Harnäs

Igår förmiddag tog vi det bara lugnt, städade & donade lite. Åkte o handla lite mat och så gjorde vi lunch. Blev spaghetti & köttfärssås på burk, den e kanon god och duger ibland när man inte har tid o lust att göra egen. Sen skulle Aurora sova lunch, men hon vägra att sova lunch o skulle minnsann icke sova, men till slut så somnade hon iaf, typ 1 timme och 15 minuter för sent, så hon fick bara sova 45 minuter sen så väckte jag henne, för då var kl 14. Skuller hon sovit sina 1 - 1,5 timmar så har kvällen förit körd så de går icke.

Efter jag väckt henne så gjorde vi oss ordning för att ta oss till stranden, det var ju så otorligt skönt väder ute. Vi msörjde på oss med solkräm 30 för att inte bränna oss, vilkiet vi inte heller gjorde, puh! Jag flagnar som sjutton just nu från min bränna som jag fick i söndags, förra veckan! Så nu ska jag skydda mig! Det är ingen idè för mig att ta en längre skyddsfaktor än 30 då jag iaf inte får någon färg när jag solar, jag är lika blek som ett vandrande lik och förblir så. Dom få gånger som sålens strolar träffar mig så ser jag bara ut som en kräfta och lider i flera dagar med smärta osv för att sedan bli lika blek igen, inte få ett skit för besväret! Då får det nog hellre vara! Jag tycker om att sitta i solen men då vill jag skydda mig oxå från att bli bränd, när de endå lixom inte ger någe resultat. Aurora busa & bada iaf, jag badade faktiskt jag med, årets första dopp tog jag igår, riktigt skönt! Annars har det bara varit i pool men de räknas inte riktig som årets första dopp tycker jag, då ska det vara sjö/hav :D
Det var riktigt varmt o skönt i vattnet så jag kommer härdanefter att bada i harnäs och när vi ska bada pool så blir det furuvik eller hemma på gården :)

Hade en trevlid dag på första beach turen med vänner, Tezzan & hennes son Jack, Sandra (tezzans syster) med henne 2 döttrar på 3,5 år & 8 månader, samt Marika (deras syster) och hennes dotter Nova på 1 år. Barnen lekte i sanden och plaska i vattnet. Jag simmade ut med Marika en sväng oxå så man fick doppa sig, Tezzans fick hålla koll på Aurora :) Sen så bestämde vi på stranden att vi skulle göra något igår kväll. Så jag & Aurora sov hos mamma då jag inte orkade att köra hem om de skulle bli sent samt så har inte Aurora träffat mamma på över 1 vecka då hon varit på semester i Norge. Så mormor skulle lägga Aurora så vid halv 8 ca hämtade jag upp Tezzan. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat & skratt, fikade gott på mingel & bar och satt ute, mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback