Shopping

Idag blev det en tur till valbo för lite shopping då jag fick ett presentkort på några hundra av en vän igår.
Å klart att det måste spenderas på en gång! :) Jag vågade dock inte köra någon bil själv då jag drack några cider igår så jag fick Irene (svärfars dam) att åka med mig och Aurora, fick presentkort på cubus vilket faktiskt är min favorit affär, den och ginatricot. Men för första gången så hittade jag typ ingenting som föll mig i smaken så jag köpte ett par blåa jeans leggins som jag så länge tjatat om, å sen tänkte jag köpa en klänning men så hamnade jag på barnavdelningen (som alltid) och såg en superfin rosa jacka, och lill fian behövde verkligen en vår jacka så jag köpte den.. Men så är det när man blir mamma, då är det betydligt roligare att shoppa till barnen än till sig, trots att hon inte "uppskattar" det ännu, men vi provade jackan när vi kom hem och den fick sitta på i några timmar, den fick inte tas av, fören hon skulle äta kvälls gröten.. Men hon verkligen älskar jackor & skor, fick hon bestämma så skulle hon hellre sova i jacka & skor istället för pyjamas :D Gick sedan förbi vero moda och dom hade lite rea, så det blev även en jeans klänning med volang nedtill och en lila kofta. Sen åkte vi hem =)

Nu blir det nyttigare veckor här framöver, fyy vad godis å onyttigheter som jag ätit dom senaste veckorna.. Så jag åt chips o dip till hockeyn, bara för att klara mig till lördag, hahaha. Nu blir det att hålla sig till lördagarna. Dessutom lika bra att börja med det nu, för det är ju de som kommer att gälla för Aurora sen när hon blir större och kommer vilja ha lördags godis. Dock tur att det är många år kvar tills dess :) Och nej, jag ska inte börja att äta nyttigt för att jag tycker att jag e för tjock o bla bla, för det tycker jag inte. Jag är faktiskt relativt nöjd med min kropp, helt nöjd blir man nog aldrig som människa :D Jag är varken för tjock eller smal, är där mitt emellan. Har former och är mycket nöjd med dom, skulle aldrig vilja byta ut dom till att vara jätte smal, för jag tycker inte att det är så fint att vara för smal heller. Viktigast är så kalrt att man mår bra och att man själv är nöjd. Men bra för hälsan att äta lite nyttigare å därmed så blir det nyttigare härdanefter. Håll er tummar för att det ska gå, jag är ju endå chokladberoende så det blir tufft, men men. Allt går om man bara vill, å envis vet ju alla som känner mig att jag är :)


Jag som bara skulle uppdatera lite snabbt, det blir alltid ett något längre inlägg då man kommer på saker under tiden som man skriver, hehe. Men nu blir det sängen för jag e såå sjukt trött, kommer väl efter från igår, dessutom så går det inte att sova super skönt när våran älskling inte är hemma, så inatt hoppas jag att man får sova ordentligt :) Natti!


Nu blir det sängen, är sjukt trött! Inatt kanske man kan sova ordentligt när våran lilla älskling är hemma!!! :)



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jag var väldigt trött ja med :) man är inte van att vara uppe så länge om kvällarna/nätterna.. hehe Ja godis o sådant tillhör lördagen, konstatera det själv idag jag med.. Hanna kommer hem idag så nu blir det förbud innan lördag =) hehe kram

2009-05-11 @ 07:07:05
Postat av: Madelene

Det låter bra det :) Frukt är ju minst lika gott men det blir alltid godis iaf, men nu blir det frukt å grönt! :) Kramen

2009-05-11 @ 09:58:49
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hehe, absolut ;) Helt sjukt! :D



Och som jag sa i lördags, jag följer gärna med nån ggn till leklandet om jag får, låter ju roligt! :)

2009-05-11 @ 11:34:09
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

SABINA; det är sjukt roligt =)

2009-05-11 @ 12:14:42
Postat av: Thina

Jo precis! men hus blir det så småningom! :DJa det är ju tyvärr det! Men några år var han ju i livet iaf! Men får ta och gratulera då! Satan va skoj!

2009-05-11 @ 19:37:18
URL: http://thinajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback