Bilen lagad :)

Ja nu hoppas jag verkligen att bilen är lagad, en gång för alla!
Efter alla dessa veckor som den strulat så klart man hoppas på det. Men som jag skrev i fredags så gick fläktremmen av och det var den som var boven. Verkstaden satte den på plats idag å mätte ström från generaotrn som var på över 14 vilket var bra, inge fel på den, skönt!
Så det blev billigt endå, skönt det oxå. Känns som vi har kostat på denna bil snaart lika mycket som vi gav för den. Med tanke på att vi hösten 08 fick köpa en ny motor m.m.
Så glad att fläktremmen gick på 209 kr + jobb, men det blev nästan gatis :)
Snälla pärlan, rulla fin fint nu och gör din ägare stolt =)

Mamma sa att jag skulle sälja bilen nu när den är lagad, aldrig! Nu är ju fasiken nästan allt lagat på den så nu ska det väl inte behöva vara nå mera. Förutom slitage delar, de kommer man aldrig ifrån.

Jag säger såhär:
"Man vet vad man har men man vet inte vad man får".

Nu sätter jag punkt för bil problemen, i hope!


Annars så har kvällen varit lugn. Skottade bort all snö från garaget som blivit när micke skottade garaget taket, hehe. Kan säga att det var väldigt tung snö, så tog tid. Men fick bort det till slut å kunde köra in i garaget. Bilen står på laddning nu över natten bara för att få batteriet laddat, då det laddats ut helt under problemen. Så bara på laddning inatt sen behövs det inte. Verkstaden laddade upp det lite medan dom bytte remmen så jag skulle ta mig hem, å nu laddade ju fasktiskt batterie medan jag körde. Glömde skriva in det i rubriken ovanför så nu lovar jag att det blir punkt! ....

Har pratat med Stephanie på msn, kom in på det här med förlossning å smärta. fy asså vad ont det egentligen gjorde, men vad mycket man glömt endå! Kanske tur det, hehe.  Förstår oxå att det blev vi kvinnor som får sköta den biten, alla vet väl hur karlar blir när dom blir förkyld? haha. Micke sa faktiskt det på förlossningen som reklamen en gång för länge sen gick på tv. Han sa:
"Ni tjejer snackar om att föda barn, ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld"

Barnmorskorna skrattade, men inte jag. Hade jag haft orken så hade han lätt fått en smäll kan ja säga ;)


Nä nu ska jag sova, ska upp och jobba kl 7 i morgon, fast jag får dåligt samvete nu när Aurora är så sjuker. Hon vill verkligne ha sin mamma nära då. Men jag var hemma förra gången och jag tycker att man ska turas om så länge det går. Klart hon blir tröstad av pappan oxå men på något sätt så vill dom oftast vara nära mamman. Jag får mysa en massa med henne när jag jobbat klart, slutar ju kl 3 :)


Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Katrin

haha men det e sant... killar blir hopplöst hjälplösa när dom e lite krassliga. min blir det i alla fall =)

2010-02-23 @ 09:36:21
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Elisabet

De e ju Mer o de som de är mindre socker i ;) Ibland när de e sjuka finns de ingen lag.. Eller joo den slutar med att borsta tänderna noga noga ;)

2010-02-24 @ 08:07:21
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback