Effektiv

Det har vi varit här hemma idag under kvällen :)
Hela källaren såg ju ut som ett bombnedslag, kanske något överdrivet men helt otroligt vad saker man har. Vart kommer allt ifrån?! Tyckte jag slängde rubbet när vi flyttade från lägenheten till huset, det var ju snart 2 år sen och inte köpt nå skit sen dess iaf, lik förbannat så finns det, ja otorligt som sagt :D

Vi rev ut den lagom stora skrubben som vi haft som förråd, öppnade man dörren dit så fick man inte plats med en fot innanför dörren, ut med allt skit i gillestugan och plocka upp en kartong efter kartong.. Det som skulle kastas i en hög och det som skulle sparas i en annan. Så nu behöver vi definitivt åka en sväng till återvinningen oxå, men det är skönt att rensa emellanåt.  Nu är det så tjusigt och fint och undanplockat i källaren, bara en dammsugning som fattas och den får vi ta i morgon, jag tror inte att Aurora vaknar av det iaf då det är i källaren men inge panik med det heller så det kan vänta 1 dag till. Det är snart dax att städa altanen med så man kan börja att sitta där ute. Passa på att sitta där nu innan sommaren kommer, för då äre kört. Då är det värre än bastu där ute. En nackdel med inglasat, det hjälper inte att vi öppnar upp alla fönstren heller, vid en ca 21-22 tiden kan man sitta där sommartid. Tur att den altanen ska bli vårat sovrum en dag i framtiden och så blir det en ny fin altan på framsidan i sommar :) Men planerna kan ändras fort, man vet aldrig :D hihih

Vi har dom senaste dagarna suttit och kollat på lite hus i spanien, drömmen finns väl kanske att en dag köpa ett hus där och flytta dit, man vet aldrig som sagt, tiden får utvisa :D Problemet är väl språket för min del som knappt kan engelska så kan inte komminucera med det heller hahahah, samt jobb. Micke har ju sitt företag så de kan han ju styra därifrån oxå, men jag då? Jag ska iaf börja i en ände och ta tag i engelskan, så tänkte börja plugga engelska till hösten och hoppas på de bästa :) Den behövs i vilket fall.


Angående badrummet så äre inte mycket kvar alls, det är bara lite finputs :) Blir såå snyggt!! Var och köpte ett badkar igår, precis ett sådant som jag vill ha! Jag vill ha ett badkar med fötter på samt öppen front typ, så man kan dammsuga & moppa även under badkaret utan att krångla å böka med att lyfta bort fronten. Sen så kan vi max ha 157 cm långt, så får inte in ett standard badkar som är på 160 cm. Detta innebar att det genast blev lite svårare att hitta ett som är under 157 cm. Så vi köpte faktiskt ett begagnat badkar av en farbror som köpte det för snart 2 år sen för han hade tänkt att bada, men han kom icke så långt då han blev sämre och fick göra om badrummet till dusch. Badkaret kostade nypris 4600 nånting och jag vill inte skriva här vad vi gav för det, men kanon pris iaf :) Kan oxå säga att vi gav betydligt mer för det än vad han begärde. Märklgit tycker säkert ni, varöfr betala mer än vad man vill ha i annonsen. Det ska jag berätta för er. För jag fastnade för badkaret så pass mycket att jag bara skulle ha det, när vi ringde så var det sålt! Farbron hade blivit nedring toch började med kölista tifall den första inte skulle ha det osv. Så efter vi funderat lite så ringde vi upp honom igen med ett erbjudande som han inte kunde tacka nej till, å det var ett betydligt högre bud än vad badkaret låg ute för, så han kunde bara inte tacka nej. Vi sa ett pris och att vi hämtar det inom 2 timmar och det blev taget. 1,5 timme senare så hade vi hämtat det :) Inte illa med tanke på att det egentligen var sålt hehe. Men så äre när det e svårt att få tag i med passande mått oxå. Nöjda blev vi iaf och det e huvudsaken :)


Nu har jag skallebank igen, å alvedon hjälper inte, irriterande!
Tog en premiärtur med cykelmn idag oxå jag & Aurora, fan så skönt dte var att cykla, underbart!
Emelie jobbade på gymme tidag så vi cyklade dit och hälsade på i nästan 1 timme, jag passade även på att spana in gymmet då jag adlrig sett det och jag ska börja att träna där, å det var ju verkligne skitifnt, mycket större än va djag trodde. Deras öppet tider passar mina arbets tider så jag ska definitivt börja att träna där, tänkte försöka börja redan nästa vecka så kroppen kommer i form. Behöver träna min stackars rygg så man slipper att få lika ont vid lyft osv. Att jobba inom vården med mycket lyft osv sliter på kropp & rygg, så måste verkligen träna o hålla kroppen igång så den blir starkare. Ska bli skoj :)



Snaaaart äre fredag oxå, det innebär en mycket trevlig kväll med arbets kamraterna från min avdelning!
Jag har äntligen bestämt mig vilken mat jag ska bjuda på, å det blir tacos. Det är gott och smidigt som sjutton att förbereda och bara köttfärsen som behöver vara varm, å skalen då förstås.


Nu blir det sova, ska upp kl 5:45 i morgon för 3e dagen irad, på fredag ska jag SOVA!
Natti Natt


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja då kan man behöva sova lite :)

2010-04-08 @ 15:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback