Sjukstugan

Här hemma är det sjukstugan i form av magsjuka!
Igår var det katastrof här hemma, visste inte vad vi skulle ta oss till..
Jag börjar må dåligt som fan på jobbet vid 9 tiden, tar ett rum i taget å förösker fokusera på det, men strax före kl 11 så går de inte längre, börja skaka i kroppen å känner mig alldeles svimfärdig för jag mår så illa så jag beslutar mig för att åka hem. Ringer Micke på vägen och talar om att jag e påväg hem och han i sin tur talar då om att han mår illa o har kräkts en gång. Åh jippie. När jag väl kommer hem så blir det sängen direkt, fast där fick man ju inte ligga långa stunden. Micke intar hinken och jag intar toaletten nere i källaren. Så typiskt att Micke tog undan toastolen igår på morgonen på toan här uppe för att han skulle börja med golvet, precis i samma veva så blir vi magsjuka å en får ta hinken å den andra föröska hinna ned till toan i källaren, hehe. Iaf så närmade sig kl 14 och det började bli dax att hämta Aurora på dagis, ha de kan bli kul tänker jag för mig själv. Jag ringer till dagis å hör om dom kan klä på Aurora å talar om att vi båda e magsjuka här hemma å det skulle dom göra, vilket jag e väldigt tacksam för! Så när jag väl kommit till dagis så väntar Aurora ute på gården och springer till mig så fort hon ser mig, lillgumman :) Säger sen tack till personalen och att det nu var bråttom hem :D Kan säga såhär, att vara magsjuk båda två och sedan ta hand om småbarn, det är ingen lek!!

Fredag den 13e var det igår och det fick vi nog allt känna på.

Nu är vi tack o lov på bättringsvägen men man törs ju inte äta något och man har ju ingen ork till något heller. Har nog aldrig varit såhär hungrig som jag är just nu, ska prova att äta lite mos till middag. Sen ska jag föröska ta mig ut på en liten kort promenad eller bara leka på gården för Auroras skull.

Nä nu tryter orken till att skriva blogg med, ska inta sängen nu med lite vila medans damen sover lunch.


Hoppas att ni hade en bättre fredag den 13 e än vad vi hade :D

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hoppas ni kryar på er snart.. de e inge vidare de där.. stackars er kram

2009-03-15 @ 12:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback