Lite av varje

.. Idag har vi gjort lite av varje ..

Dagen började med att comviq ringde. Äntligen så ska jag få mina nya mobil. Det har nu varit strul i ca 3 veckor. Mobilen som jag först beställde var jag inte hel nöjd med så den skickade jag tillbaka, ringer då till tele2 comviq och för information hur jag går till väga samt får adressen som jag posta mobilen till. Det är där problemet börjar, jag får nänmligen fel adress! Tur att man kostar på sig att skicka peketet rekommenderat så man är säker på att det kommer tillbaka eller blir ersatt. Paketet hamnade iaf inte där det skulle, så fick invänta att 14 dagar gick så posten i solna kunde skicka tillbaka mobilen till mig, under den här tiden så kunde inte tele2 skicka ut den nya mobilen till mig, för dom måste få in den gamla först. Så dom skickar ut en lånetelefon, 3G. Sen i fredags när jag äntligen får en avi att jag kan hämta ut telefonen på hemköp så jag kan skicka tillbaka den till rätt adress.. Ja då finns den helt plötlsigt inte på hemköp heller, hehe. Då har den hamnat på statoil i gävle!
Så jag skulle kolla på måndag efter kl 16 om dom fått den, åkte dit igår kväll efter jobbet och då fanns mobilen där, var på tiden! Kommer hem och sätter mig vid datorn och ser att jag fått mejl av chefen på tele2.
Han vill be så mycket om ursäkt och ville veta vilken mobil jag ville ha så skulle dom skicka den på direkten och en kompensation skulle vi ordna. Jag svarar på mejlet och ger förslag på vad jag vill ha i kompensation.

Som jag sa tidigare så ringde dom i morse och då ville dom dubbel kolla att det var rätt telefon dom skulle skicka, så nu skickar dom mig den nya mobilen utan att dom fått den förra. Samt så sa jag som förslag att jag kunde ta lånetelefonen som kompensation och det gick kanonbra, sen halverade dom månadskostnaden på abonnemanget samt slängde in nån hundring som samtalspott på mobilen (som jag kan ringa för utan att betala) samt så fick jag surfpaket gratis, härligt!
Och såklart betalade dom frakten av skickandet för mobilerna.

Måste säga att jag är mycket nöjd över kompensationen, hade nöjt mig med att bara behålla lånetelefonen hehe.


Efter vi ätit lunch så blev det en promenad med Elisabet & Klas så barnen fick sova i vagnen, dom sov så gott så och somnade fort. Vilket jag blev förvånad över att Aurora gjorde, hon brukar ta tid på sig att somna i vagnen men hon fick ha sin snuttefilt med sig så då gick det kanon att sova. Sen mötte vi även upp stephanie så hon gick med oss, mycket trevligt! Synd bara att det var svin fu--ing kallt ute på ren svenska. På vägen hem så traskade jag på före dom för jag ville hem hem hem, trodde jag skulle frysa ihjäl där ett tag, kommer in och mina lår är alldeles illröda och var i 1 timme, inte skönt! Nästa gång hoppas jag på antingen lite varmare väder eller så blir det leggings under byxorna.


Eftermiddagen bjöd på fler trevligheter, pappsen kom hit och busade med Aurora och så bjöd vi på lite mat. Aurora hade nämnligen bestämt vad vi skulle äta, det blev såklart hennes favorit som är potatisgratäng med kassler och sallad. Var mycket gott, har en matlåda i kylen till jobbet i morgon :)

 

Nu är det snart dax för en härlig å varm dusch och sen blir det att spela warioland på wii. Beställde nytt spel häromdagen och det kom idag, redan tjuvspelat lite och verkar skitkul! Sen så beställde jag ett till spel som borde komma i slutet av veckan, det är crash bandicot! Gryyymt!

Sen så förbokade jag även mario galaxy 2 som kommer i juni, blir en lång väntan men den som väntar på något gott.....................Väntar alltid för länge! Förbokad eju 1an oxå och det är nog det bästa spelet hittills så ser verkligen fram emot 2an.



Tjohej!



Aurora idag när hon sov i vagnen :)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Sover så gott :)

2010-03-17 @ 19:43:42
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Där sittdelen är nu kommer liggdelen vara så kommer sittdelen under, typ som på P&Ts.

2010-03-17 @ 22:07:56
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback