Veterinär

I morgon ska jag försöka få en tid till veterinären åt Zimba.
Han har varit konstig i svansen nu i några dagar, först orkade han inte ens att lyfta upp den och tävttade & tvättade den där stackars svansen så det är otroligt att han ens har någon päls kvar på den. Sedan så högg han efter en direkt så fort man bara kom åt svansen eller bakdelen de minsta. Men sen blev de bättre, han orkar nu lyfta upp svansen och man får komma åt svansen & bakdelen utan att han hugger efter en.
Men, han har ett riktigt stort hål rakt igenom svansen typ och det bara rinner & rinner var, så lika bra att låta en veterinär kolla på det. Jag själv tror att han blivit biten av en huggorm, för sådant där skumt hål vette tusan vart man får ifrån annars.. Han behöve rju inte bli skitdålig av ett ormbett heller, precis som vi & getingar, alla blir inte dåliga. Men ska ringa min favorit veterinär i morgon och har han inte tid så får jag ringa en annan, han ska ha en tid i morgon så äre bara. Min lilla gosebebis som blir 6 år i november!


Sen har han lbivit betydligt gosigare oxå än vad han någonsin har varit.
Framförallt så vägrar han att lämna Aurora. Är hon hemma så svansar han efter henna hela tiden, ska han sova så gör han det i hennes rum. När hon går o lägger sig på kvällen så ligger han på mattan nedanför hela natten.
Zimba är ju lixom utekatt sommartid och kommer bara in för att äta, annars är han ute hela nätter. Sen han gjorde illa svansen så vill han inte ens gå ut.

Sen kanske han har blivit såhär extremt gosig för han har haft så ont eller har ont och inte mår tip top, de vet man ju aldrig. Men skönt att få en tid o kolla upp han iaf. Jag tror han blivit biten av en hugg orm & behöver antibiotika så vi får väl se vad som händer.


Nu blir det sängen, är sååå koma trött. Endå så sov jag middag idag ca 1,5 timme, hjälpte ingenting!








Kommentarer
Postat av: Carl

Hej!



Vill tipsa om en sida som kan komma till hjälp:



www.veterinaren.nu



Mvh,



Carl

2010-08-09 @ 18:06:23
URL: http://www.veterinaren.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback