Gotlands vistelsen

Ja då kanske man ska uppdatera lite om Gotlands vistelsen!
Har inte hunnit eller orkat tidigare, la bara in en bild på Pippi & dottern så ni fick något att glutta på :D haha

Vi hade det hur underbart som helst på Gotland!
Ville verkligen inte åka hem efter våra 3 nätter, men tyvärr så kommer ju verkligheten ikapp en förr eller senare så bara gilla läget, packat väskan och fara hemåt! Vi är jättenöjda med resan iaf och Aurora är nog den som är nöjdast, hon fick ju nämnligen äntligen träffa sin pippi långstrump!

Första dagen kom ju inte fram fören vid ca 17 tiden så vi checkade in då. Började med att packa in allt från bilen och sedan så tog vi en promenad runt allihopa för att spana in hur allt såg ut. Kanon fin Caaaamping och stugby:er. Fin lekpark och vatten & sommarlandet var kanon!


Andra dagen så sken solen och det var kanon varmt. Så vi började direkt med vattenlandet kl 10 när dom öppnade och där blev vi några timmar. Meningne var att vi bara skulle bada 1 timme fram till lunch så jag tänkte att jag smörjer in mig efter lunchen då vi skulle vara där resten av dagen, skulle jag inte ha gjort. Skulle ha smörjt in mig direkt! Vi blev lixom nämnligen kvar där längre än 1 timme för det var inte så lätt att säga åt Aurora att vi ksulle äta lunch och sen fortästta bada. Neejdå, hon var inge hungrig och åkte sin rutchkana för fullt. Tänkte att vi är ju mest här för hennes skull så hon får väl bada på då :) När eftermiddagen/kvällen kom så var jag sååå röd i ansiktet så det var inte sant! Dom i stugan skrattade åt mig sedan hehe. Vi gick jättebra kontakt med 2 familjer i stugan som vi sedan umgicks lite med och satt o prata ute på altanen kvällstid när våra små hade somnat. Dom båda familjerna hade 2 barn, den ena familjen 2 pojkar & den andra 2 flickor i Auroras ålder. Redan första kvällen blev hon kompis med dom och dom alla satt i soffan och kollade på bumbibjörnarna på min dator.

På eftermiddagen så gick över till sommarlandet då det skulle bli pippi teater kl 3. Det var hur bra som helst lär jag säga! Aurora var helt uppspelt och hon sjöng med, klappa händer och hade sig. Tur att jag filmade alltihopa! Dom som vill får gärna se videon men då får dom komma hit :D

Tredje dagen på onsdagen så var vädret sådär, vi hade hört att det skulle bli regn på eftermiddagen så vi passade på att göra en massa på förmiddagen. Tänkte att vi skulle pippi teater igen kl 15, den går varje dag under högsäsong kl 15 samt så har dom sång stund kl 13. Så den gick vi på, var kanon den med! Aurora blev blyg i början och spanade in läget, sen så började även hon sjunga. Dock så blev det ingen pippi teater för regnet kom precis 14:50! Då spöregnade det kan jag säga. Då hade dom sagt att då blir pippi tater inställt. Men då det hade kommit så måånga barn för att kolla så ville dom inte ställa in det helt, så man fick träffa pippi inne i huset istället och ca tjugo minuter så slutade regnet. Så då gick pippi ut och så fick alla barnen gå fram o prata o ge kramar. Aurora vägrade att lämna pippis sida, hon stod där säkert 1 timme. Visade sina pippi skor, tog säkert en hundra kramar osv. Så det blev faktiskt bättre än pippi teatern och vi hade ju endå sett den dagen före!

fjärde dagen, dagen vi skulle åka hem :(
Vi började med att städa rummet o checka ut till k l11, det var senast utcheckning. Båten hem gick inte fören 16:45, eller det gick båtar men vi valde att ta en senare båt så vi skulle få mera tid på den underbara ön. Så den dagen tog vi på stan i visby. Gick omkring i affärer och shoppa lite grann. Kollade på jättefin domkyrka o lite andra byggnader, pippi muren o sådär. Åt lunch på en restaurang och sedan till kl 15 så var vi vid hamnen, man lär ju checka in med bil ca 2 timmar före, så det är de enda dryga med resan. Men vi busade o hade oss i bilen så det gick bra att underåhlla Aurora 2 timmar i bilen.


Det var lite smått o gott! Hade som sagt en underbar resa!

Såå underbar att vi redan bokat till nästa sommar i samma stuga och 3 nätter igen, måndag - Torsdag!
Fast nästa sommar är vi flera som ska åka :) Mamma, Pappa & lillebror ska med även dom!!

Det blir roligt, något att se fram emot såhär 11 månader i förväg! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Kan vi ses på måndag nästa vecka? För jag börjar på körskolan IGEN på tisdagen.

Men de vore super snällt om jag skulle få ärva de. =) Vilken tur jag har alltså. De är guldvärt att slippa köpa allt.

Tid spelar ingen roll för mig. Bestäm du. Vill ni komma till oss?

Kram kram

2010-08-02 @ 20:15:22
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!

Kan vi ses på måndag nästa vecka? För jag börjar på körskolan IGEN på tisdagen.

Men de vore super snällt om jag skulle få ärva de. =) Vilken tur jag har alltså. De är guldvärt att slippa köpa allt.

Tid spelar ingen roll för mig. Bestäm du. Vill ni komma till oss?

Kram kram

2010-08-02 @ 20:15:47
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Då ses vi på måndag. Kram på dig

2010-08-02 @ 22:24:42
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback