Helt underbart !

Min första lediga dag på 5 dagar och gissa om jag har spenderat den tillsammans med Aurora? Kan ni ge er på!!
Det har varit helt underbart att bara få vara med henne en hel dag igen, så vi började med att gå till öppna förskolan till kl 9, sen gick vi hem så hon fick sova lunch å jag städade undan lite. Efter hon vaknat så åt vi lunch och sedan gick vi ut och åkte pulka, hittade på en liten liten backe med ett gupp som jag tror att jag fick dra pulkan fram å tillbaka en sådär 25 gånger, men det var helt underbart att få höra hennes skratt, för hon tyckte dte var skitkul att skutta litegrann :) Sen smsade jag Emma å hörde om vi skulle komma över så brudarna fick leka lite o så blev de, så vi var nog nästan där i 2 timmar med å busade, sen blev klockan mycket och vi lära åka hem och äta middag, men stannade på hemköp först å handlade lite väl behövliga saker till kylskåpet. Sen hann vi även med att busa lite här hemma 1 timma innan det blev sovdax igen för damen, så nu sover hon gott för natten :)

En helt underbar dag med andra ord, har en till framför oss imorgon sen blir det jobb i 3 dagar igen, skönt det med på sitt vis :) På lördag ska vi visst på 35 års firande så de ser jag fram emot, är mickes faster wandee som fyller år och det var sjuukt längesen vi trägffade dom och framförallt var dit (skäms på oss) Men nu ska jag se till att vi åker dit på lördag!

Nä nu ska jag ta och umgås lite med min kära sambo och mysa lite innan det är dax att sova, är så kvällstrött!

Imorrn förmiddag ska jag till Tezzan en sväng och färga håret, så mamma ska ha Aurora under den tiden då jag inte vill ha med henne så hon får i sig oserna från färgen, hehe.

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

hoppas håret blir bra o att ni får de trevligt med mamma o dotter dag ;)

2009-03-02 @ 21:42:53
Postat av: Johanna

Hej.

Hur många gånger har du lämnat henne och vart iväg i några timmar, sedan övernattning?

2009-03-02 @ 21:58:43
Postat av: Madelene

Johanna ~ Hon har väl sovit hos mamma en sisådär 3 gånger själv, men då har jag hämtat henne direkt på förmiddagen. Sen beror det på hur du menar med att lämna själv i några timmar. Jag har lämnat ca 2 ggr till mamma då jag tex vill färga håret och så har ju micke såkalrt varit själv några gånger med henne oxå så dom får egen tid tillsammans, vilket vi tycker är viktigt med. Men i det stora hela så har jag henne hela tiden! Bortsett från nu när jag jobbar och hon är på dagis, sen hämtar micke henne från dagis och sen runt fyra, halv sex tiden kommer jag hem. Jag lämnar lixom inte bort henne hit å dit för att kunna göra egna saker, åker jag till vänner osv så är hon med, fikar jag på stan så är hon med osv. Men jag vill inte ha henne med när jag ska ha färg i håret som man själv inte tycker luktar gott. Och om hon är hemma med sin pappa så kallar jag inte det heller för att lämna bort, det är ju pappa och såkalrt pappan ska få vara själv med sin dotter med. Sen om min mamma eller pappa vill ta en promenas med henne så får dom ju självklart det med.



Varför undrar du?

2009-03-02 @ 22:43:59
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Undrar för att se hur folk gör.

Är så många som lämnar iväg sina barn för minsta lilla, ex fika osv.

Men vi ha också med Ida överallt.

2009-03-03 @ 08:19:47
Postat av: Madelene

Johanna ~ Ja man skaffar ju barn av en anledning, för att man vill. Då lämnar man inte bort hit å dit. Sen kan man såklart lämna ibland, men de finns ju som sagt gränser.

2009-03-03 @ 08:30:18
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja ska få iväg han dit, kanske redan i helgen ;) Han skulle åka dit med en kompis från jobbet...

Så de ska väl passa för båda.

Sådana saker minns man längre än en krogrunda..

2009-03-03 @ 09:52:57
Postat av: Elisabet

HAHA men visst får han ta en sådan med om han vill men de vill han ju inte...

Man växer med barn o familj...

På sommaren kanske de e kan vara trevligt o grilla o ta en öl eller sitta på brända bocken men nu?? Nej lust o orken finns inte.. skratt

2009-03-03 @ 09:54:28
Postat av: Elisabet

Johanna... lämna bort för minsta lilla.. måste bara påpeka.. att man kanske inte lämnar bort sitt barn nästan alls så då spelar de väl ingen roll om man lämnar bort för just en fika?? Eller springer o handlar eller färgar håret... Korta stunder kan vara mycket bättre än nätter eller hela dagar..



Någon gång måste man andas.. o vara ett par med..

Så jag själv skulle föredra att lämna mina barn för en liten fika med min man istället för att lämna bort dom för en natt för festa runt på krogen..



De e en prioritets fråga..



Men som sagt man skaffar barn för att man vill ha dom inte för att jämt ha barnvakt o flänga runt överallt.. Barn är inget hinder man får bara anpassa sig lite mera efter deras behov o tider :)

Men de finns ju de som skaffar barn av andra orsaker med tyvärr...



Barn är livet!!!

2009-03-03 @ 10:00:11
Postat av: johanna

Ja. Barnen är det bästa som finns.

Ska bli roligt med ett syskon till Ida sen.

2009-03-03 @ 20:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback