Ledig Helg!

Ja denna helg så är man ledig, underbart!
Det tråkiga som alltid är bara att den ska gå så fort :(


Idag skulel vi egentligen ha åkt till Stockholm, vi funderade hela morgonen och vela fram & tillbaka men kom fram till ett beslut tillslut, att vi stannar hemma då det väntas dåligt väder över hela. Inge roligt att åka dit och så ska det precis börja regna när vi kommit till skansen & så. Så vi spar med det.


Istället så åkte vi först till älvkarleby marknad och kikade lite, var som vanligt men mysigt endå att åka dit. Vi köpte ingenting, jo kattgodis till Zimba :D Efter det så åkte vi hem o mellan landa för toa besök för mig & Aurora. Hon har ju blivit stora tjejen och är äntligen utan blöja, det e sååå skönt! Så därför mellanlanda vi hemma innan vi åkte vidare till valbo, började med owe jansson o tyg butiken där brevid, letade gardiner men hittade inga fina till vettigt pris, tyvärr. Sen blev det köpis där jag var på jakt efter lite kläder, men hittade inga alls :( Kommer inte i så många utav mina kläder längre så jag behöver nya! Känns dock lite trist att redan börja använda mamma byxor men vad ska man göra hehe. Sån här mage kanske jag hade i vecka 24 med Aurora, nu är jag snart i vecka 19, men men. De går fortare med 2:a och så är det mysigt med mage, bara den försvinner sen och det ser vi till då, nu njuter vi! Gick ju bra med Aurora, gick då upp 8,5 kg och gick ned 16 kg. Amningen tog allt, jag kunde äta vad som helst och kg bara rasa, så hoppas på samma tur nu kanske ;) hehe.


Aurora sa till 2 ggr på köpis att hon behövde gå på toa så de gjrde vi och hon gjorde behov båda gångerna, det var faktiskt första gången som hon fick åka bil utan blöja. Det gick jättebra med tanke på att vi åkte några mil! Hon säger verkligen till när hon behöver gå på toa och är vi inte framme vid en direkt så håller hon sig. Jag funderar faktiskt på om vi redan ska göra ett försök med att ta bort nattblöjan. Trots att hon nu varit utan blöja i ca bara 1 vecka. Men det går så förvånansvärt bra och hon kissar inte i blöjan på nätterna, hon väcker mig när hon behöver gå på pottan. I måndags väckte hon mig ca kl 05 och ville kissa på pottan, bara gilla läget, kliva upp o följa med. Enda dagen på hela veckan som jag hade chans att sova och inte ville hon somna efter pott besöket inte, nejdå :D Men sånt man får ta med, o de gör inget heller, bara hon blir blöjfri och jag var lite trött under dagen sen men gick bra. Vi får se hur vi gör. Enda problem vi haft med att bli av med blöjan är att det inte har fungerat lika bra på dagis som hemma, dom första dagarna på dagis så ville hon aboslut inte gå på pottan så då kom det i trosorna. Men vi frågade Aurora sen hemma varför hon inte ville gå på pottan på dagis när hon är så duktig att göra det hemma. Då sa hon att barnen kolla och hon fick inge papper. Så dagen efter sa jag det till fröken att Aurora vill gärna gå på pottan själv och ha en liten pappers snutt i handen då hon vill torka sig själv efteråt, så dom provade det och nu går hon även på pottan på dagis, skönt!


Det är helt underbart när dom små kan tala om själva vad problemet är och man kan lösa det den vägen. Här hemma går hon tom in på badrumemt o sätnger dörren & låser den, kissar på pottan & torkar, häller ut det i toaletten och spolar, låser sedan upp dörren och går ut, färdig! Vill hon göra så, får hon absolut göra så. Enda gångerna en annan får följa med är om man själv ska kissa, då går det bra. Annars vil lhon vara själv o inte ha folk med, bara gilla läget. Har alltid en skruvmejsel till hands utifall hon inte skulle kunna låsa upp dörren själv sen efter hon låst, men hon har lyckats varje gång.

 


Nä nu ska jag snart slänga mig i sängen & kolla lite på tv. Vi har redan kollat på en film, en highschool film typ och den var en av dom bättre filmer jag sett på lääänge, skitkul! Kommer dock inte ihåg namnet på den som vanligt, jag bara kollar på dom ;)

 


Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: Katrin

härligt att ni fått henne blöjfri så himla fort! stor eloge till er =)

2010-08-08 @ 00:42:22
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tackar :)det är super skönt. Blir skönt att ha ett blöj barn sen istället för 2 oxå. När vi sluta med blöjor så börja hon sova hela nätter i sitt rum. Skönt det oxå :)

2010-08-08 @ 12:56:30
Postat av: Emelie

Ja, Elisabeth heter både jag, Sarah, mamma, moster och min kusin.

Men jag tyckte inte de passade in med Nova Melissa så de fick bli bara Nova Melissa ist.



Men inge fel på namnet Elisabeth alls.



Ses i morgon.

2010-08-08 @ 20:48:49
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Mamma & jag heter det. Så då tog jag de vidare till Aurora. Sen så heter min kusin det oxå & hennes mamma. O nu heter du det oxå, lite kul endå :) DEt gör vi. KRam

2010-08-08 @ 21:09:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback