All Night :)

Aurora sov hela natten och det var sååå otroligt skönt att få sova en hel natt!

Jag minns ärligt inte när det hände sist, läääängesen var det iaf. Det här med av vänjningen att komma och sova i våran säng under natten börjar ge resultat. Hon brukar vakna mellan 2-3 ggr som man får gå upp och natta om, men hon somnar om på en gång så inge svår nattad, men just det att hon vaknar och man måste kliva upp gör ju att nattsömnen blir rubbad och jag är så trött & slut nu endå, vilket är förståeligt då man är hög gravid med 20 dagar kvar till BF. Märks att kroppen börjar göra sig redo för det som komma skall.


Jag vet att många säger/tänker att det blir inge sova när bebisen kommit heller så vänj dig. Till er så kan jag bara säga att jag vet redan det då jag har barn innan och Aurora sov ALDRIG som liten, varken på dagen elelr natten så jag vet definitivt vad sömnbrist är. MEN det är en stor skillnad på att vara hög gravid och kroppen är trött & slut och ingen ställning att sova på fungerar och man har lite ont än att få ha kroppen ifred och en bebis utanför magen som inte sover, det är en stor skillnad på dom sakerna. Sen är det väl klart att det blir jobbigt utan regelbunden sömn, men så är det varesig man är gravid, har barn eller inte!


Nu är all julmat inhandlat till julafton som är på fredag. Skönt att ha det klart! Det är bara en julklapp kvar samt att slå in dom övriga. Är en hel hög att slå in till Aurora. Så mycket julklappar som hon får i år, kommer hon aldrig mera att få. Jag är lite anti mot många julklappar om jag ska vara helt ärlig. Man ska lära sig tanken med det hela och uppskatta vad man får, inte hur många eller hur dyra julklappar man får. Och det ska iaf mina barn få lära sig. Men nu får hon en aningen för många julklappar då jag var i ullared men inget som kommer att upprepas varje år.


Nä nu blir det lunch time här då magen kurrar värre än en katt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback