Bilstrejk

Ja vi har haft lite problem med bilen nu i 1 vecka, men nu hoppas vi att det är löst!
Har haft några helsikes turer med bilen påväg hem från jobbet, till jobbet har den gått hela vägen, tur det så man inte kommit försent hehe.

Värst var nog i förrgår! Det var först minus 21 grader. Bilen startar direkt och man tänker yes! Skjutsar en arbetskamrat till stan så hon inte missar sin buss, hon bor en bra bit från stan. Åker sedan hemåt men vägen mellan stan och sörby urfjäll så lever bilen sitt egna lilla liv och jag fattar nada. Varken fläkt eller lyse fungerar först, sen kommer det bara på av sig själv för att sedan försvinna lika fort, då försvann även varvmätaren, hastighetmätaren, ja ingenting fungera! Det var som sagt minus 21 grader ute och utan fläkt i iblen så var det fasiken lika kallt där inne. Iaf så vid sörby urjäll så dör bilen, den lägger av helt. Ringer mamma som får komma med startkablar igen och bilen går igång. Hon får återigen åka efter hem så jag kommer hem, å det var tur det. Bilresan hem kommer jag nog alltid att minnas, tyvärr haha. Hur mycket jag än gasa så gick inte bilen fortare än ca 40 kmh, då ingenting fungerade i bilen så vare mamma bakom som sa hur fort eller snarare hur sakta jag körde, hehe. Den hoppa å studsa och fläkten kom på och stängdes av titt som tätt hela vägen, när jag kom till medora så dog bilen helt. Fick ringa till Mickes bror som kom och bogsera den.

Men bilen går ju igång med startkablar och rullar då en bit, för att sedan lägga av. Allt tyder ju på batterie, våran tanke hela tiden. ;em finns även så mycket annat som de kunde vara. Men till slut så verkar det ha varit batteri iaf. För allt annast under huven är ju nytt för 1 år sen då vi bytte motor, generator osv r ju nytt sen dess. Enda som inte var nytt var batterie. Tyckte att det inte var någon ide att köpa nytt sånt då när det fungerande.

Så snälla pappa åkte till jula åt oss i morse och köpte ett bilbatteri och kom hit med, satt i det i bilen och den har gått som en klocka sen dess, så hoppas det fortsätter så! Men dom kollade och allt tydde ju på det så nu hoppas hoppas vi att bilproblemet är löst. Första gången den här veckan som jag kommer hem utan starthjälp iaf ;)

Nog om bilen hehe



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Lindex har mumin

2010-02-06 @ 08:04:50
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Han fick den när han fyllde 1, men jag tror att den är från Lindex? Ska kolla, den ligger i tvätten nu.. :P

2010-02-06 @ 18:04:28
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej, tack för ditt svar.

Kul att höra andras erfarenheter osv.

Jag kommer nog vänta tills vårat första barn kommit & så, men sen så kommer jag nog fylla ut dem lite ;)

2010-02-06 @ 21:24:42
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback