Ny bil :)

Ja idag har jag hämtat den nya bilen från bilfirman, underbart!
Det blev en saab 9-5 2.0 turbo års 04 och jag är redan mer än nöjd!

Vi var och kolla på bilar förra veckan på alla bilfirmor i stan & sandviken typ. Men jag fastna för denna direkt. Gick hem å funderade lite och sa till mannen att vi måste kolla på den igen och provköra. Sagt & gjort så ringde jag firman igår vid lunch och bokade en körtid någon timme efteråt.
Kan ju lätt säga att jag var mera fast efter provturen, jisses!
När vi kom tillbaka till firman å jag körde in bilen igen å lämna nyckeln till killen som jobba där så skojade jag med och han och sa "Den gick ju inte så mycket mera än 200", snacka om att jag fick en blick haha. Sen sa jag att jag skoja, inte vågar jag köra så fort heller, aldrig. Jag e rädd om mitt körkort och nu när man kör denna så lär man aboslut vara det :D

Han frågade vad vi tyckte o sådär. Jag kolla på Micke och han sa gör som du vill, då sa jag till killen på firman att då går vi och skriver papper nu, sagt & gjort.
Han fråga när jag ville ha bilen och så log han, det vet du nog själv sa jag. Då sa att han jag får hämta den i morgon då tjejerna i kundmottagningen ville ha 1 dag på sig att registrera den och det var ju redan sent på eftermiddagen men jag tyckte att det lät bra. Alla papper skrev vi så det var bara att betala idag och hämta nycklarna :)

Så nu ska jag ska städa & tvätta den andra bilen och sen åker den ut på blocket, kunde säkert ha bytit in den men vi orka inte ens fråga om det och vi får säkerligen ut mera för den på blocket så det kändes som ett bättre alternativ. Dock så lär jag invämnta dom nya sommardäcken till den innan jag kan sätta ut den, något drygt men dom borde komma den vecka i hope! Annars ska jag ringa i morgon o höra varför dom dröjer.


Micke var till K rauta med sin far idag på förmiddagen och köpte en gungställning till Aurora, så nu är det bara en sandlåda som fattas. Rutschkana & pool har hon ju, även om jag vill ha en större rutschkana så får den lilla räcka denna sommaren. Micke berättade att hon vråla & hoppa redan när hon satt i barnsadeln på cykeln "min guuunga". För hon har ju ögonen som en falk och såg den direkt. Sen gungade dom i över 1 timme och hon vägrade att gå in typ för att äta, hehe. Hon satt tom på en stol i köket när micke gjorde mat för att kolla ut på gungan hehe. O så sa hon "tack snälla mamma & pappa" och så niger ju lilla damen oftats när hon säger tack. Man blir ju så rörd, så liten och gammalmodig =)



På dagis sa dom att hon hade varit exemplariskt, jaha vadårå sa micke. Ja hon har ätit & sovit duktigt och sen talat om för dom andra barnen vad dom får & inte får göra o så skratta fröken. Två barn bråkade och Aurora hade gått fram till dom och sa "sluta bråka, gå hem" hahah. Ja dom små är roliga och man kan ju iblan dundra vart dom får allt ifrån.


Nä nu blir dte true blood för hela slanten och vindruvor!




Kommentarer
Postat av: ankan

Jasså, är de för färg på den då??

Får man fråga hur fråga hur många bananer du gett för den?? :) nicke nyfiken

2010-04-29 @ 10:42:47
Postat av: Emelie

Hej!

Jag tror inte jag har tid att ses i morgon. Ska ha en massa folk här hemma i morgon kväll. Men hur jobbar du annars i helgen?

Kram kram

2010-04-29 @ 19:49:42
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Härligt med ny bil :)

2010-04-30 @ 09:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback