Smått & Gott

Igår var vi till barnmorskan, det var första besöket efter inskrivningen som vi hade 10/6.
Allt var bara bra :) Fick moderskapsintyget som jag idag ska posta till försäkringskassan och sen så lyssnade vi på hjärtljuden, lika underbart som alltid! Dom låg på 141 slag/minuten. Fast hon fick hålla i bebis lite för annars fick vi inga hjärtljud, den vägra ligga still :D Det var mindre skönt när hon höll i men vi ville ju höra hjärtljuden och kolla att allt var bra :) Hade nästan glömt hur det var att lyssna. Som sagt underbart!
Nästa gång ska vi börja mäta magen. Denna gång blev det vikt & hjärtljud samt få intyget.
Vikten var +5 kg sen inskrivningen så totalt har jag nu gått upp 8 kg. Det var vad jag totalt gick upp med Aurora, eller 8,5 kg gick jag upp med henne för att vara exakt.

Så ingen graviditet är den andre lik. Kul att skriva o så man kommer ihåg hur olika båda dom här graviditeterna har varit. Med Aurora kände jag mig inte ens gravid föfens mor slutet då magen blev lite i vägen.

Denna gång hade jag illamående dom första 12 veckorna och inget hjälpte, men att äta och se till att man inte blev vrålhungrig lindrande, sen satte halsbrännan igång vid vecka 13 och pågår ännu, så nu ska jag få börja med gaviscon flytande dagligen. Ofta kramp i höger vad på nätterna samt så sväller fötterna & värker kvällstid.

Men det är värt allting så jag vill aboslut inte klaga, bara skriva att vilken skillnad det kan vara från gång till gång! Det kändes viktigt att poängtera så ni inte missuppfattar!


Mamma hämtade Aurora på dagis igår och efter det så kom pappsen hit oxå, vi bjöd på middag som blev fläskytterfilè, pommes, bea & mega god sallad. Gott & Trevligt!

Tidigare på dagen så tapetserade jag klart hallen så nu är den färdig och micke hade lagt golvet dagen innan. Nu är det inte mycket kvar som återstår i hallen innan det är helt färdigt! Det är bara lister, socklar & taklister som ska köpas och sen köpa tyg till sittbänken sen är allt klart.

Det blev ett helt annat hus när vi gjorde om hallen, det blev så öppet & snyggt. Det blev betydligt bättre än vi förväntat oss så vi är mycket mycket nöjda över resultatet! Bilder kommer så småningom .. Har inte riktigt orkat eller haft tiden till att lägga in dom ännu.


Igår kväll efter Aurora somnat så åkte jag till ica maxi med Elisabet, ville köpa något nytt att ställa i hallen så det blev en vit högre kruka med en plastväxt i, super snyggt! Sen 2 ljustakar att ha brevid. Sen stannade vi här på lite fika & prat när vi shoppat fäördigt så det blev lite Te & smörgås, kvällsfika :) Klockan bara rann iväg och kl 22 gick hon hem. Då la vi oss i sängen direkt och kollade på film sen somnade jag nog kort efter, helt slut.

Var så trött & slut att jag fick sovmorogn i morse och klev upp ca 9:30, det behövdes!


Idag har det bara blivit lugnt, har fyllt upp akvariet som vi ska ha i hallen så jag ska köpa växter & pump innan jag åker till jobbet, börjar kl 16 idag och slutar kl 20, en kort lyxtid! :) Kan behövas då jag har heldag 7-21 på lördag! Men då tog jag semester på söndag utifall vi åker till junibacken, är pippi dag där då. Så bara vädret tillåter så åker vi, hoppas hoppas!


Nä nu ska jag vila lite på soffan tills Aurora vaknar vilket hon borde göra vilken minut som helst, hinner nog precis slå ned mig i soffan så ropar hon Go morgon mamma (hon ropar det varje gång hon vaknar oavsett tid punkt) hehe. Inte lätt att kunna klockan en när man e så liten. Men visar man henne klockan och fårgar vilken tid brukar du gå och lägga dig, då pekar hon på nummer 7, frågar man när mamma & pappa går å lägger sig så pekar hon på siffran 12, är oftast då vi kryper i säng hehe.


Nä nu blir det soffan o sen handla innan jobbet så familjen kan göra någon middag.

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Västen är köpt på H&M. =) Vi får planera i och ses en annan dag. Jag är nästan frisk nu.

Ville inte riskera att smitta er i går.

Kram på dig

2010-08-27 @ 07:47:33
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback