Didriksson

Äntligen så har jag hittat en overall som jag fastnat för. Blev en röd didriksson i storlek 80 som jag beställt från nätet, så den borde komma nästa vecka. Hoppas att den passar, men jag skulle tro att den passar och att hon även har något att växa i, vintern är ju trors allt lååång! Hua. Längtar redan efter sommaren.

Annars idag så har jag varit i valbo med Elisabet och vi åt lite på ikea så vi orkade att gå omkring och shoppa sen hehe. Som vanligt blev det bara shopping åt Aurora, men det är roligast. Såg en sån kanon fin kort jeans väst som jag bara inte kunde låta bli att köpa, till den blev det en passande rosa tröja att ha under. Hon kommer att bli sååå fin i nya kläderna, mammas sötnos! Jo jag ljuger, jag shoppade ju visst något åt mig själv, det blev en hel deodorant som var på rea för 24:50 kr hahaha :) Inne på ikea så köpte jag plastmuggar, bestick och tallrikar åt damen i alla olika färger. Hon ville dricka ur muggen direkt jag kom hem men jag ville diska dom först, lat som man är så orkade jag inte att diska det för hand så jag stoppade in det i diskmaskinen och körde den utan att vara full för nästan första gången, haha. Men vad gör man inte när lillchefen har talat, eller iaf så tror hon att hon är chef och vill redan nu bestämma. Ack så sur hon blir när hon inte får, oj oj då är det syndast i stan om damen. I förrgår så skulle jag klä på damen som alltid innan vi skulle till dagis & jobb, jag tog fram ett par byxor och hon säger annan, det betyder att hon vill ha en annan byxa. Redan nu vid snart 2 års ålder så får man inte klä på henne vilka kläder man vill, hon ska välja själv, kan själv och är inne i den perioden. Roligt nästan jämt :D Men tur är iaf att hon alltid är söt :) Kan tala om att hon fick ha på sig dom där byxorna iaf vare sig hon vela eller ej :D

Mammsen & lillebror kom hit på ett snabb besök efter valbo och fikade lite. Aurora ville mest busa med Marcus så det var vad han fick roa sig med, hehe. Dom är iaf hemma från sjukhuset men dom vet inte vad felet är ännu, men fått lite prover med sig hem som han ska ta.. Sen får vi se om dom blir nå klokare utav det, antagligen inte! Aurora ville inte alls somna ikväll, mitt tålamod tog slut efter 40 min så Micke fick ta över, efter en stund så somnade hon då. Jag har verkligen mens humör och har alltid det första dagen, så nu vet ni den viktiga informationen, bara att anteckna haha.


Aurora har lärt sig att säga alla veckans dagar, men roligast är tisdag att säga, godbiten. Nu ikväll så sprang hon runt och sa Älskar..Bara det att hon glömde att säga Mamma efter, men i morgon kör vi med Älskar Mamma så snart kan hon säga det :)


Nu ska jag spela lite maxiyatzy på blip medan mannen precis tog på en film, dock ingen film för mig då jag verkjligen hatar action/krigsfilmer så det får han roa sig själv med. Jag ska dessutom snart lägga mig då jag känner mig helt slut och somnar nog snart..

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja hon kommer bli kanonfin i kläderna :)



Overallen är nog alldeles kanon till henne :)



2009-10-09 @ 09:13:15
Postat av: Crazyangel

Sånna vi hade när ja var mindre var inte så stora, men jag kan tänka mej att det finns större varianter oxå.

2009-10-09 @ 22:12:05
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja de skulle se ut de om vi började som dagmammor.. hehe - men de vore skoj :D



Ja tusen tack för skjussen - de var super duper snällt kram

2009-10-10 @ 13:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback