Sjuker

Idag mår jag inge bra, fick ingen bra start på dagen.
Dagen började som alltid med att Aurora vaknar, kollar på film 1 timme sen äter vi frukost, så långt gick allting bra.Vi åt frukost och gjorde oss iordning och åkte å lämna henne på dagis. Micke skulle till arbetsförmedlingen på något möte som han blivit ditskickad av f-kassan då hans sjukpenning går ut och haft det så länge att han inte kan förlänga det, så han ska nu få lite aktivitetsstöd i några månader tills han fått igenom sjukpenning på livstid eller vad det heter. Han kan bara jobba 75 % och varit sjukskriven 25 % i många år. Iaf, så jag följde med dit då jag tog någtra broschyren om vuxenutbildningen o så. Satt där inne å läste och jag var redan yr innan jag kom dit. Började känna mig mer å mer yr till slut ser jag nästan dubbelt där inne o känner att jag håller på att svimma, så går ut utifall jag skulle svimma. Fråga mig inte varför, för det var ju folk inne, svimmar man så vill man väl göra de bland folk så man får häjlp, men jag gick ut, ville ha luft. Satt mig ned på en bänk med skallen mellan benen och det såg säkert skitkul ut, men kan säga att det inte alls var. Fick lite småont i magen oxå men de var inge nytt, haft många veckor nu. Kom hem å blev sängliggandes i några timmar, helt skum i skallen. Ringde till hälsocentralen och fick prata med min läkare, han ville att jag skulle komma dit på en gång för en undersökning. Men till en annan läkare som hade tid. Åkte dit och han undersöker magen, frågar frågor osv.

Han misstänker att jag har magkatarr i tolvfingertarmen så nu blir det att äta medicin i 14 dagar, hjälper inte det blir det remiss till sjukhuset. Men vi hoppas att det hjälper! Sen att jag var så yr å nästan svimma beror på att jag har lite lågt blodtryck, sen att jag har haft ont i magen i flera veckor kunde man oxå bli yr av, då man haft så ont så pass länge. Så idag blev jag tyvärr hemma från jobbet, vilket jag hatar. Känns så dumt. Men är man sjuk så är man, jag vet det. Men inget jag gillar iaf! Så i morgon tänker jag jobba min kväll om inget händer såklart. Men nu har jag påbörjat medicin behandling så får bara hoppas på att det hjälper.


Så idag blir en mycket lugn hemma å innedag, har ingen ork till nå annat. Micke ska hämta Aurora på dagis. Kanske jag går ut å sätter mig på trappen så hon får leka på gården, det är ju så fint väder. Men att gå till en lekpark eller så gör jag icke idag.. Blir att bara ta det lugnt och vila så jag inte blir sådär yr & svimfärdig igen!

Igår var det kanon fint väder! Så då passade vi på att vara ute. Följde med Elisabet och hämtade lille klas på dagis och sen följde vi med dom hem så barnen fick leka på baksidan och vi satt på altan och bubblade lite, det var trevligt. Längesen vi sågs nu men de skulle vi ändra på och det låter bra. Aurora pratar om Klas klas klas hela dagar och även om hanna. Fast igår var hon inte särskild snäll mot klas, hon kastade snö på han, stackarn. Vet inte vad det var med damen igår men hon lyssnade precis ingenting, inte ett dugg. Strulade som fan när hon skulle sova oxå, slåss har hon börjat med oxå å det försöker jag få bort! Dock lättare sagt än gjort. Typiskt dagis fason men de ska bort iaf, man ska icke slåss. Men blir svårt då hon inte lyssnar för tillfället. TROTS kallas det och inte alltid lika roligt hehe. Humör har hon oxå, men alla har ju sina stunder precis som vi.


Nu ska jag börja med maten medan micke hämtar Aurora! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej.

Jag har haft lika som dig. Jag rek inte losec mups eller losec överhuv.... Det som är bäst och lindrigast när det gäller magkatarr och tolvfinger är att du nar novalucol. Losec kan ge buksmärtor och du äter medicin mot buksmärtor osv. Det fick jag rådet av en läkare.. Hon sa då tt jag skulle ta denna medicin eftersom man inte vill blanda in medicin som kan he biverkningar som man redan söker för.

Tänk nu på. Ingen fet mat.. stekt. Utan koka all mat. Det blir bra då. Ät inget surt eller något som kan riva till i magen. Tugga maten väl osv.



Hoppas att du mår bra snart.

Kommer snart själv säka vård igen då jag titt som tätt har frätande känsla och ont på häger sida. Känns som du häller kokande vatten på mig.. mysko. Men var nån dag sen nu.



Iaf... lyssna ej så mkt vad läkarna säger.. kolla biverkningar och så innan du tar. Läkarna ger bara den medicin som finns för det symtom och sjukdomsbilden de får fram. Inte att det kanske kan påverka dig.



2010-04-14 @ 19:35:15
Postat av: Madelene

Jag lyssnar på vad läkarna säger, dom vet oftast. Inte alla men dom bästa och jag var till en riktigt läkare idag. Jag har haft magkatarr förut så jag vet hur det fungerar. Kokt mat e bäst, men man kan oxå äta stekt mat. Men det ska vara en lätt stekt yta, inte så det lixom blir svart. Man får steka på svagare värme å lite längre bara.



Äter omeprazol sandoz 20 mg och dom åt jag förut under gymnasie tiden då jag hade katarr sist, och dom funkade kanon då. Dom e snälla mot magen och dom ger ingen biverkning som mera ont i magen iaf.



Jag äter min omeprazol 1 gång om dagen i 14 dagar och hoppas att dte blir bra sen, funkade sist för många år sen iaf.

2010-04-14 @ 20:13:25
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback