Syn undersökning

Idag på eftermiddagen hade jag som sagt syn undersökning.
Det slutade med att det blir glasögon, vilket jag redan visst. Jag bokade ju undersökningen av någon anledning, att jag börjat se sämre.

Jag ser inte saker på långt håll, men är de nära så ser jag. Så jag måste ha glasögon när jag ska köra bil, kolla på tv och såna saker. Läser jag en tidning, bok eller sitter vid datorn så ska jag inte ha glasögon. Testet var helt sjukt! Jag såg suddigt på några bokståver o sådär, men sen så tog hon fram en rad med 5 bokstäver, jag såg dom väldigt suddigt, fick ta på mig ett par glasögon med den styrka o allt som jag behöver och jag såg bokstäverna hur klart som helst, det blev nästan en mindre chock.
Så jag kommer säkerligen att använda min glasögon flitigt så man ser allt som man ska ha. hehe.
Glasögon ligger i släkten, mamma & storebror har, nu ska även lillebror få. Mormor & morbror har, morfar hade. Pappa har, faster har och farmor har osv. Så det var nog bara en tidsfråga innan jag skulle få.

Det blev iaf 2 par glasögon, 1 par svarta och 1 par lila, japp ni läste rätt om lila. Men dom var skitfräna och jag tycker faktiskt att dom passa på mig, likaså som dom svarta gjorde. Men som med allting annat så kan det vara roligt att variera när man endå ska använda dom ofta. Så om ca 2 veckor skulle dom komma så då ser man ut som en skolfröken, snygg sådan såklart haha.
Men måste säga att det var väldigt obekvämt med glasögon på sig, det kommer bli tufft att vänja sig men jag hoppas att det sker fort. När jag prova så störde jag mig på allt, att dom låg över öronen, att dom låg mot näsan, att jag såg ramarna runt om m.m. men bara vanesak sa optikern så vi får lita på det.
Plånboken gillar inte att jag lär ha glasögon, fan vad dyrt! Men vad göra? Måste man så måste man.




Pappa hade Aurora medan jag gjorde underöskningen, så när jag var färdig så mötte jag upp dom på stan och efter det så gick vi till min farmor för att hälsa på. Inte träffat varken farmor eller faster på länge då man inte har så gott om tid, men nu när man har en lugn vecka så är det lika bra att passa på. Hon var ju väldigt dålig för ett tag sedan oxå som ni kanske minns, så nu känns det skönt att ha träffat dom och hoppas att jag kan göra det snart igen, för dom gillar ju Aurora oxå såklart :) Aurora fick en varsin peng av dom innan vi gick, så vi åkte direkt till barnens hus så hon fick köpa en leksak. Det blev typ en "pärl platta" fast det icke är med pärlor utan nå andra plast stavar i olika färger som man stoppar i hålen typ, jag e lika kass på att förklara som vanligt :D Pengarna räckte även till att köpa 2 plast stolar som hon kan ha ute i trädgården till sitt plastbord.

Lilla damen har även växt ur hennes regnkläder som hon knappt hann att använda, först var dom alldeles för stora så hon inte kunde ha dom, sen växte hon ur dom på en gång, var tacken det :D Så nu åker det ut på tradera då det knappt är använt och så är det didriksson, det e efterfrågat där. Så nu köpte jag regnkläder i storlek 90 som var röd/gul och dom e väääldigt låånga i benen och jackan är lång så jäklar om hon inte ska kunna använda det mera :D Hon ser ut som min lilla brand women i det :D


Kommentarer
Postat av: ankan

tjo. vart va du å beställde glasögon?

jag köpte 2par å tyckte inte de va nå dyrt

2010-05-26 @ 11:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback