Lördagen

Lördags morgonen började vi med en god frukost så vi var mätta & belåtna när vi sedan skulle bege oss till fjärran höjder för att bada :) Vi har alltid annars varit dit till kl 9 då dom öppnar men Aurora tog en sovmorgon till 8:10 så vi kom inte härifårn fören halv tio så var där lagomt till 10, gick bra det oxå :)
Badade massor och då Aurora fick 2 bikini i födelsedags present av morfar så ville hon såklart ha en av dom. Tidigare har hon haft badblöja på sig, men hon har inte haft sån sen i somras. Ingen aning om hon tidigare har kissat i vattnet. Men alltid när vi åkt för att bada tiidgare så har hon alltid gjort nr 2 före så då har det varit lugnt utan blöja för den delen, men i morse gjorde hon inte det.
Så när vi kom till badhuset så fick jag säga åt henne att om du känner att du måsye gå på toa så måste du säga det till mamma eller pappa. Man får inte göra något i vattnet. Om denna dam fick besätmma så skulle hon aldrig kliva ur vattnet när hon kommit i, men efter ca 1 timme så säger hon till mig att vi måste kliva upp, jag frågar varför. Hon säger då toa. Vi kliver upp direkt och går till toaletten där hon får sitta och jag hålle ri henne, efter en liten stund så kissar hon. Ååå jag blev så glad då det var första gången! Duktiga tjejen! Så nu får det bli lite vår så det blir lite lättare att föröska sluta med blöja! Jag har som mål att hon ska vara blöjfri innan sommarens slut iaf, ska lyckas :) Hoppas att hon vill, annars blir de svårt, tänker inte tvinga henne. Men ska aboslut göra ett försök och det syntes att hon kände sig stolt när hon kissa på toa idag så jag tror att det kommer gå bra.

När vi satt oss i bilen påväg hemåt så hade vi sagt att vi skulle äta pytt i panna, men Aurora sa från ingenstans att hon ville ha hamburgare. ´Så hon fick faktiskt bestämma och vi svängde förbi max och tog en varsin maxbox med oss hem. Vi åt och sen så somnade vi alla i 2 timmar, super skönt!! Så det fick bli pytt i panna till middag istället :) Sen busa & lekte vi lite och kollade på bolibompa. Har börjat med att hon får se det på kvällen innan hon går å lägger sig och det verkar hon gilla. Men damen ville inte riktigt somna nu ikväll, vi är ganska säkra på att dte var för att hon sov så lång lunch. Hon brukar först sällan sova lunch nu mer för det första och sen sover hon aldrig aldrig 2 timmar, men hon har chockat dagis 2 dagar i rad oxå och sovit 2 timmar där med.

Kvällen var dte dax för melodifestivalen och jäklar vilka skitlåtar, måste vara årets skämt och årets sämsta omgång, herregud! Hoppas att nästa omgång blir bättre annars måste jag fan bojkotta skiten på riktigt!

Vi fick iaf trevligt besök, tur det! Elisabet kom förbi strax efter kl 20 och jag skjutsade nyss hem henne så hon var här länge, bara roligt! Men jag e lite förvånad att hon hållt sig vaken så länge hehe.
Å det e jag över mig själv oxå för den delen, å skriver blogg denna tid haha! Men det är för att man sov 2 timmar på eftermiddagen som var år och dar sen jag gjorde sist. Men nu börjar gluggarna att trilla igen så det blir dax för sängen nu. Micke kollar på sitt jäkla UFC så får se om han blir vaken eller lägger sig.

En sak är iaf säker, å det är att jag ska sova nu!
Natti Natt :)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jag somnade som en klubbad säl när jag kom hem ;)

Hade jag inte börjat resa mig då hade ja nog somnat i er soffa hahaha..



Táck för en trevlig kväller!!

2010-02-07 @ 08:26:55
Postat av: Emma

Tyckte att låtarna var skitdålig, både jag & sambon gav upp, ingen ide att se, hela melodifestivalen kändes som ett skämt.

2010-02-07 @ 13:32:34
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hehe ja du - du får försöka hålla fingrarna i styr o låta bli den ;)

2010-02-07 @ 15:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback