Myslördag

Det har vi haft hela lördagen lång :)
Började morgonen som vanligt. Aurora vaknar, vill kolla på film och en annan slummrar vidare den stunden med ena ögat öppet. Efter film blev det frukost och sen gick jag & Aurora ned i källaren för en dusch, eller jag duscha mest och aurora skulle busa. Hon snodde även duschslangen ibland o spruta vatten på mamma, det var roligt tydligen för hon skrattna så jag trodde hon skulle kikna ett tag hehe. Sen klädde vi på oss och gjorde iordning oss och begac oss ut, åkte till affären och köpte blodpudding som damen önskade till lunch. Åkte till sätra där pappsen (morfar) bor och åt lunch där med honom, vi åt tortillini och damen sin blodpudding. Sen åkte vi till spik fabriken i valbo (loppis) där jag fyndade fina gummistövlar åt Aurora för hela 5 spänn, man kan göra fynd ibland, inge fel på dom alls. Rosa var dom dessutom oxå, som allt annat :) Men jag älskar rosa. Vi träffade även på mormor så Aurora fikade med mormor medan jag å pappsen gick runt och kikade lite.
När vi var färdiga i valbo så åkte vi till erikshjälpen på brynäs, även det loppis. Där fyndade jag en skitifn stor ljus stake på fötter eller vad man ska säga, i smide. För hela 40 kr, som hittat :) Så nu ska jag bara köpa 6 st ljus till den, hade bara röda ljus hemma och det vill jag inte, känns mera som jul och nu ser vi framemot sommaren!

Aurora sov sin lunch i bilen på vägen hem, men väckte henne när vi var hemma på gården så hon sov max 20 minuter. Men vi kom hem runt 3 tiden och alldeles för sent att sova då, men det gav bra resultat inatt istället, hon vaknade kl 6 imorse i sitt rum :) Kom in till oss och sov vidare till halv 8. Så jag tror inte att damen behöver sova lunch hemma om dagarna om hon inte är extremt trött, bätte hon sover på dagis dom dagar hon är där. För är flera ggr som jag varit till loppis och då har hon bara sovit i bilen påväg hem och då har hon sovit hela nätter. Så är nog lunchen på dagen som strular till det.


Igår mysti vi till det med lite Kina mat, kanon gott!
Jag tog som vanligt friterad kycklingfilè och micke tog kyckling med blandande grönsaker. Vi beställer en av varje och så äter vi av bådas så man får mera kyckling och grönsaker i ett :)
Sen kollade vi på bompa och aurora fick några några lördags godisar till sen somna hon gott för kvällen vid halv 8

Vi var väldigt trötta så det blev en film som gick på tv. Inspector lynley, älskar dom filmerna! Samma sorts film som wallander, hassel, beck osv. Fast mycket bättre!
Efter den gick vi och la oss, före kl 22! Mycket ovanligt för att vara oss, vi brukar nästan alltid vara vaken till halv 12 - 12 iaf. Men var skönt att lägga sig tidigt, dock så somna vi inte tidigt fast vi la oss i tid ;) haha


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Att hon får godis nu då? Hon vet ju inte vad de e eller har hon kommit på de? Klas fick en isglass till bompa :)

2010-04-18 @ 18:33:15
Postat av: Elisabet

Aha oki.. Klas kan sitta med frukt eller glass fast Hanna äter godis :) Så ännu får han inte godis, visst en gång på churtstreet åt han ett gelehallon men han bryr sig iaf inte.. Bra o vara utan så länge som möjligt. Hur kom hon på de då??

2010-04-18 @ 21:46:24
Postat av: Madelene

Klart det e bra om dom kan vara utan. Vissa barn bry sig å andra inte. Hon har sett att vi köpt godis samt så har vi glömt skålen framme så en morgon klev hon upp och tog för sig :D Visste direkt att det var godis, gelehallon e hennes favorit hehe.

2010-04-18 @ 22:04:16
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback