Tisdag

Idag så kunde ju vädret ha varit bättre, visst det är skönt med en något svalare dag, men då får det gärna finnas luft till det oxå, det är så kvavt ute så de skulle verkligen behövas lite spö regn & åska. Jag hade gärnat önskat mig som gårdagens värme då jag var ledig, men men, Det hindrande inte oss iaf!

Kl 10 så tog vi en promenad från mamma ned till stenebergs parken där vi mötte upp morfar. Aurora skulle få bada i stenebergs poolen, jag tycker det är ett mysigt ställe endå att bada på o sådär :) Dom fyller oxå upp poolen varje dag så vattnet ska vara fräscht & rent, får dom oxå plus poäng för, sen finns det dusch så man duscha av sig efteråt, plus poäng igen. Efter lite plask i de något kalla vattnet som inte hunnit värmas upp då dom höll på att fylla när vi var där så gick vi till lekparken alldeles brevid istället, då kommer mormor dit på cykel. Så Aurora har fått lekt i parken med både mormor & morfar, mamma & morbror Marcus, det gillades! Efter allt lek så cyklade mormor hem och började med maten, så vi fick pommes & norsk korv till lunch, mumma! Jag packade alla saker efter lunchen och vi begav oss hemåt, tänkte att hon kunde sova lunch i bilen, men icke då. Hon somnade inte. Så idag har hon inte sovit någon lunch alls, somnade super snällt och redan kl 18:30 ikväll. Annars brukar hon inte lägga sig fören kl 19. Så nu sover hon gott, mamma bloggar & pappa hjälper bror sin att bygga altan, för 3e dagen irad. Men förstår att dom vill bli färdiga. Vilket dom nog snart är oxå. Får se om de blir altan bygge här då eller hur de blir. Dom hjälper ju varann, bra de :) Vi har ju grävt upp o ställt ned plintar iaf sen får vi se om vi gör något mer med altanen denna sommar eller om vi spar det till nästa, inte bestämt oss. Visst vore oxå skönt att få de klart, men känner endå ingen panik. Är ju inte helt utan altan, har ju bastu altan på baksidan.

När vi kom hem från mamma så åkte vi direkt upp till Rob för att kika hur de gick för dom. Jag & Aurora spela fotboll säkert 1 timme och busa, sen skulle dom åka till byggmax och köpa mera byggvirke så då passade jag & Aurora på att åka hem en sväng och packa upp allt som vi hade med till mamma och sedan så fyllde vi poolen, igen! hehe. Men den stod mitt i altan bygget så fick hälla ut allt vatenn å flytta på den, så nu är de fullt med vatten i den och hoppas att det värms upp snart så man får bada om kvällarna när man kommit hem från jobbet, för då är man ju lagomt klibbig. Efter 1 timme hemma så åkte vi tillbaka till Rob igen och då hade dom kommit tillbaka och var i full gång med byggandet igen. Då var även kusin Isse ute så han & Aurora lekte. Efter någon timme så åkte vi familjen och köpte pizza & blod pudding till Aurora, hem o åt. Kolla lite på bumbibjörnarna o vila magen och sen gick Micke upp till Rob igen, nu gör dom nog trappen. Men det e skönt att få egen tid hemma och bara vara för sig själv, det har jag inte haft så mycket av tiidhare och nu få det, underbart! Så jag klagar inte! Samtidigt som jag såklart saknar mannen, men han kommer ju hem igen :)


Det enda trista är att jag skulle behöva en dusch men törs inte gå ned i källaren när Aurora sover så hoppas mannen kommer hem innan jag hinner lägga mig så jag får duscha, vore trevligt iaf men får se hur det blir. Annars får han sova brevid en svetto bert :D hahahha =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback