Magsjuka?

Jag vet inte om Aurora har fått magsjuka eller om det är något annat?
Hon vaknade vid 01:30 inatt och jag hämtade in henne till oss som vanligt, vi alla somnade om på en gång. Men sen så flyger både jag & Micke upp ur sängen för vi har någon som nästan kväljer, jag lyfter upp Aurora direkt och hon börjar genast att spy. Fy tusan, det var så hemskt. Vad har kunna hänt om hon inte låg emellan oss? Inte säkert man hört det där i hennes rum eller att hon själv vaknat i tid för att vända på sig. PANIK! Hon fortsatte iaf att kräkas några till under natten och sedan så somna hon ca runt 05 tiden eller strax före. Men varken jag eller Micke vågade att somna så låg vaken och kollade å lyssnade på hennes andning hela tiden. Så jag blev hemma från jobbet idag med vård av barn, ringt försäkringskassan om en sådan lapp med så man får ersättning. Får se om jag blir hemma imorgon igen eller om Micke kan vara hemma. Han har rätt mycket själv nu på jobbet och har ju kunder som väntar så även om han jobbar hemifrån så är de inte alltid så lätt för han att vara hemma, man vill ju att kunderna ska få sitt i tid å vara nöjda. På lördag vet jag iaf att jag ska jobba för då är mannen ledig. Iaf så hade Aurora inte kräkts sen tidigt imorse, tills vi åkte till hemköp vid 17 tiden för att handla, då fick hon lite banan då hon fått behålla allt som hon tidigare hade ätit under dagen, men den bananen kom upp i en mega flod precis i kassan å jag skulle betala å dom gick o skulle packa. Så dom gick ut för att ta av sig jackan som var nerspydd och sen fick dom städa på hemköp skulle jag tro, hehe. Hon får iaf behålla youghurt och smörgås så nu får hon bara äta det. Därför som det är lite mysko om det ska vara magsjuka, för då får man ju inte behålla något, inte ens vatten. Det visar sig, hon blir självkalrt hemma från dagis imorgon med.

Aurora har fått en alldeles egen dammsugare av mormor så gissa om hon är stolt nu? Fått en dammsugare i hennes storlek så den har hon sprungit med idag, låter precis som en vanlig å ska visst suga oxå, haha de där lät kul, förlåt :D Vi har nyss ätit mycket god mat, det blev grillad flintastek med potatis sallad & sallad, kanon gott! Vi grillade dock den inne på el grillen då det är så blåsigt ute, blir nästan lika gott för det =) Inväntar att melodifestivalen ska börja, men kommer att springa och kolla till Aurora massor av ggr och sedan så kommer jag nog att sitta vaken tills hon vaknar då hon sover i sin säng nu, kan nog inte somna förens hon ligger brevid oss så man får ha koll inatt igen, hon är så söt för hon ska ligga och hålla om mig, sina armar runt min hals, å man myser å somnar så gott :)

Förresten så kan lilla damen nästan säga sitt eget namn, det e duktigt! Hon säger dock inte Aurora, men hon säger Rora! :) Vi älskar dig prinsessan (Y)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Uscha, stackars Aurora :(

2009-05-14 @ 20:34:32
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Sabina

Uscha, stackars Aurora :(

2009-05-14 @ 20:34:36
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej.

Ida har haft kraftig magsjuka i 5 dygn. 2 ggr sjukhuset.

Hon gick ner 3% av sin vikt och var nära på att få dropp.

Hon kräktes ner bilen och oss samt hade kraftig diarré samt vattendiarré.

Nu efter 7 dagar är det bättre.

Ring så berättar jag mer.

Detta sprider sig mycket från barn till barn.

Så hon kan ligga i detta i flera dagar även en vecka.

Kolla så hon inte behöver åka in som Ida fick.

Kram

2009-05-14 @ 21:51:57
Postat av: Madelene

Hon är inte så dålig så är inte det.

2009-05-15 @ 06:46:37
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alltså-.

MAgsjuka går nu.

En del blir jättedålig en del inte.

Ida spydde ner bilen och hemma samt diarré.

40 graders feber.

Grannarna deras barn hade nästan lika. samma på et dagis.

Ida åt banan men spydde upp den i bilen.

Hon åt välling och annat och fick behålla det.

Inte alls ovanligt-



Så roran har magsjuka.

2009-05-15 @ 10:11:42
Postat av: Madelene

Jojjo ~ Får jag fråga när du blev läkare?? Du kan inte konstatera vad Aurora har å inte har. Man känner lixom sitt barn bäst, å jag säger att hon INTE har magsjuka. Hon har kräkits några ggr, max 4 men varit skitpigg iaf, hon fick direkt behålla youghurt, smörgås och jätte mycket vatten! Så hon har INTE magsjuka, snarare fått i sig nå skit utifrån från t ex sandlådan eller ätit något som hon inte tålde. -vid magsjuka får man sällan behålla något, inte ens vatten. Något har hon iaf fått men ej magsjuka, doktor jojjo :)

2009-05-15 @ 16:49:29
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ida fick behålla viss mat hon med. Hade som roran.

Men hade diarré.

Detta talar jag inte bara för mig själv om.

MEN man vet bäst själv.

Men det du skrev var precis som Ida och Ida hade magsjuka i kraftig form.

Sen finns det olika typer av magsjuka.

Att man kräks eller bara har diarré.

Många barn med magsjuka mår trots allt bra.



Men som sagt ni vet bäst.

Bra om det inte var magsjuka ju.

Hehe.

Doktor-- ja vaför inte hehehe

2009-05-15 @ 19:15:49
Postat av: Elisabet

Hoppas nu lillan blivit bättre - o att du hade det bra på jobbet.. vi ska fundera ut en natt som fungerar på alla fronter... kramar

2009-05-15 @ 20:17:53
Postat av: Carro

Hoppas att hon blivit bättre och hoppas det inte va magsjuka, går jätte ofta på j-holmen, i stort sett hela tiden faktiskt :(

Cristian såg er på Hemköp och berätta om det när han kom hem, tanterna (personal) på Hemköp sa åt den unga killen som jobbar där att torka upp hehe stackarn, hade dom kunnat gjort själva ju, men tror dom kör lite med han, verkar så snäll ju.

2009-05-15 @ 20:24:50
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Carro

hehe jo jag ska säga det :)

Jo det är inte kul när dom spyr, Emilia har blivit allergisk mot banan, har spytt dom 4 senaste ggr hon har ätit det inklusive djungelfrukt yogurt, som ändå inte innehåller så mycket banan eftersom den innehåller andra frukter med.

Inskolningen har gått bra, dom har redan märkt att hon är bestämd och har humör. Jag sa till hennes fröken att hon är ganska bestämd, näe menar du? fick jag till svar :) I Tisdags lämnade vi henne 9-12, då hade hon vägrat att sätta sig i vagnen, sen hade hon vägrat sätta sig i matstolen, men efter en stund ville hon. Vila där första gången i Onsdags, då ville hon inte och blev jätte arg, men sen gick det bra :) I dag la hon sig på en gång också hade hon lekt och varit glad hela dagen. Känns faktiskt skönt att hon vågar säga emot när hon inte vill, skulle va lite orolig om det var precis tvärtom.

Hur går det mad maten förresten?

2009-05-15 @ 22:28:04
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: sabina

Hoppas Aurora mår bättre! :)



Hehe, jaa, du vet vem det var som sa så ;D



PUSS

2009-05-15 @ 23:03:07
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback