Matpåsen

Haha nu undrar ni väl vad jag menar med denna rubrik?!
Det gör faktiskt jag med ;) hahahah

Nä men skämt o sido. Det finns faktikst en sida som heter www.matpåsen.se, ta och spana in den :) Där kan man handla varor och skutskär har tex hemleverans på tisdagar, beställa varor och få dom direkt hem till dörren, för en kostnad av 100 kr. Det är faktiskt inte illa om man ska handla mycket. Nu tänker inte vi utnyttja oss utav detta då vi klarar av att handla själva, men tycker endå det är bra att sidan finns för dom bl.a äldre & sjuka. Nu är ju inte dagens pensionärer så duktiga på datorer men dom kommande pensionärerna kanske är, eller så har dom en anhörig som kan beställa men som kanske inte kan handla o åka med varor åt dom. Ni fattar vart nog vart jag vill komma. Jag ska definitivt handla från en sådan här sida när jag blir pensionär och man tex inte kommer till affären själv och man vill inte besvära barnen eller anhöriga, för mig en klockren sida ;) Var bara det jag ville säga såhär på kvällskvisten :D

 

Har nyss kommit hem från jobbet, lite senare än vanligt då jag valde att stanna kvar o kolla vem som vann talang 2010, min favorit vann faktikst, hon var riktigt grym på att sjunga och helt klart en halv miljon kronor! Nu blir det sova när som helst då jag börjar kl 7 i morogn bitti och sovit dåligt dom 2 senaste nätterna, blir så när man har en propeller mitt i sängen. Lite komiskt att den som är minst i familjen tar mest plats när dom sover, eller rättare sagt båda misntingarna, katten är ju faktikst minst men han är precis lika bra som Aurora på att ta plats!

Nu får hon snart börja sova i sitt rum, dels för att hon börjar bli så stor och dels så en annan får sova utan sparkar o knock outer :D Men det e såå mysigt oxå när hon håller om en på nätterna och man kan hålla om henne oxå, allt är ofast på två vis :D hehe.

Nog babblat för mig nu, måste sova, somnar snart skrivandes och vill inte vakna med nackspärr!

John Blund here i come :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Min mobil dog i går så jag han inte svara.

De är Robin Karhapää som har blivit misshandlad. Vet inte om du vet vem de är?

Kram

2010-06-05 @ 09:47:35
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Okej, för vissa här i kommunen får dom där 15 timmarna gratis om dom har fler barn hemma. En tjej som jag vet har två har så iaf. Men kanske är något speciellt med det där.



Jo jag vet att dom beräknar det på våra inkomster. Men det kan aldrig bli högre än 1290 kr eller vad det var i månaden hur som haver.. Det sa dom iaf.

2010-06-06 @ 23:11:46
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Carro

Det är gratis för barn 3-5 år så kallad allmän förskola, det gäller oavsett om man har syskon eller ej.

2010-06-08 @ 13:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback