Avdelningsfest

Igår var det avdelningsfest hos mig för mina kollegor som jag jobbar med, det var 5 st som kom.
Vi är 6 st på varje avdelning som jobbar så alla kunde komma, 2 st tog semester för att kunna komma.

Kvällen var hur trevlig som helst!

Vi åt god mat, skrattade och pratade om allt möjligt å lite till.
Jag bjöd på tacos, det är både gott & smidigt att göra samt att nästan alla äter det. Dock så brukar jag alltid köpa blandfärs för jag tycker det är bäst, men då den ena inte äter gris så köpte jag 100 % nöt. Gick lika bra det oxå.
Sen så fick jag även kanon fina presenter, tusen tack!
Jag har utan tvekan världens bästa arbetskamrater, aldrig har jag haft så bra arbetskamrater som jag har nu, då har jag endå jobbat 9 år inom vården. Kommer så bra överens med dom, känns som jag känt dom i flera år fast det bara är från 1 september. Har aldrig heller umgåtts med några arbetskamrater på fritiden tidigare så jag tycker bara att det är skoj och underbart att man trivs så mycket som jag gör med kamraterna och jobbet!
Vid halv 2 så var vi trötta allihopa så då åkte dom hem. Jag började att plocka undan, startade igång diskmaskinen ocv innan jag gick å la mig, jag somna direkt!

Micke åkte ju till tyskland i torsdags eftermiddag med far sin & hans sambo. Så han kom hem vid ca 19:30 igår kväll, han tog en dusch, presenterade sig för mina arbetskamrater och sen gick han och la sig. Jag väckte honom vid 10 imorse då jag vakna, så han var helt utslagen! Jag förstår inte hur han kunde sova med tanke på att vi spelade musik, pratade å skrattade rätt högt :D Men sover han så sover han, går knappt att väcka honom då.


Formen idag kunde väl ha varit bättre, men det är ju självförvållat :D Men det äre värt när man hade skoj dagen innan. Jag klev inte upp fören kl 1 då mamma kom med Aurora. Gick upp i morse och åt lite frukost men la mig lika snabbt igen hehe. Middag åt vi tacos, då det blev så mycket kvar! Men det kunde jag icke äta, tog lite youghurt med flingor efteråt och det gick bättre. Tog en cykeltur till affären på eftermiddagen och var nästan svimfärdig när jag kom in, fick lägga mig ned en liten stund tills benen inte kändes som spaghetti längre.
Endå så drack jag inte så mycket, men tillräckligt tydligen :D Hade ju varken ätit eller druckit på dagen heller, det had ejag helt glömt bort för jag hade fullt upp med både det ena å det andra, så säkert därför. Jag brukar alltid vara noga med att äta o dricka mycket innan jag ska dricka, men nu blev de icke så.


Så nu ska jag snart åka o hämta en pizza som vi ska dela, man måste ha något flottigt i sig dagen efter, alltid! :)
I morgon blir det jobb igen, är min jobbhelg men idag har jag semester :)
Delad tur i morgon så då ser jag icke Aurora något :( Men de tar vi igen i veckan då jag har min "lugna" vecka och gör bara onsdag & torsdag kväll!

Måndag åker vi til lstockholm, så det längtar jag till nu!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Visst är det härligt att man trivs med arbetskamraterna?? Det är a och o. Då kan man nästan ha vilket jobb som helst :)

2010-04-10 @ 21:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback