Here we go again!

Då blire lite ny uppdatering då, och det blir lite :D
Ät trött efter att ha jobbat hela helgen samt måndag kväll på det.

Kan börja med att tala om att vädret idag var underbart skönt! Började dagen med en tripp till stan för lite ärenden åt företaget, men hann även med lite shopping! Var på jakt efter nya jeans åt Aurora som skulle vara lite mer "hip hop" då hon själv säger att hon vill ha sådana. Å klart att hon ska få det. Så jakten började. Hittade ett par jättefina inne på lindex, men dom såg så otroligt små ut fast jag kollade på en storlek större, alltså 92. Byxorna var såkalrt slut i 98, men så äre ju alltid. Hon har ju annars 86 sen en tid tillbaka. Gick vidare till HM men dom hade inga alls typ så gick till kappahl istället. Där hitta jag jätte fina byxor i storlek 86 dessutom som damen fick. Men man hittar ju alltid något mer, vad annars? Såg en jättefin jeans klänning som jag aboslut inte kunde bli att köpa, det fanns en enda kvar och i storlek 92, ödet var ju redan bestämt att jag skulle köpa den! Tur att den var i 92 så hon har något att växa i, den när hon växer ur den så lär jag bli lite lite ledsen i ögat ;) Men den går vidare i släkten, lilla Esther får den efteråt! Sen hittade jag även att par fina jeans leggings. Mycket jeans men det är ju så snyggt, allt passar till jeans :) Sen så var jag även ute efter nya byxor till mig själv då jag har akut brist på byxor och bh. Men ska man köpa något åt sig själv så man lär gå till affärer där det INTE finns barnkläder. Så jag gick till vero moda och hittade ett par jeans brallor till mig själv :) Vill inte kalla dom "hip hop" jeans utan dom heter någe annat men vet inte vad. Dom är snygga iaf och grymt sköna, kommer lätt bli att nya favorit byxorna, det vet jag redan!

Efter alla ärenden och shoppingen så bar det av mot jobbet. Såhär i efterhand så förstår jag inte hur jag kunde hinna med allting på den ynka tid jag hade. Stan öppnade inte förens kl 10 och jag började jobba kl 12. Tog lite tid att fixa ärenden åt företaget oxå, tur shoppingen gick fort.


Annars så har helgen spenderats åt jobb & familj, underbart!
Som ni märker så blir det inte så mycket blogga varannan helg då jag jobbar mina helger.
Det beror på att man jobbar lite annorlunda tider på helgen, bland annat delade turet osv. Då blir det bara jobb och sne umgås med familjen, ser ju inte Aurora så mycket under helgerna så dom få få få timmarna jag hinner att se henne under helgen vill jag då spendera på henne, kvällen blir att spendera å mysa med mannen.
Älskar min familj så otroligt mycket!


I morgon blir dte fullt upp all day!
Dagen kommer att börjas med lite morogn mys med man & dotter, sen vid 10 kommer pappsen hit som ska busa å leka med Aurora då vi ska ut i trädgården och börja ta tag i den. Just nu ser den förjävlig ut men snart så är den tjusig. Måste börja riva lite land osv om det inom kort ska byggas en altan :) Vi har ju bara altan, en inglasad sådan på baksidan och sommartid så går det inte att sitta där, det är värre än bastu värme även om man öppnar upp alla fönster och altan dörren. Sen så vill vi ha altan på framsidan istället för på baksidan. Samt så ska ju Aurora få en sandlåda och då vill jag ha den på framsidan då vi är där mest, ska även få en gungställning. Just nu när vi är ute om dagarna så är vi hos grannen, hon gillar att leka med grann pojken, det skiljer ca 1 år mellan dom, kanske lite närmare 1,5 år. Så hon är där å gungar, åker rutschkana och leker i sandlådan. Vi föräldrar pratar med erics föräldrar! Måste säga att vi har världens bästa grannar, kan inte få bättre grannar, så otorligt glada att vi fick just dom till grannar och vi kommer så bra överens med allihopa och vi hjälper varann med diverse saker :) Kom på att jag måste lera på mina trädgårdshandskar, rör inte ett ogräs utan handskar på!!


Nä nu ska jag kolla vidare på true blood, det blir som ett beroende, avsnitt efter avsnitt efter avsnitt..

Tur att Aurora var en duktig tjej och sov hela natten, kom o väckte oss kl 7 och ville kolla på pippi :)
Så man har varit pigg idag även om de blev något sent i säng inatt hehe.

Natti!



Kommentarer
Postat av: Stephanie

Ja den är grym. Men the twilight saga är och förblir BÄST. Jag har även börjat kika på true blood men gav upp det för det kändes mest parodi aktigt. Och mer som en blandning av dålig komedi och skitrysare typ. Så nja. Men jag hade inte gett vamp diaries en chans.. sen tänkte jag wtf och så kikade jag. Slutade med att jag tog hem ALLA avsnitt som har visats i usa med :P Kunde itne hålla mig hihih...



Me love vamps helt enkelt haha. Vilken geek man är! ;)

2010-04-26 @ 23:18:36
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid i v40]

Ja vi kollade på hus i helgen, ska på en andra visning imon.. Har redan planerat hur vi ska göra om..! Haaha. Kul å fixa med kök, badrum osv.. :)

2010-04-27 @ 06:30:37
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Emelie

Absolut Madde de kan vi. Hur jobbar du på Fredag? Kram

2010-04-28 @ 21:20:13
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback