Nytt Jobb :)

Yes då har man fått ett nytt jobb!
Nu fick jag äntligen ett jobb inom vården som Undersköterska :)

Den 13 april börjar min introduktion på Björkegrenska gården och jag lääängtar sååå, ska bli så kul.
Jag trivs jätte bra på hotell winn med, men ännu bättre inom vården. Dessutom så är jag ju utbildad inom vården och inte inom hotell & restaurang så lönen blir ju nästan det dubbla. Jag kommer att stanna kvar som timvikarie på hotell winn så länge jag får, för jag vill inte lämna det helt :D

Måste bara klargöra en sak då jag fick en rolig kommentar i ett tidigare blogg inlägg då jag skrev att jag hade fått jobbet på hotell winn. Jag byter inte jobb "ofta" för att jag inte får vara kvar eller att jag inte sköter mig, det är snarare tvärtom. Sköter alltid mina arbeten och gör det man ska göra, man är ju endå där för att arbeta å inget annat. Idag måste man ha något som heter referenser, skulle dom inte vara bra pga att man tex inte har skött arbetet som man ska så blir det sjukt svårt att få ett annat, för arbetsgivarna vill ju såklart ha bra referenser, annars är dom inte så sugen på att anställa folk.  Jag fick denna gång lämna referens från mitt senaste arbete inom vården och det var ju på carema 07 då jag var gravid med Aurora. Jag fick sjukt bra referenser därifrån som jag lämnade till denna arbetsgivare och då fick man jobbet :)

Så går det till i dagens samhälle, dock inte alltid lätt att veta då personen i fråga inte varit så aktiv på arbetsmarknaden..

Jag är iaf sjukt glad över jobbet för jag ville verkligen ha det, å jag gjorde nog min bästa intervju med, jag kände lite redan då att jag säkert får det, men man vågade ju såkalrt inte att ta ut något i förskott, men nu kan jag studsa omkring :)


Nää nu ska jag gå och sova, är sjukt trött efter 2 dagars arbete och har en till arbetsdag imorgon, sen ledig lördag för att sedan jobba på söndag och måndag. Jag e så trött för att jag ännu inte är helt van med att ha en liten princessa som inte vill sova hela nätter och sedan kliva upp kl 6 för att hinna göra iordning både henne å mig, hon ska vara på dagis till kl 7 så jag hinner att åka till jobbet till kl 8 då jag börjar, å jag parkerar en liten bit bort från länsstyrelsen så får en fin morgon promenad med :) Men där får man ju stå gratis så måste ju stå där, hehe, Dock skönt med en morogn promenad sådär så man hinner att vakna till. Just ja, sängen var det. Natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättegrattis...Vad kul att du fått det jobb du vill ha...

Du ser... man ska INTE ge sig... något får man bara man ger sig sjutton på det...

Lycka till med det nya jobbet så småning om. :)

2009-03-26 @ 21:56:11
Postat av: Marie

Så är mitt namn här ovan..Vill ju inte vara anonym..

Men det är ofta mitt namn försvinner i inläggen hos dig...förstår inte varför... men nu vet du vem som skrev =))

2009-03-26 @ 21:57:44
Postat av: Elisabet

grattis igen ;)

2009-03-27 @ 06:54:32
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Marie ~ Tackar! Envis som jag e så ger jag mig inte heller, även om de ibland känns hopplöst som de gjorde ett tag. Men de mesta brukar lösa sig, läängtar så till 13 april nu!





Elisabet ~ Tack & Bock

2009-03-27 @ 18:26:14
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback