktigt fin är den iaf. Ni får kika på bilderna själva. Nu behövs det bara vita strumpbyxor och skor så är allt lill damen klart. Skor har jag hittat på en sida på nätet som var så söta, dom var vita med lite rosa blommor på, dom kommer passa kanonbra!

FRAM


BAK



Obs: Den är ju lite för stor, men det är ju ett tag kvar så hinner hon att växa i den =)


Kommentarer
Postat av: Tina & Liam

Jisses vilken otroligt söt klänning! :)

2009-03-06 @ 11:40:14
Postat av: Madelene

Tina & Liam ~ Ja visst är dne :) Roligt att du kommenterar, de tycke rjag om :) Har inte du någon blogg?

2009-03-06 @ 13:04:28
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Gud så söt klänningen var. Hon kommer att bli superfin i den..

2009-03-06 @ 13:06:32
Postat av: Madelene

Marie ~ De tror jag med. Kan knappt vänta tills hon ska ha den. Måste nog tjuvprova den på henne innan ;)

2009-03-06 @ 19:24:13
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

När blir det giftemål då?

Med tanke på ni köpt klänningen

2009-03-06 @ 20:49:02
Postat av: Madelene

Johanna ~ De säger vi ju som sagt inte. Klart man lär köpa klänningen. Inget man gör sådär dagen innan. Min klänning har vi inte ens påbörjat ännu å jag har tom tyget kvar här hemma. Men skönt å ha hennes klänning klar o så, planering is the one :)

2009-03-06 @ 21:24:00
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Varför så hemligt?

Då är det ju inte ens idé att säga att man ska gifta sig eller hur? om ingen får reda på när och så.

Onödigt tycker jag.

2009-03-07 @ 09:53:49
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag skiter i om du tycker att det e onödigt. Varför är de ingen idè att säga att man ska gifta sig bara för att man inte vill gå ut med datumet? Det hela hänger väl endå inte på datumet?? Så vi kan väl endå gå ut med att vi ska gifta oss men behålla datumet för oss själva. Vi vill helt enkelt ha datumet hemligt och dom som ska medverka på brölloppet får i god tid veta vart dom ska befinna sig med tid å plats. Å varken jag eller micke vill ha något stort bröllopp, vi vill ha ett litet bröllopp med bara dom allra närmaste med. Ska inte ha någon bestman, brudtärna osv. Alla gör väl som dom vill, eller hur? Ni bjöd in alla som ville i stort sett, inklusive dom som ni inte ens umgicks med, för mig är det helt onödigt!

2009-03-07 @ 11:37:39
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Johanna; Måste blanda mig i detta?? Man kan väl ha datumet hemligt tills man skickar ut inbjudningarna?? O varför är det onödigt att säga att man ska gifta sig bara för att man inte vill vifta med datumet hur som helst?? Vi hade med hemligt datum men inte fan höll vi tyst om att vi SKULLE gifta oss för de inte.. ALLA har vi VÅRAT bröllop som vi vill =) O varför gifter man sig??

JAG VI GIFTE OSS FÖR VÅRAN SKULL - PÅ VÅRT SETT!!

INTE för att visa upp för alla andra..



Dessutom så har man minst lika mycket o planera o inhandla fast man har hemligt datum.. de e väl bara bra o börja i tid?? Allt kostar pengar o de e väl smart o ta lite då o då??

O ser man en klänning som man bara vill ha så är det ju bara o köpa den ja menar vem säger att den finns kvar efter 2 dagar? 4veckor? 3 månader??



De e ju inte så att man är ute i sista sekund o tar ett banklån o köper allt kosta vad de kosta vill..

Utan man vill ha det som man verkligen känner är rätt!!

2009-03-07 @ 11:55:19
Postat av: johanna

Öhh där har du helt fel madde.

Alla som vi bjöd umgås vi mer eller mindre med.

Annars hade man ju kunnat lägga ut en annons på blocket eller hur.

Om man bara vill ha gäster.

Vi bjud lite vänner sedan våran släkt.

Bara för du inte kom betyder det inte att vi bjöd in alla som ville.

MAN KAN JU INTE TVINGA FOLK. DEM SOM KOMMER GÖR JU DET FÖR ATT DEM VILL ELLER HUR.



Hänger inte på datumet men det är som att säga.. vi ska gifta oss men du får inte veta vart när hur. hahah.

Typ.

Nog om detta.

Jag skrev om MIN ÅSIKT.

Till elisabeth.

Madde skulle inte i ens i misstag skicka en inbjudan till oss så som vi gjorde till dem.

Så näe.. du behöver inte lägga dig i detta.

2009-03-07 @ 14:35:38
Postat av: Madelene

Johanna ~ Nej jag har inte fel! Vi blev bjudna och hur mycket umgås vi lixom? Jag anser att man bara har dom som man umgås med på ett bröllopp, men det e såklart min åsikt, sen ska man ju göra som man känner själv. Å vi känner att vi vill ha datumet hemligt. Å därmed inge fel med det.



Du har helt fel angående med att om man inte säger datum så får de inte veta vart, när & hur. Det stämmer inte för 5 öre. Dom får inte veta datumet idag, det är helt rätt! Men dom kommer att få en inbjudan med datum, tid & plats. Sen äre inte svårare än så att man befinner sig där o då som de står på inbjudan, right?



Jag förstår helt ärligt inte problemet med att man inte säger datumet innan .. Jag vill inte att tex du å alla andra som läser min blogg ska veta när vi ska gifta oss när ni inte ens kommer få en inbjudan till brölloppet, då behöver man inte heller veta när vi gifter oss, utan då får man veta det i efterhand. Räcker väl med att ni vet att vi ska gifta oss och följa planeringen i bloggen, typ bild på auroras klänning osv.



Vi gör så, ni gjorde som ni gjorde = upp till var å en, för dte är ju ENS bröllopp som de handlar om.

2009-03-07 @ 19:47:31
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja det är ju ens bröllop.

Men orkar inte bry mig mera om allt.

För det ska vara så hemligt och det ska vara si och så med allt, en del får inte göra som dem vill mm mm mm.

Men lycka till.

Hoppas på ett fint bröllop.

Jag tvivlar på att ni alltid umgås med dem ni bjuder.

eller kanske du kan vara med alla överallt hela tiden?

Jag bjöd dig på bröllopet eftersom du umgicks med henke, annars inte.

2009-03-07 @ 20:15:54
Postat av: Elisabet

Johanna johanna.... orkar inte kommmentera mera... skratt

Vad hände med din blogg??

2009-03-07 @ 21:19:06
Postat av: Elisabet

Johanna; Man bjuder de närmaste.. bara för att ni bjöd dom så behöver det inte betyda att dom bjuder er.. ja menar ni kanske inte är de närmaste personerna för dom..

Man ska INTE bjuda folk pga av att de blivit bjudna till erat..

Det är INTE så det går till..



Tack o lov för de - utan man får göra som man vill..



Vi säger att ja skulle bjuda de närmaste - inte skulle de blir över 150 pers iaf.. då skulle ja ljuga.. närmaste skulle nog stanna vid högst 50-60 pers..

Men vi hade ännu imtimare o hade enbart familjen :)

2009-03-07 @ 21:23:04
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag vet att vi alltid kommer att umgås med alla som kommer på brölloppet, då det bara blir familj å mickes bästa vän å min bästa vän som vi båda haft sedan barndomen.

Det som e meningen, enligt mig.



Vadå vara hemligt och si o så med allt. Det enda som vi har hemligt är datumet, vad är PROBLEMET? Vi har valt att bara vi ska veta datumet tills inbjudningarna skickas ut, måååånga som gör så! Du vet, det är många som överraskar med ett bröllopp. Alla skriker inte alltid ut ett datum.



Jo jag umgicks en hel del med Henke, tills han träffade dig. Då blev han helt plötsligt osocial å träffade ingen mera ..

2009-03-07 @ 21:45:13
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Jo jag umgicks en hel del med Henke, tills han träffade dig. Då blev han helt plötsligt osocial å träffade ingen mera ..



Om du nu GNÄLLER varför inte göra något åt saken?

eller vågar du inte träffa honom?



Varför osocial? så du var hans allt då? eftersom du skrev att han inte träffade folk mera??

Fattar inte att du ens har mage att skriva så... ego.

Om du nu är en "sann" vän så borde du varit där mera för honom eller hur?

Men inte.. du sket totalt i honom när han blev ihop med mig.. och sen gnällde du över att han inte fick göra saker pga mig samt jag tvingade honom till giftemål och att han inte fick träffa folk pga mig..

2009-03-07 @ 23:01:46
Postat av: johanna

Har en annan sida som obehöriga inte får vara på.

Dvs endast familjen.

Ingen mera bloggsida för mig.





Madde-- har du tänkt på varför henke kanske inte umgås med dig? han kanske inte vill.. han har väl bättre saker för sig än att sitta i skutskär eller så.

Sedan var du då inte lika social tillbaka.. du var lika.. ingen av er träffade varandra.

Finns inga bevis på att han blev så pga mig.

Han blev väl gladare,, tidigare satt han bara med er.. men sen fick han väl upp blicken för livet och behövde inte sitta där mer.. vad vet jag.

Men innan du kommer med påståenden om honom mm.

Kom med bevis.. för det har du aldrig lagt upp.

Vi skrek inte ut datumet.. men det behöver ju inte vara lika hemligt som Victorias och Daniels eller hur..

2009-03-07 @ 23:08:46
Postat av: Elisabet

Johanna.. shit, ge dig.. vad bryr du dej om att de e hemligt datum?? Alla gör vi som vi vill.. Vi hade med hemligt datum men ingen var på oss som du är på Madde, utan man har respekt för de på ett vuxet sätt..



DU, V & D bröllopsdatum är inte hemligt ;)

2009-03-08 @ 08:44:45
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag kan bara skratta åt det du skriver, haha :)



Vi kan börja med att när jag umgicks med henke som mest så bodde vi för det första i andersberg, jag vet inte vad du har emot skutskär men du har då hakat upp dig på att vi bor här iaf. Iaf så bodde vi i andersberg och jag å emma var med henke en hel del, och han mådde bra på dne tiden så säger du något annat så ljuger du bara för dig själv! Han började att gå ner i vikt och levde livet och mådde bra, det vet jag eftersom jag var hans vän då och vi umgicks nästan varenda dag. Sen började han att festa lite grann innan han träffade dig, å sen när han träffade dig så slutade han med ALLT. Är inte det lite konstigt hur det kommer sig? Han slutade med sin viktminskning, slutade att festa, slutade att umgås med sina vänner som var bl.a mig, emma, partypralinen å jag kan nog göra listan lite längre än så .. Undra hur dte kommer sig att han inte har någon kontakt med oss idag? Inte var det för att vi inte fanns där för honom iaf, för de gjorde vi till en början, men när man sedan inte får någon responds så ger man lixom upp. Han fick helt enkelt inte träffa eller umgås med oss för dig, sen får du förneka det om du vill, det skiter jag faktiskt i. På eran halloween fest så stod du tom uppe på balkongen och TJUVLYSSNADE när jag å emma var på altanen å bara pratade allmänt med henke, är dte ett normalt beteende tycker du? Han fick inte ens prata med oss utan att du lära vara där och lyssna! Så säg för fan inte att han inte ville umgås med oss å därmed slutade, han fick helt enkelt inte för du var så jäkla svartsjuk å blev sur, det är ren fakta!



Du har då ingen rätt att kalla mig för ego, för det är du som är ego som inte lät henke umgås med sina vänner, du vet, man kan ha en flickvän men endå umgås med sina vänner samt festa nån gång.



Varför ska jag komma med bevis? Finns ingen anlending till det, det är lixom ingen polisutredning!



Å varför skulle jag inte våga träffa Henke, är du mer än lovligt dum i huvhudet eller vad är de frågan om? Efter såhär många år så känns de mer eller mindre inte som någon idè.. Man kan inte komma efter några år och få tebax sina tidigare vänner, fungerar inte så. Kollar bara på hur rba vän han var med Anna, partypralinen.. hur bra vänner är dom idag??



Ta dig en funderare du Johanna ..

2009-03-08 @ 08:56:36
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Trist när vänner faller bort pga att tjejen/killen inte tillåter de o umgås med sina vänner... hua

2009-03-08 @ 11:46:29
Postat av: johanna

Men snälla puckade egotribbade brud.

Att han inte gick ner i vikt var för att han vägde då 78 kg och ville ligga på ca 85 kg.

Inte lika liten som dig.

Vad jag vet mår han bra.

Han umgås med vilka han vill, hans problem om han inte vill träfa dig eller emma eller anna.

Jag skiter väl i det.

Om du påstår att jag ligger bakom så kan du anna och emma väl komma hit och säga det och till honom med så får du se vem som har rätt.

HAn vill inte ens festa, han säger att han är nöjd med hur livet blev o vill inte tillbaka till det han hade innan mig.dvs med er.

Han fattade väl att ni bara va ute efter fest och annat och inte alls satsade då på familjeliv.



Ja om du vågar träffa honom så kom då till honom ellr hur. om han vill träffa er så hade väl han gjort det.

Jag bryr mig inte vem han träffar.

Anna har ju haft sina problem och dem har kontakt mer än dig.



Ni var hos MIG och fick lyssna hur mkt jag vill, hos mig mina regler och inte era.

Det var ju ni som skrev på msn och så att ni ville stoppa bröllopet för ni ansåg att han inte är bra för mig och han gjort misstag.

Tror du att han hade fått det bättre med emma eller anna eller dig eller vad är der frågan om?

han får tydligen ej vara glad.

JAg frågade honom gång på gång om han va lycklig eller missnöjd och saknade er mm.

HAn sa Nej.

Han är vuxen, bestämmer som han vill.. eller hur.

Ert fel om ni inte mom förbi eller så och ungicks med honom mer.

Men när han blev ihop med mig så sket ni i honom och började gnälla på den han är lycklig med.. eller tror ni inte han är det eller vad??



Suck.

Du och vissa fler kan inte vara glad.



2009-03-08 @ 12:19:16
Postat av: johanna

Elisabeth. Du vet inget så du behöver inte lägga dig i. vem är du och göra det EG.

JAg har inte gjort ngt för att han inte ska träffa sina vänner.

Han ville inte träffa dem bara.

Inte mitt fel. men madde är trögfattad och förstår inte det.

2009-03-08 @ 12:22:19
Postat av: johanna

Jag anser att man inte behöver sitta och säga typ du gör så inte henke få umgås med oss.

Eller att man skriver vi ska gifta oss men du får inte veta.

2009-03-08 @ 12:23:30
Postat av: johanna

Enligt henke.. skitnack madde.

2009-03-08 @ 12:24:54
Postat av: johanna

Skaffar man barn med någon man inte är lycklig med eller ?

2009-03-08 @ 12:25:44
Postat av: Anonym

2009-03-08 @ 12:28:01
Postat av: johanna

Säger bara en sak.

Madde- är du ego som tror på detta själv.

Ring henke och fråga då...

Du har så piss fel

2009-03-08 @ 12:31:45
Postat av: johanna

Lägger ner detta nu.

Skiter i ditt liv från och med idag.

Du gör som du vill.

Lycka till med allt.

Men om du tror att henke håller med så har du fel.

Han har läst allt detta och tycker det är fel du skriver.

2009-03-08 @ 12:32:59
Postat av: johanna

Ursäkta alla inlägg..

Men blev så arg.

Nu låter vi varandra vara så blir det bäst.

Vi 2 är för taggade mot varandra och fungerar inte alls.

Sorry.

2009-03-08 @ 13:26:24
Postat av: Madelene

Johanna ~ De märks att det inte är du som skrivit detta, bortsett från dom senaste kommentarerna..

2009-03-08 @ 13:37:50
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

JOHANNA; fortfarande ABSOLUT INGET feĺ i att inte säga när man ska gifta sig!!! Man behver INTE SKRIKA ut datummet ;) Det är faktiskt ganska mysigt o ha det bara för sig o sin blivande ;) Provat med de någon gång??

2009-03-08 @ 14:54:27
Postat av: johanna

Elisabeth.

När för jag är bara gift en gång.

Madde- Vad menar du?

klart det är jag som skrev.

Vem annars?

2009-03-08 @ 16:33:54
Postat av: Madelene

Johanna ~ Visst du kanske skrev, men någon i bakgrundne formulerade vad du skulle skriva, tex henke.

2009-03-08 @ 20:09:27
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Han var inte ens hemma då.. han jobbade.. så han satt inte ens här.

Jag skrev allt. var helt ensam.. varför skulle det ej var jag? har du fått pippi nu?

2009-03-08 @ 21:01:47
Postat av: Madelene

Johanna ~ Det lät inte som dina formuleringar bara.

2009-03-08 @ 22:13:54
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

JOHANNA; jag menade ju saker i allmänhet.. haha man måste inte skrika ut personliga saker om man inte vill... jaja

2009-03-11 @ 10:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback