Stockholm

Idag var jag & elisabet till storstaden stockholm och hade en helt underbar dag!
Det var så skönt att bara åka iväg vi två och bara vara.

Dagen började med en busstur på 2 timmar och bussen gick från gävle central kl 7:30, framme i stockholm ganska lagomt till halv 10. Butikerna öppnade inte förens kl 10 så vi gick till burger king och lånade toaletten, vi gjorde ett varsitt försök att gå på bussens toalett men det var verkligen lönlöst. Har aldrig varit så svårt att kissa någonsin i en buss som åker, man sitter baklänges och i ett mycket trångt utrymme, jag kände mig full som en kastrull och börja må illa så kunde bara pinka några droppar sen lära jag sätta på min plats så det var bara att hålla sig tills vi va framme :D Sen började vi med gamla stan och deras småbutiker längs "gränden", shit vad helt underbart fint det är där, otroligt vilka utsikter över vattnet osv :) Där fanns det jättemånga små butiker med mycket gott & smått i, vi var bl.a på pippi jakt då jag tänkte köpa en sådan till Aurora då hon helt plötsligt från ingenstans blivit pippi tokig, allt ska vara pippi :D Sådan pippi docka kostar på barnens hus 279 kr och vi hitta mellan 210  - 299 i småbutikerna, men så gick vi in i en annan butik och där hade dom den för 169 kr, bara att slå till och köpa en direkt =)

Sen blev dax för lunch, skapligt vad priserna varierade! Först kunde man hitta ett en restaurang där dom hade entrecotè kött med tillbehör för 89 kr, mitt emot fanns det en annan restaurang som hade typ köttbullar med tillbehör för 179 kr, inte att leka med, valet var inte särskilt svårt om man säger så :D Fast vi gick lite till och hittade en restaurang som hade en grillad fetaost kyckling med potatisklyftor så det slod vi till på för 89 kr med sallad o dryck, bra pris =) Blev en snabb lunch då klockan gick så fort och vi inte ens hunnit med hälften av stan, skulle tagit en senare buss hem än kl 17, men man tror ju ahh kl 10 - 17 borde räcka, trodde vi skulle få sitta på ett cafè och invänta bussen, men icke, vi hann inte med alla affärer och till tråkigaste av allt med hela resan, vi shoppade endast en sak var. Jag köpte en tröja på rea för 50 kr och elli en kjol på rea för 150! Det var allt vi kom hem med, något småsura satt vi oss sedan på bussen hemåt, redan kl 16:30 ca 30 min före :D hahahaha :)

Det var iaf en helkul dag och Aurora blev sååå glad över sin pippi så hon skrek pippi så jag tror att jag blerv döv på iaf vänster öra :D lill gumman, hon satt uppe och vänta på att mamma skulle komma hem :) När jag kom hem vid 19:30 så var jag vrålhungrig så jag värmde på potatisgratäng o kassler som micke lagat till middagen å sparat till mig, bara det att aurora åt upp hälften av min mat :D Så nu äter jag lite choklad som blev kvar från bussresan hehe.

Tack Elli för en kanon dag, hade jätte trevligt! :)


Det blev inte så mycket bilder tagna som jag hade hoppats på, vi hade inte lixom tid med kameran men klart jag bjuder på några st iaf :)

Vi på plattan
(Inte vi som knäppte, klart jag haffa någon annan att knäppa) haha =)



Jag på restaurangen och äter kanon god lunch


Elisabet äter oxå god lunch, vi tog lika


Vi på bussen på väg hem, trötta & något sura att vi inte hitta något :D


En enda kasse kom jag hem med, en tröja på rea för hela 50 kr!


Elisabet inväntar bussen hem på central stationen

 


 

Det var lite svårt att knäppa kort på pippi dockan efter att Aurora fått den, så det fick bli en bild på när pippi & Aurora sover, hon skulle såkalrt sova med pippi dockan (hur kunde jag veta det?) =)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Roligt hon blev glad över pippi men jag trodde inget annat heller :) Söötingen



Tack för en trevlig o super mysig dag!!!

Även om plånboken var blyg..



KRAM

2009-10-28 @ 08:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback