Hemma

Japp i morgon blir jag hemma från jobbet.
Som jag skrev i tidigare inlägg så går det vinter kräksjuka på dagis och jag vill inte skicka dit Aurora då om jag inte måste. Hon har oxå varit hemma i 1 vecka så känns bara dumt att skicka dit henne 1 dag för att sedan vara hemma 5 dagar över påsk då dagis endå är stängt och vill inte riskera att få någon smitta, varken för henne eller oss och jag vill inte heller riskera att ta med mig smittan till jobbet, räcker att jag för ca 2 veckor sedan åkte magsjukan. Så jag hörde med jobbet idag om det gick o lösa på något sätt och om det fanns en möjlighet att lämna in en snabb semesteransökan så kunde man lösa det så, å det gick bra. Så i morgon har jag rättare sagt semester. Men mamma hade ju Aurora i tisdags då både jag & micke lära jobba och jag jobbade ju kväll, så mamma lämnade Aurora til micke när han jobbat färdigt vid 17 tiden. Idag var Micke hemma med henne då han inte hade så mycket jobb fören på eftermiddagen och jag jobbade dag så det passade bra. I morgon har han önnu mera jobb på eftermiddagen så han kunde inte vara hemma och mamma är ju inte den piggaste heller så då får jag bli hemma. Fast jag tycker att det är bra att man kan turas om och ta en varsin dag oxå, det blir mer rättvist så oxå. Men han har rätt så lugnt på förmiddagen men skitmycket att göra efter lunch så jag & damen får en mysardag för oss själva, vi ska leka å busa massor!


Hade tänkt att börja dagen med öppna förskolan, där stortrivs damen och det är så sällan man kan gå för deras öppet tider ska passa in med mina arbetstider lixom ;)

Sen hoppas jag på att vi ska till uppsala en sväng =) Det vet jag exakt i morgon, får låna morbrors gps isf så jag hittar fram, haha :)



Nu sova natti natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Klart man turas om, om man iaf jobbar lika mycket. Björn brukar vara hemma om ja jobbar mera än honom :) Men jobbar ja mindra än honom är ja hemma... Myspys o vara hemma :) De e bara små en gång

2010-04-01 @ 08:25:07
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback