Semester!

Jaaa nu har jag semester! Gud så underbart :)
Första betalda semestern någonsin, den ska njutas!

Idag blev det ett besök till sjukhuset på förmiddagen, mannen var snäll och följde med!
Efter det så hämtade jag först andan, sen så åkte vi till öb och köpte med oss 3 engångs grillar som vi ska ha med till Gotland då vi ska grilla på kvällen, enda som ingår är frukost varje morgon och det räcker. Vi kommer ju att åka runt lite och till visby o sådär, så då vill man äta ute oxå. Men ska grilla första kvällen vi kommer dit, är ju inte framme vid stugan typ förens vid 4-5 tiden. Sen tar vi första kvällen till att spana runt och kolla läget. Sen på tisdagen & Onsdagen så har vi ju inträde till sommar & vattenland, beställde 2 dagars dit när vi bokade hela resan. Sen på torsdagen så måste vi checka ut från stugan vid 12, men vi ville aboslut inte åka hem så tidigt och efter det, så vi stannar kvar i gotland till ca 17 tror jag det var sen går båten vid 18 tiden, är väl i nynäshamn vid 20:30 tiden och då åker vi till Mickes syster och spenderar natten där. På fredagen efteråt så ska vi göra lite skoj i stockholm, det blir garanterat junibacken & skansen iaf. Sen får vi se vad vi mer gör.

Jag längtar så det inte är sant!

En sak till. Jag fick en idè av en kompis som inte tog med sig några blöjor till sin dotter för dom skulle sluta på semestern, så jag har samma plan för Aurora. Har förklarat för henne att det snart är dax att sluta med blöjor nu när du börjar bli stora prinsessan (inge ide att säga stora tjejen för hon säger bara) "Jag är prinsessa, nanananan" hehe. Så då sa jag att man får ge sina blöjor till pippi och sedan gå på pottan, då blir pippi glad och är man stor så behöver man inte ha blöjor.. Så nu tjatar hon inte bara om att åka till pippi huset, nu tjatar hon om att hon vill ge sina blöjor till pippi. Så jag måste ordna till det där på något sätt att hon verkligen får ge blöjorna perosnligen till pippi.. Har en plan, men om inte de går så vette sjutton. Det är ju pippi teater där varje dag, då är det alltså människor som är utklädda till pippi, tommie & annica och allt vad dom heter. Så måste fråga den som är utklädd till pippi om hon vill vara snäll och ta emot en kasse med blöjor från min dotter. Det skulle verkligen göra Auroras dag och då tror jag att hon tänker göra sina behov på pottan oxå. Hon är ju intresserad av pottan, känner när hon behöver gå dit, bara det att hon inte har ro att sitta där å vill hellre ta på en blöja.

Vi gör ett försök och ser hur det går, vill hon inte så tvingar jag henne inte, kommer iaf när hon är redo. Men förlorar ingenting på att försöka, hon säger ju nu själv oxå att hon vill sluta med blöjor o ge till pippi.
Spännande!


Sen när jag kommer tillbaka till jobbet så har jag bara 4 veckor kvar på mitt schema att arbeta, mitt vikariat går ju ut den 31 augusti. Tråkigt men så det är, har ju haft det nu i 1 år. Gått otroligt fort må jag säga.
Får se vad som händer efter vikariatet om det blir ett nytt eller tim vikarie, jobbar får jag i vilket fall och det känns som huvudsaken. Men alltid skönt att gå på en rad och veta hur & när man jobbar & vad man får i månaden. Tillbaka på jobbet igen den 1 augusti, en söndag. Ville inte förlora hela ob helgen så därför tog jag inte semester på söndagen utan bara på lördagen.



Nu ska strax åka till svärmor och hälsa på, så även hon får träffa Aurora innan vi åker iväg, samt så behöver vi låna en bag att packa alla kläder osv i. Då vi inte hittar våran egna. Den e spårlöst försvunnen!

Sen blir det hem att äta tacos och ha fredags mys, har faktiskt saknat min dotter så otorligt mycket idag. Kan nog vara för att jag jobbade heldag igår, 7-21 så såg henne ingenting och så blev hon skitledsen när jag lämnade henne på dagis, vägrade släppa armarna runt mig, hon nästan grina i panik. Skit jobbigt :( Hon gör aldrig så annars, men jag hatar sommartider på de sättet att det e ont om personal och dom ska stänga vissa avdelningar på dagis, så självklart är hennes stängd, då har dom varit på snickerboa men nu är dom visst på saltkråkan, och hon hatar det. Bara man näömner saltkråkan så börjar hon grina och säger "Vill inte vara på saltkråkan, jag vara på villekulla" där hon annars går. När man parkerar bilen på dagis så pekar hon på villekulla, "Där jag gå, inte saltkråkan". Så det svider något i hjärtat. MEn hon lär ju vara på dagis när vi jobba roch det blev 3 dagar. Nui har även hon semester från dagis till 2 augusi så hoppas dom är tillbaka på villekulla eller snickerboa då!


Kan även tala om att bilen har varit på verkstad i 1 vecka. 1 vecka har nog aldrig varit så lång som denna var, hehe. Men har snäll mamma & pappa som turas om att låna ut sina bilar så jag har inte varit bil lös, har kunna tagit mig till jobbet endå, så det tackar jag så mycket för!! Men endå bäst & skönast att ha sin egna bil, min pärla!

Den har rykit som sjutton när man har startat den och har dom lixom inte hittat några fel, vi trodde det var turbo och dom trodde ett tag oxå att det avr den, men efter en grundlig genomgång av den oxå så kunde dom utesluta det helt, turbon är som den ska! Till slut så hitta dom felet och det var ab backventil & en slang till vehus ventilationen som behövdes byta, därför som den rykit så mycket och avgaser kommer fel. Men nu är det lagat & fixat och bilen går som en pärla och ryker inget! Tur i oturen endå kan man säga, på måndag går garantin ut :D Då har vi haft bilen i 3 månader och man har ju 3 månaders garanti. Eller sen har man ju alltid 3 års reklammations garabti men det e inte riktigt samma sak. Nu behövde vi inte betala en krona då garantin täckte felet. Skönt att ha den lagad och hemma på gården igen, fulltankad & redo är den oxå för resan, ska bara kolla oljan & fylla på med spolarvätska så är den helt redo :)



Nä nu blir det svärmor så vi kommer hem till middagstid och myser med tacos, varit sugen på hela veckan!
Men känns mer som en fredagsmiddag än tisdags middag hehe.


Nu har jag iaf varit duktig att uppdatera, så nu får pappa något att läsa ;)



Mamma & Pappa kommer förresten hit på söndag och äter middag med oss, grillat! Micke hade bjudit över dom och berätta för mig när dom tackat ja, den smygersen :D

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Grillat är gott!!

2010-07-23 @ 23:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback