Sjuker :(

Fy för att vara sjuker, det är inte ett dugg roligt :(
Var ju till läkaren igår då jag haft andningsbesvär till och från i ca 1 veckas tid. Det visade sig att min astma is back, jag kunde inte heller blåsa så mycket i det där röret man får blåsa i (puff), kom max upp till 320 tror jag det var. Så nu fick jag en massa mediciner, ska ha pulmicort morgon & kväll i 2 veckor, den innehåller kortison och är inflammation hämnande, sen ska jag ta ventoline spray på dagarna vid behov.

Troligen så har renoveringen av badrummet utlöst astman, för det var 1 vecka sen vi började använda det då vi fick stopp i avloppet i källaren, sen dess har jag mått skumt och fått dom här andningsbesvären, så jag är allergisk mot badrummet, på riktigt! Då det är så mycket slipdamm och damm kvar sen allt jobb som redan gjorts, de går inte att få bort allt det heller hur man än försöker, det lixom kapslas in sen när våtrums mattan kommer upp och sen kakel & klinker på det. Så nu har jag fått förbud av läkaren att gå in där så jag får återigen springa ned till källaren på toa, så nu ska vi snabbt försöka få det klart. Grannen tar grannens badrum denna vecka å ev nästa vecka oxå, sen så kanske han har tid att ta vårat, hoppas :)

En biverkning av pulmicorten är heshet och såklart skulle jag få den, jag har varit så hes sen redan första inhlationen igår så jag kan typ inte prata alls, låter som jag viskar. Skulle jobba 12-21 idag, åkte dit & vände typ, det gick inte, kolla tempen oxå och hade feber och känner mig allmänt hängig, så jag mår inte bra, blir hemma från jobbet idag och i morgon :( Sen så hoppas jag att jag kan jobba torsdag & fredag innan lediga helgen kommer, men det visar sig.  Nu ska jag krypa ned i sängen och där ska jag ligga tills Aurora kommer hem från dagis, micke får nog hämta henne idag, jag orkar inte gå utanför dörren nå mer idag så hoppas att damen är på snällt å gott humör när hon kommer hem så hon är snäll mot sin sjuka mamma, men det brukar hon oftast vara :)


Nu blir det God Natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Krya på dej kramar

2009-11-24 @ 20:30:12
Postat av: Madelene

Förösker :) Tackar & Kram



GRANNEN :)

2009-11-24 @ 21:06:26
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Stackare. Krya på dej tjejen..

Kram

2009-11-24 @ 23:08:45
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tackar! Kram

2009-11-25 @ 08:46:18
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback