Festen

Då var det dax att uppdatera lite om festen, tyvärr så blir det inga bilder då smart arslet jag själv glömde kameran hemma! :( Glömmer nästan det viktigaste av allt, men som tur är så hade Tezzan sin kamera med sig som alla möjliga sprang å knäppte kort med så hon ska skicka över dom till mig sedan så ni går inte helt bildlösa!

DEt var iaf en grym fest, även om den slutade relativt tidigt hehe. Började kl 18 med att äta god mat, tacos :) Under middagen så serverades det vin, både rött & vin. Sedan blev det efterrätt med både tårta och shots. Sen drog festen igång som planerat och blev några lekar oxå. Jag var med i en lek, där det enda man fick veta var att man skulle kramas. Vi först ta en lapp när man kom in och sedan låg det nummer på borden och lixom där numret stod på bordet skulle man sitta under middagen. Lapparna spelade även in under lekarna och jag fick såklart vara med i första leken av alla med en helt ny människa som jag aldrig sett förr, lite det som var meningen oxå med bordsplacering o så hehe. Vi skulle iaf blåsa upp en ballong och sen få den att smälla/gå sönder genom att kramas, vi (jag & henrik) försökte först höft mot höft, gick inte, provade knä mot knä men inte heller det gick, sen sa det pang, men inte för oss, utan för ett annat lag så dom vann, hehe. Men våran jäkla ballong var omöjlig att smälla trots att vi blåste den stor för att det skulle bli lättare att smälla, men nejdå :D Sen den andra leken bestod av att dricka upp en öl fortast med hjälp av sugrör, den fick micke vara med i, men han kom sist. Hade han fått druckit upp ölen som vanligt så hade han lätt vunnit, men att dricka öl med sugrör är varken trevligt eller gott, blää. Han höll på å kräkas efteråt iaf hehe.

Jag drack inte så mycket på festen iaf för magen klarade inte det, efter 4e cider fick jag ont i magen så fick stoppa vid den, hade ju roligt endå så klart och behövs egentligen ingen alkohol till det. Men ibland är det även roligt att festa till, men magen sa ifårn och då lär jag ju lyssna på den då jag var till doktorn 2 dagar innan och fick mag katarr konstaterad, så inte så konstigt att den protestera mot alkohol.

Iaf så kom vi hem i tid, micke hade med sig en låda öl och ni kan ju tänka er själva hur det sluta, hahaha. Min Vän Renata skulle skjutsa hem oss så det gjorde hon vid halv eller strax före, minns inte riktigt. Bara det att när vi är framme på gården så kommer vi på att hemma nycklarna är hos mamma då dom sitter på bilnycklarna där jag har alla mina nycklar (förutom jobbnyckeln). Så Renata fick körea oss tillbaka till stan för att hämta nycklarna hos mamma, hahaha illa. Men sen ville vi inte be henne att skjutsa oss hem igen så vi tog en taxi, mickes idè, min idè var att sova kvar hos mamma, spela roll då, vi har ju fått tagit hennes sovrum med dubbelsäng precis som hemma, men nix, micke skulle promt hem. Ringde taxi och den kom efter 10 min, när vi precis hoppat in så får micke för sig att han ska ha max med sig hem, oboj tänker jag. Taxi chauffören ringer till max och beställer mat så det är färdigt när vi kommer fram, schysst att dom få gå före kön :D Jag gick in å hämta maten som väntade och sedan kunde vi äntligen åka hemmåt.. 430 kr fattigare för taxi resan och 100 kr för maten. haha. Dyrt att ta sig hem ibland men skönt att vara hemma med :) Kan ju säga att micke inte mått sådär tipp topp idag då han aldrig varit såhär bakis som han sa när han vakna kl 7 imorrse av att han mådde illa o hade ont i magen :D Själv passade jag på att sova och klev inte upp fören kl 11, ringde tom Elisabet innan jag klev upp för lite uppdatering hehe.


Det var lite kort & gott om festen det. Nu blir det att läsa bloggar och sen lägga sig i sängen och somna till en film, börjar kl 7 i morgon. God Natt!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Låter som ni hade kanon kul :)



Tack för pratstunden den förhyllde min trista tid på jobbet :)



KRAM

2009-10-05 @ 08:40:37
Postat av: Elisabet

Dålig på att komma ihåg handla till mig själv :S men spar mig till uppsala/stockholms atacken vi ska göra :) kram

2009-10-05 @ 13:57:41
Postat av: Emelie

De verkar som om de vart en riktigt lyckad fest. Vill ju ha lite bilder på dej och din outfit..=)

Elisabeth sa att jag skulle fråga dej om hennes löset på hennes blogg så jag får läsa den..=)

Kram på dej

2009-10-05 @ 20:04:32
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Emelie: Hittade ingen mail till dej.. hehe därav du kunde fråga Madde... ville inte skriva ut den..

2009-10-06 @ 06:46:02
Postat av: Anonym

Hörde någon idiot kört rattfull och kört av vägen.. o i bilen fanns en gravid tjej.. hur dum får man vara så man sätter sig i bilen med en full/narkotika påverkad person?? Då är man inte skitsmart inte... tror mig veta vem det är.. ja menar sådant läckert ut..



Hur kan man riskera sitt kommande barn för något dyligt???



Fy...

2009-10-06 @ 06:52:17
Postat av: Madelene

Anonym ~ Det låter ju helt sjukt! Är man så omogen i skallen så är man nog inte redo för barn heller om man sätter sig i en bil med en sådan förare, fy vad sjukt. Tänk att dte finns folk till allt.



Förresten, vem är du & varför skriver du det till mig?

2009-10-06 @ 10:10:33
Postat av: Anonym

Ja känner igen dej o några som brukar läsa denna blogg.. kanske någon där som tar åt sig lite???

2009-10-06 @ 10:13:18
Postat av: Linda H

Madde nu kommer de en kommentar! de va riktigt skoj på partajjet å vi tog oxå en taxi resa till max men våran chaffis han ringde minsann inte å beställde i förväg! vi fick åka i drive inen! attans otur!! ser fram emot lite bilder oxå ;)

2009-10-06 @ 22:45:47
Postat av: Madelene

Linda ~ Vad roligt att du kommenterar :) Ja dte var väldigt roligt och bilder kommer när jag får dom av Tezzan, ska skynda på henne lite hehe. Haha vilken dålig chaffis, han ville säkert ha mera betalt så lät mätaren ticka på i driven, dåligt av honom. Hoppas vi ses snart igen! Kram

2009-10-08 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback