Måndag

Måndagen började med jobb 7-15. Sen fick jag en idè att vi skulle åka till svärmor och hälsa på. Men då klockan skulle bli middags tid då vi kom dit så tyckte jag att vi kunde köpa med mat och äta där, sagt & gjort så köpte vi med en grillad kyckling och svärmor gjorde ris & beasås, kanon gott & mysigt :) Efteråt fick vi fika. Hon hade precis innan bakat bullar & äppelkaka så det fick hamna i magen det oxå :) Fick även receptet på rimbo bullarna som det heter, så det ska jag baka på onsdag kväll. Lär ju baka en massa då igen då man fyller år på torsdagen och får en massa besök. Det blir även lite annat firande på torsdagen, vi har ju nämnligen 1 årig brölloppsdag att fira. Den ska vi fira med att gå ut & äta och sen har jag bokat bio, ska bli trevligt :) Mamma kommer hit och passar Aurora mot kvällen.


Innan vi åkte till svärmor så åkte vi och köpte en sandlåda till Aurora :) Jag var ute efter en sandlåda med lock och när man fäller upp locket så blir det en sittbänk, perfa :) Så den ska monteras o fixas i ordning så fort de blir fint väder, sen är det bara att jaga sand. Men snälla grannen skulle kolla om han kunde fixa de, härligt isf :) Vi har så snälla grannar som hjälper till och är allmänt trevliga. Man kan inte få bättre grannar. Ena grannen har med småbarn, Eric på strax över 3 år så han & Aurora leker jättebra ihop. Vi går över dit ofta å leker och han över till oss, skoj :)


Under eftermiddagen så blev Aurora snorig och på kvällen när vi kom hem hängig, men ingen feber. Så vette sjutton om jag vill skicka henne till dagis i morgon, får se hur natten går och hur hon mår i morgon, det är nummer 1 hur hon mår. Hon vaknade nyss och bara grina å vred sig och jag fick ta upp henne o gå omkring och hon somnade i min famn, la sedan ned henne i hennes säng o hon har sovit sen dess, fick även lite flytande alvedon innan som hon svalde så snällt, hon tycker det e gott att dricka, tack o lov. Så hoppas hon kan få sova nu så hon piggnar på sig snart. Känns som att en annan borde lägga sig då sömnen kan bli bökig inat..


Nu har ni fått uppdatering om mina 4 dagar som jag inte bloggat på, hoppas ni klarar er :D

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback