Hipp Hipp Hurra

För det är ingen vanlig dag för det är Mickes födelsedag
Hurra Hurra Hurra! :)

Fast Aurora sjöng nå helt annat för micke imorse, vilket han inte blev jätteglad över men jag fick mig ett väldigt gott skratt iaf :) Hon sjöng "pappa är gammal, pappa är gammal, nanananan" och så gör hon såhär med fingrarna ni vet som man gjorde när man var liten å retades, ni förstår väl? ;) haha.
Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig ett tag, såg så sött ut!

Hon kollar ju på tjorven och där farbror melker fyller år så sjunget ju tjorven att morfar är gammal, men aurora säger "inte min moffa gammal" och sjöng istället pappa är gammal haha :)
Han har verkligne åldersnojja och hatar att fylla år, jag menar 33 år är ju ingen ålder egentligen, men för många kan det visst vara det. Jag kan knappt förstå att jag själv blir 26 år om exakt 14 dagar. Jag minns ju min 18 års dag som den vore igår, minns skoltiden å allt som de vore igår. Men nix, det har gått måååånga år sen jag fyllde 18, så åren går verkligen. Skrämmande ibland men för övrigt så bryr jag mig inte.

Har ju en fantastisk resa att se fram emot när man fyller 40 :)
Då blir det att åka till Thailand med tjej gänget Tezzan o co som även dom fyller 40 samma år, så det kommer att bli skoj. Snacka om att vara ute i god tid för planering, men vi har alltid sagt så. Vid 40 åker vi till Thailand.


Gårdags kvällen bestod av bakning, gjorde tårta, rulltårta, sockerkaka med oboj & banan skivor i, måste tillägga att vi tjuvsmaka på den direkt då det var ett "experiment" och det blev verkligen gott, så de kan jag rekommendera er att prova :D Sen blev det även kladdkaka å massa annat smarrigt. Jag skulle även testa och göra ett "experiment" med grädden till tårtan, jag tänkte göra chokladgrädde och hade i lite kakao, men blev totalt misslyckat kan jag säga, det smakade fan rent ut sagt, så det blev att kasta bort och åka å köpa nu grädde igår kväll :D Men man måste ju prova, annars får man inget veta :D



Nu sover Aurora lunch, sen ska vi duscha allihopa tillsammans och sen ska jag garnera tårtan, sen dyker väl folk upp en efter en antar jag, blir en trevlig dag att spenderas med familj & vänner =)


Om 2 veckor så är det som sagt min tur, men det är inte bara födelsedags firande då, utan vi har ju även våran första bröllopsdag då, så den ska vi oxå fira :)


Tjo & Tjim
här blire inge julklapps rim !


Kommentarer
Postat av: Katrin

hälsa grattis från mej med =)

2010-04-22 @ 18:10:54
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback